Gå til innhold

Hva kan man få i lønn på en supportjobb?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva sa du? Hva sa de? :)

5946314[/snapback]

 

Sa at jeg kjente kammerater som tjente 150-160 kr timen som hadde samme utdanning og ca. lik jobb. Spurte også om de hadde tiltenkt en spesiell lønn på denne jobben. Men det måtte de spørre de økonomisk ansvarlige om. Sa også at jeg seff kunne tilpasse meg hvis jeg krevde for mye.

 

 

Får vite til uka da. Ganske spent. Føler at det gikk bra. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er riktig instilling UUnreal, det er viktig når man ikke har så mye arbeidserfaring å skaffe seg dette. da får man heller leve med en lavere lønn over en kortere periode og heller be om mere ved en senere korsvei.

5958445[/snapback]

 

Fikk ikke jobben jeg søkte på. Men har lært at man ikke skal stille lønnsspørsmål når man er på 1. gangs intervjuet. Det kommer på 2. gangs i såfall og blir man spurt så er det lurere og si at det må det lages en avtale på hvis man er aktuell for jobb.

 

Har uansett fått ny jobb nå i ett nytt firma. Gått opp bra i lønn. Fra 1. til 3. linje support. Er vikar på denne jobben, men får uansett mer relevant erfaring. Kan også kanskje bli fast på sikt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Er alltids spennende å høre hva du gikk fra og til i lønn.

En kompis fikk tre alternativer i går;

Jobbe med linuxdrift for 450

design av MS løsninger for 450

jobbe i staten for 380

 

som bevis på at penger ikke er alt, valgte han staten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Det er en fin økning, men som 3. linje tror jeg du bør ha mulighet til å få mer.

Er du engasjert gjennom vikarbyrå?

Eller er dette et selskap som allerede har predefinerte satser?

 

F.eks et stort-tidligere-statlig selskap leier inn 1. linjekonsulenter til 210kr timen. Når vikarbyrået har tatt sin del av kaken kan de tilby de heldige hele 115kr timen.

 

Og det grenser strengt tatt til å sitte i kassa på Rimi...

Lenke til kommentar
Det er en fin økning, men som 3. linje tror jeg du bør ha mulighet til å få mer.

Er du engasjert gjennom vikarbyrå?

Eller er dette et selskap som allerede har predefinerte satser?

 

F.eks et stort-tidligere-statlig selskap leier inn 1. linjekonsulenter til 210kr timen. Når vikarbyrået har tatt sin del av kaken kan de tilby de heldige hele 115kr timen.

 

Og det grenser strengt tatt til å sitte i kassa på Rimi...

6012596[/snapback]

 

Er via vikarbyrå. Som på forrige jobb, men tror vil gå bedre på denne.

Bare jeg får erfaringen er det som er det viktigste. Fører til slutt til fast jobb på sikt. :w00t:

Lenke til kommentar
Er alltids spennende å høre hva du gikk fra og til i lønn.

En kompis fikk tre alternativer i går;

Jobbe med linuxdrift for 450

design av MS løsninger for 450

jobbe i staten for 380

 

som bevis på at penger ikke er alt, valgte han staten.

6008853[/snapback]

 

Staten, ja. Da er man jo sikret jobb resten av livet så og si :p Men jeg ville likevel valgt den jobben jeg hadde følt ville gitt mest mulig utfordringer.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Litt ironisk så jeg sikkert samme tabben en gang, jeg var på jobbintervju til engelsk firma (Stort internasjonal firma)...

 

Får å i heletatt bli innkalt til intervju så måtte jeg ta en slik online test og de med best resultater ble innkalt til innkalt til intervju.. Først så ble jeg innkalt til intervju i Stockholm, men jeg giddet ikke å dra fordi firmaet ikke ville betale reisekostnadene.. Men hvis de skulle ha intervjuer i Oslo så kunne jeg komme.. Så en uke eller to etterpå så ble jeg innkalt til intervju i Oslo.. Intervjuet var på engelsk, men gikk greit likevel da..

 

Men jeg antydet vel en lønn over det som var vanlig for den jobben.. som forøvrig var innen IT Support og lønnsnivået var mellom 17-19000 £ i året.. Men det syntes jeg var for dårlig, så det er mulig at det var derfor jeg ikke fikk den jobben.. ettersom jeg antydet minimum 20000£

 

Men det var ikke så farlig, det var ikke noen superspennende jobb alikevel..

 

Men uansett så skal jeg likevel begynne i ny jobb snart og da får jeg ca 320000 Kr i året + skattefrie frynsegoder for titusener i året i tillegg..

 

Så jeg er jo egentlig fornøyd, jeg har jo ca 3 års erfaring fra før, og har utdanning på linje med Bachelor.. For de som lurer så skal jeg jobbe med informasjonssystemer og databaser..

 

Selv om man gjerne tjener bedre i privat sektor, så er gjerne arbeidsdagen litt roligere hvis man jobber i statlig/kommunal sektor så er det er det ikke farlig at man tjener mindre..

 

Men det viktigste er jo at man trives på jobb da, ellers så blir ikke innsatsen på topp heller da...

 

Men en ting man bør passe seg for: er en lønn som er akkurat over grensen for innslag av toppskatt, ettersom man taper masse på dette... Så hvis man er i faresonen for dette så er det bedre å enten avtale mindre lønn eller vesentlig høyere lønn slik at man tjener inn igjen det som "Den Store Stygge Ulven" tar i toppskatt..

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...