Gå til innhold

Kritikk til forumstyret. dårlig tilbakemld'er bl.a


Anbefalte innlegg

Vel. Når en slik beslutning som dette blir tatt blir jeg nok en gang oppgitt, beslutningen henger ikke på greip, beslutningen blir tatt uten en dialog med moderatorene ( så vidt jeg har forstått det ), tråden blir stengt for videre diskusjon og attpåtil blir det ikke gitt noen god grunn som jeg spesifikt ba om. Jeg gjentar; det er vitterligen meg opp til hver enkelt moderator om de vil gi undertitler eller ikke, jeg ser ingen grunn til at moderatorene skal bli fratatt muligheten, da det faktisk hindrer oss å ha nyttig ekstrainformasjon i emnefeltet.

 

Og ikke kom her med argumentet om at det kan føre til misbruk; hvis moderatorene på noen måte skulle være med på å misbruke muligheten, ville ikke det i så fall vitnet om en dårlig moderator?

 

Jeg blir matt og lei, jeg vil bare det beste med forumet, og jeg angrer bittert på at jeg startet tråden, jeg startet tråden for å få en bekreftelse på at moderatorene har muligheten for å hindre misforståelser på den måten. Jeg prøver mitt beste for å gi forumstyret tilbakemeldinger og forslag for å gjøre det best mulig, ikke at beslutninger som er med på å gjøre ting verre skal taes. Men det gjør vel ingenting for dere om jeg eventuellt forlater denne kategorien, blir vel kun mindre jobb for dere :) ...

7019668[/snapback]

 

Det er mange grunnar til at me fjerna undertitlar;

 

1. Undertitlar var ikkje søkbare

2. Folk flest laga svært dårlige titlar når dette systemet var i bruk

 

Grunnen til at me ikkje lar moderatorar bruke undertitlar;

1. Det blir meir arbeid for moderatorar

2. Dei er fremdeles ikkje søkbare

3. At dei ei stund kunne gjere dette var vel pga ein feil i eit av forumskina, og vart fjerna når det vart oppdaga

 

Undertitlar vart innført når me oppgraderte forumet på eit tidspunkt i den tru at det skulle vere eit godt tillegg til forumet. Det viste seg å vere feil, og difor har me fjerna muligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men ser frem mot IP.Board 2.2 oppdateringen da :) Tror den ville gjøre godt for forumet, da 2.2 bygger mere på en community. Men profil side, osv. Si ifra hvis dere trenger hjelp til oversettelse.

 

ONT: Greit at dere fjernet undertittel for moderatorer også. Siden jeg egentlig finner det urettferdig ovenfor andre forumbrukere.

Lenke til kommentar
Grunnen til at me ikkje lar moderatorar bruke undertitlar;

1. Det blir meir arbeid for moderatorar

2. Dei er fremdeles ikkje søkbare

3. At dei ei stund kunne gjere dette var vel pga ein feil i eit av forumskina, og vart fjerna når det vart oppdaga

7067756[/snapback]

1. Om det blir mer jobb er opp til hver enkelt moderator å bedømme, om de ikke vil lage en undertittel til en tråd, er det greit :)

2. Hva har det med saken å gjøre? Les tråden det ble tatt opp i, gidder ikke nevne det som ble sagt der igjen...

3. Du har jo egentlig kun to argumenter i denne saken, da dette ikke er noe som kan regnes som et argument og som er blitt sagt av dere før.

De to arguementene du tar opp her er dessuten blitt motargumentert tidligere.

 

@Nordoleum: Vi vet jo at slaget om at de skal oppgradere til 2.2 eller 2.1 er tapt :)

Lenke til kommentar
2. Dei er fremdeles ikkje søkbare
2. Hva har det med saken å gjøre? Les tråden det ble tatt opp i, gidder ikke nevne det som ble sagt der igjen...

