Gå til innhold

Få bedre bildekvalitet i Oblivion


Anbefalte innlegg

*offtopic*

Angående lys-setting..

Middelaldern brukte å være mørkt når det ble mørkt om kvelden/natta. Var nok lite lysforurensning da ;)

5885739[/snapback]

 

Du levde på tiden siden du vet dette?`

 

Dag og natt var vel ikke spesielt forskjellig fra det det er i dag, foruten at vi har produsert mer lys selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*offtopic*

Angående lys-setting..

Middelaldern brukte å være mørkt når det ble mørkt om kvelden/natta. Var nok lite lysforurensning da ;)

5885739[/snapback]

 

Du levde på tiden siden du vet dette?`

 

Dag og natt var vel ikke spesielt forskjellig fra det det er i dag, foruten at vi har produsert mer lys selv.

5886009[/snapback]

 

Jeg levde nok ikke på den tiden, men jeg er hellig overbevist om at det er en grunn til at man går med lykter nå til dags når man utforsker huler.

Tilsvarende tror jeg man brukte fakler i "gamle dager".

Lenke til kommentar
Første spillet hvor jeg virkelig savner CRT skjermen min, det blir allt for mørkt i huler osv. Synes det blir for dummt å måtte ta på nightvision helmet med en gang klokka passerer 8, eller man går inn noe sted. Eller er det bare designet slik?

 

Skal prøve å sette på AA isteden for å se om det hjelper når jeg kommer hjem, iom HDR "gjør mørkere farger mørkere, noe som er problemet her ihvertfall.

 

Kjører 7900gt, og takke faen for at jeg slipper å ha noe mere med ATI og gjøre :)

(vil ikke starte hva som er best diskusjon her, bare konstaterer at den nye ati driveren interesserer meg midt i brun-øyet:)

 

Kånge spill forresten, om man spiller for å ha det gøy... Henger man seg opp i skills/lvl utforminga går man på veggen etter et par timer

5882454[/snapback]

Hehe, jeg har hatt både nvidia og ati nå fra de siste seriene. x800xl ,6800le,6600gt 6800gt og 7800gt og nå 7900gt. Og jeg har kun valgt nvidia i det siste fordi de har levert mest ytelse i prisklassen mellom 2000-3000 kr der jeg legger meg. Hadde x800xl og det var ingenting å si på driverne som jeg merka iallefall(men nok om det).

 

Men nå som oblivion har kommet ønsker jeg at jeg hatt et x1xxx kort. De yter en god del hvassere når min fps skal holdes over 25fps i 1280x1024 med det meste av eyecandy på. Nytter ikke med høye framerates om det går i sirup av og til.

 

Bare se her: Bechmarks av oblivion.

Lenke til kommentar
Hadde de PC i middelalderen?

5886028[/snapback]

 

Jah, jeg eide en, den het 386. Gaeh.. Windows ME er siste kjente spor på PC'er fra den tiden..

 

Min erfaring med nVidia tilsier at de sliter mer med AA og AF, så hvis man slenger på HDR blir det vel mye oppgulp og syting... :-/

Lenke til kommentar

Har et x1600-kort, men kjører omega-drivere. Vil jeg kunne installere denne patchen selv om jeg har omega installert uten å få komplikasjoner, eller må jeg avinstallere og gå for dedikerte ATI-drivere? Er dette en patch eller en fullkommen driver? Er vel heller tvilsomt at jeg får noe nytte av det uansett, x1600 er vel ikke kraftig nok til å kjøre HDR og AA samtidig på gode instillinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...