Gå til innhold

TES: X2 4400, X1900XT, 2Gb ram. Lav fps?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye lavere enn jeg får, med samme specks og 1600x1200.

Har du tweaket "bort" .INI-filen eller noe sånt? Jeg fikk nemlig veldig lav framerate når jeg satte uGridsToload=11.

Skrevet

Jeg har til og med fjernet ini fila og latt spillet lage en ny. Selvom jeg lar alle diverse innstillinger stå på lavt, får jeg samme resultat. 15fps i snitt.

Hvor mye får du da?

Skrevet

Det varierer veldig, men jeg ligger rundt 30 til vanlig, men det er med moddet .INI fil, som gir finere grafikk og dårligere ytelse.

Skrevet (endret)

Ok, her er det noe tull. Jeg fikk bedre fps før jeg bytta hovedkort idag ( det kræsja konstant ). Bruke en max modda ini fil nå og det lå på rundt 7 pfs eller noe der. Før gikk det MYE mer smidig.

Hm, hva kan være problemet?

ikke vits å lese den guiden engang, siden jeg ikke brukte noen av disse tipsene før og det gikk mye mer smidig :S

[/b] edit:

Dette må være minneproblemet jeg nevte i en annen tråd. Jeg sjekka CPU-Z og se på dette. Minnet mitt er PC4000 OCZ 3-2-3-8.

Noe som ikke stemmer?

post-7927-1144449725_thumb.jpg

Endret av asad
Skrevet (endret)

du må reinstallere windows når du byttet hovedkort, ellers blir det tull

ser ikke ut til at BIOS din er instilt på nytt heller....... kjøpte du ferdigbygd pc eller bygde noen den for deg?

Endret av Henrik2k
Skrevet
Dette må være minneproblemet jeg nevte i en annen tråd. Jeg sjekka CPU-Z og se på dette. Minnet mitt er PC4000 OCZ 3-2-3-8.

5886390[/snapback]

Der har vi det, du kjører 2T, bare på 157mhz og i singel channel.

Kanskje HTT og CPU hastighet din også er feil instillt?

Skrevet

Jeg har reinstallert.

Nå bytta jeg slots, og får DDR400 ram, dual channel. Så det er bedre. Men det er jo DDR500 jeg har!

Kjørte oblivion, og i landsbyen der jeg var gikk det like glatt som før. Men da jeg skulle ri hest var jeg nedi 8fps konstant.

noen tips?

Skrevet
Du får ikke brikkene til å kjøre DDR500 uten å overklokke HTT, med standard klokk så vil de kjøre DDR400, 200mhz.

5886487[/snapback]

De kjører på DDR500 nå. er jo det brikkene var ment til å kjøre også :) fiksa på noen instillinger i bios.

Må teste i oblivion nå.

Skrevet (endret)
De kjører på DDR500 nå. er jo det brikkene var ment til å kjøre også :) fiksa på noen instillinger i bios.
Antar du har satt forholdet mellom CPU og minne asynkront da. Blir dårligere ytelse av det. Hvorfor ikke bare klokke opp? Endret av Tordenflesk
Skrevet (endret)
Antar du har satt forholdet mellom CPU og minne asynkront da. Blir dårligere ytelse av det. Hvorfor ikke bare klokke opp?

5886580[/snapback]

Saken er at jeg ikke har så peiling på akkuratt det der.

Jeg satte " Dram frequency set" til 250

og

"CPU clock" til 200.

noe galt her?WIndows ville ikke boota da jeg satte cpu clock til 250.

EDIT: Ahh, nå snakker vi her! Disable noe tull i catalyst menyen og fps`en er på rundt 30 nå, som faktisk ser helt OK ut, og meget spillbart :D Regner med det var det som var galt da :)

Endret av asad
Skrevet
Antar du har satt forholdet mellom CPU og minne asynkront da. Blir dårligere ytelse av det. Hvorfor ikke bare klokke opp?

5886580[/snapback]

På A64 har ikke dette så mye å si da ram og cpu allerede kjører async. :)

Skrevet

5886580[/snapback]

Saken er at jeg ikke har så peiling på akkuratt det der.

Jeg satte " Dram frequency set" til 250

og

"CPU clock" til 200.

noe galt her?WIndows ville ikke boota da jeg satte cpu clock til 250.

EDIT: Ahh, nå snakker vi her! Disable noe tull i catalyst menyen og fps`en er på rundt 30 nå, som faktisk ser helt OK ut, og meget spillbart :D Regner med det var det som var galt da :)

5886593[/snapback]

Da klarer vel ikke maskinen din så høy klokking, sikkert hovedkortet.

Jeg har DDR 550 på mine minnebrikker, og fikk aldri klokket dem over 230 HTT, kjører nå uklokka.

Skrevet

for å få minnet til å kjøre på 250mhz må du sette både dram frequency til 250 og cpu freq til 250. hvis du ikke klarer å boote med de instillingene har du mest sannsyneligvis ikke nok volt på cpu..... skal du ha mere volt å du være sikker på at kjøleren din klarer det...... les nybegynnerquiden til hvordan man overklokker cpu i overklokkingsforumet. den er sticky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...