Mulighet for undertitler kommer i mange tilfeller til å føre til veldig mange dårlige hoved-emnetitler. "Jeg har jo masse info om tråden i undertittelen, hovedemnetittelen trenger jo ikke være så utfyllende." Ser du søke-argumentet?

Lenke til kommentar
2. Dei er fremdeles ikkje søkbare
2. Hva har det med saken å gjøre? Les tråden det ble tatt opp i, gidder ikke nevne det som ble sagt der igjen...

Mulighet for undertitler kommer i mange tilfeller til å føre til veldig mange dårlige hoved-emnetitler. "Jeg har jo masse info om tråden i undertittelen, hovedemnetittelen trenger jo ikke være så utfyllende." Ser du søke-argumentet?

7068394[/snapback]

Jeg har jo motargumentert det mang en gang. *sukk*

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=638890&st=0 - Les mine poster.

 

Jeg har ikke på noe tidspunkt nektet for at undertitler er blitt misbrukt og jeg ber heller ikke om at hver og en skal få muligheten til å lage undertitler, kun moderatorer. Om en moderator skulle finne på å misbruke det er jo tross alt det ikke noen særlig god moderator. Men som sagt er det motargumentert.

 

@Nordoleum: De har jo gang på gang sagt det ikke blir noe av så lenge ikke IPB prioriterer ytelse, det tror jeg vil ta sin tid, og deretter tar det minst to år før drift får oppgradert, likevel vil det da være en haug med feil. Så nei en oppgradering vil ikkke finne sted før om en 6-7 år i så fall :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
@TSP: Noen avbekreftelse som jeg ikke har fått med meg?

Jeg orker ikke å snoke opp tråden og innlegget der Ueland skrev det, men han skrev noe sånt som at neste oppgradering av forumet er for treigt (og muligens bloat) til at diskusjon.no tar den i bruk nå.

 

Er vel egentlig mest komisk: "For å hindre dårlige topics kutter vi ut muligheten for å lage en skikkelig god og beskrivende topic". 6955366[/snapback]

Siterer Lurifaksen fra tråden du linker til. Jeg er uenig med han. Man har bedre mulighet til å skrive én god emnetittel enn to, i de aller fleste tilfeller (jada, er mange som hadde klart å gjøre det riktig også). Situasjonen på forumet er jo slik at altfor mange tråder har dårlige emnetitler, og undertitler er ingen måte å minske problemet, i alle fall.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Vel, skal de snakke om treig ytelse. Så er ikke akkurat de det rette folket. Dette forumet går tregt da alt skal kjøre ifra en server. De bruker ikke engang cluster til databasene (rykte?). Hadde de delt ut forumet til en egen server, ville det fungert greit. Hvordan klarer Neowin å kjøre siste versjon av IP.Board. Og ikke kom her å si at det funker treigt. Bare hvis du laster ned over BitTorrent :p

 

Men selvfølgelig, dette er vel noe styret velger. Og ikke vi som bruker det. Selv om IP.Board 2.1 og 2.2 har noe funksjoner som jeg ville sett her. Bare sjekk den WYSIWYA-editoren i 2.2. Den er ikke bare god å bruke, men den ser bra ut..

Lenke til kommentar

Var da voldsomt til rykter her da Nordoelum ;)

 

Vi er på 36 plass i verden når det gjelder trafikk på forumet så det som går raskt andre steder vil ikke gjøre det hos oss. Jeg har snakket en god del ganger med forumTech@neowin og han har ofte irritert seg over ytelsen og de har, akkurat som oss hacket en del for å få hastigheten opp. (og de har flere ganger slitt med hastigheten)

 

Vi bruker per i dag 2 servere på forumet, hvor av en skal skiftes ut denne helgen/neste uke. Og noe cluster til databasen trenger vi ikke da databasesystemet klarer seg fint.

 

(Hva er vitsen med å kjøpe inn flere servere og herje med cluster når det ikke er nødvendig)

 

 

/Ueland :)

Lenke til kommentar

Jeg er enda imot besltuningen og ergrer meg mer og mer hver gang jeg kunne trengt en ndertittel.

