Gå til innhold

Hva kan man få i lønn på en supportjobb?


Anbefalte innlegg

De fleste som jeg kjenner som har Master i IT har hatt minimalt problem med å få seg jobb..

Når det gjelder Bachelor så er det vel litt mer ymse fordi man gjerne har mindre spesialisering. Men jeg har jo så å si Bachelor og jeg skal snart begynne i ny jobb.. Men har man spesialisering på ett eller flere områder og erfaring på disse områdene så står man mye sterkere...

 

Det området som jeg har valgt å fokusere på er informasjonssystemer og databaser. Når det gjelder lønn så er det også viktig å tenke på om man kommer over eller under toppskatt nivå...

 

Dvs at hvis man tjener 375000 i året så får man utbetalt mer enn en person som tjener 400000. Faktisk så må man vel opp i 440000++ får at man egentlig skal tjene bedre.. Litt ironisk men slik er det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste som jeg kjenner som har Master i IT har hatt minimalt problem med å få seg jobb..

Når det gjelder Bachelor så er det vel litt mer ymse fordi man gjerne har mindre spesialisering. Men jeg har jo så å si Bachelor og jeg skal snart begynne i ny jobb.. Men har man spesialisering på ett eller flere områder og erfaring på disse områdene så står man mye sterkere...

 

Det området som jeg har valgt å fokusere på er informasjonssystemer og databaser. Når det gjelder lønn så er det også viktig å tenke på om man kommer over eller under toppskatt nivå...

 

Dvs at hvis man tjener 375000 i året så får man utbetalt mer enn en person som tjener 400000. Faktisk så må man vel opp i 440000++ får at man egentlig skal tjene bedre.. Litt ironisk men slik er det...

7372471[/snapback]

 

På det siste tror jeg nok du har misforstått litt. Det er på marginalinntekten man betaler toppskatt, slik at man får mer utbetalt for hver krone man har mer i inntekt, men relativt sett mindre.

 

Inntekt 400 000, netto utbetalt 283 280.

Inntekt 375 000, netto utbetalt 267 770.

 

Se http://www.skatteetaten.no/Templates/Selvb...&epslanguage=NO

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var på jobbintervju for ASUS igår og fikk en sånn kunnskapstest om hva jeg kan om hardwares osv siden jeg skrøyt så fælt på søknaden, dæven den var vanskelig, men heldigvis fikk jeg jobben lol.

 

Driver og finne leilighet og flytter til Stockholm nå snart, for meg er det som å reise på ferie siden jeg har aldri vært der før lol.

Lønnen er 240.000 Svenske dollar i året + bonus for perfomance. Husleie i hovedstaden koster 3200 svenske kroner for 50 kvadratmeter med eget soverom, på den jeg har sett + ADSL 2, alt jeg trenger lol.

 

Utdanning: Ikke noe spesielt, droppet ut av vgs

Erfaring: Ikke noe

Spørsmål om lønn på intervjuet: jeg er villig til å jobbe gratis hvis jeg må

 

Jeg er kjempefornøyd hehe. <3 ASUS

Jeg tror det blir kjempe tøft å jobbe som support i begynnelsen, og kjempe mye nytt å lære heletiden ved å hjelpe andre, men damn jeg er så lei av å hjelpe folk gratis på fritiden min hehe.

Det føles deilig å vite at noen har nytte for meg og ansetter meg, det gir nesten samme følelse som om du går opp i level på WoW.

Endret av Mr_dude
Lenke til kommentar
lol. Jeg tror de har ansatt en 1337 lolz0rz.

 

Hva er det med folk som ikke kan skrive normalt norsk, og når begynte de med dollar i sverige?

7476364[/snapback]

 

Pliiis spar meg for fjortis CS språk. Hvor enn jeg går så er det alltid noen som bruker sånne ord, fy faen jeg hater det. Umulig å unngå slik jo.

 

Når det gjelder Norsken min, er kanskje fordi jeg er en utlending og ikke har samme muligheter som dere norske barn til å lære meg å skrive og snakke 100% perfekt.

Jeg har andre språk som jeg også må ta hensyn til som morsmålet mitt, og viktigst for meg Engelsk.

 

Det er bare duster som undertrykker de svake, selvom jeg er født helt frisk men jeg går ikke å "lolz00r" på folk fordi de er annerledes født som feks puh, hemma, utlendinger som ikke kan Norsk osv.

1337 eller ikke, alle skal være n00b engang før de oppnår noe som helst. Det som er viktig er holdningen og evnen til å lære seg noe.

 

Ellers takk for gratulasjoner.

 

mvh

Lenke til kommentar

Gratulerer Mr_dude med jobb i Sverige...

 

Alle skjønte vel at han mente svenske kroner da... Svenske lønninger er lavere enn norske, skattenivået noe det samme, levekostnadene er også lavere.. Så dette så jo veldig spennende ut det...

 

Hvis man unngår det meste hippe plassene så er jo alt i fra bolig, internett, bil, mat, alkohol osv billigere og mer fornuftig priset i Sverige..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...