 

Akkurat nå er det dog andre ting som står på programmet, det er ikke særlig populært, hvertfall ikke hos meg, når dere bumper opp gamle tråder kun for å stenge, stenger en tråd på et forhastet beslutningsgrunnlag, stenger tråder fordi dere mener det ikke lenger er verdt å diskutere.

 

Jeg ønsker en forklaring på nesten samtlige stengninger som ble foretatt i denne kategorien i kveld, ikke alle, men jeg tror dere skjønner hvem det er og hvem det ikke er ganske lett.

Lenke til kommentar
Hvem sitter egentlig i det såkalte "forumstyret"?

7145219[/snapback]

En person fra hvert nettsted samt jeg som sørger for at det er teknisk operativt.

 

Aktiviteten/ønskene i tilbakemeldingsforumet bare vokser og vokser og derfor må vi begynne å stramme inn med å avslutte sakene når de er ferdig behandlet av oss. Det vil si at vi har tatt en vurdering om vi skal følge en sak videre, gjør vi ikke det er det fordi vi ikke ønsker å prioritere det.

 

Samtidig stenger vi og saker for at det ikke skal gå over i diskusjoner om andre ting, samt at jeg skal kunne ha en viss oversikt over hva som har blitt gjort noe med og ikke.

 

Bare i dag har jeg hatt godt og vell 300 tråder oppe i nettleseren for å vurdere, en god del av de har blitt stengt da de er ferdigbehandlet/har dødd ut/er ikke lengre aktuelle, mens en annen haug skal bli gjort noe med og er stengt på det grunnlaget.

Lenke til kommentar

@Saftis: Bare så du vet følgende: Jeg vil påstå at jeg roser forumstyret ganske så mye i stedet for å kun "skjelle dem ut" og når jeg roser dem er det fordi de fortjener rosen. Gjør de noe som jeg syns er bra sier jeg fra, gjør de noe jeg syns er dårlig sier jeg fra.

 

@Ueland: Vel, det er jo positivt at dere ønsker å stramme inn og det er meget positivt at du har hatt så mange tråder oppe(!). Men jeg vil heller se at det blir gjort på andre måter enn slik det ble i går kveld. En del tråder som jeg fortsatt anser som diskuterbare ble stengt og dette har også hendt tidligere, og de stengningene syns jeg heller ikke inneholder en god grunn eller tar alle innleggene, forslagene og argumnentene til betraktning. I tillegg ble hvertfall minst en tråd stengt på et forhastet slutningsgrunnlag, uten at dere tok dere tid til å se mer enn en test. Og det var attpåtil samme test som jeg hadde "motbevist" her om dagen.

 

Selv kunne jeg heller ønske meg en kategori ala: "Ferdigbehandlede saker", da kunne dere fått den orden dere ville ha. Og jeg ville da at flere tråder skulle overlevd selv om de var løst. Forslagstråder hvor det fortsatt ville være mulighet for mer diskusjon rundt forslagene og endringene. Og at forumstyret ikke var "pålagt" å besøke denne kategorien ofte, men at det likevel ble tatt hensyn til evt nye innlegg i behandlede forslag om brukerne hadde kommer frem til bedre forslag eller argumenter.

Lenke til kommentar
Selv kunne jeg heller ønske meg en kategori ala: "Ferdigbehandlede saker", da kunne dere fått den orden dere ville ha. Og jeg ville da at flere tråder skulle overlevd selv om de var løst. Forslagstråder hvor det fortsatt ville være mulighet for mer diskusjon rundt forslagene og endringene. Og at forumstyret ikke var "pålagt" å besøke denne kategorien ofte, men at det likevel ble tatt hensyn til evt nye innlegg i behandlede forslag om brukerne hadde kommer frem til bedre forslag eller argumenter.

7145541[/snapback]

Dette er noe jeg vil tro kunne løst masse. Istedet for å stenge postene, da folk egentlig kan sitte med spørsmål.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...