Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er intervjuer i Speak, og de har ingen ledige plasser for studenter med avreise høst 2012 har jeg fått beskjed om. Det er en grunn til at jeg ikke lenger har USA-intervjuer.

 

Om det ikke stemmer, så er jo det flott for din del. :)

 

er det ingen som kan hjelpe meg? jeg må få reist til USA til høsten ellers så blir jeg sendt til faren min og det vil jeg ikke. så det er eneste løsningen som jeg ser. vet dere om noen organisasjoner som har plasser til USA som utvekslingsstudent. ta kontakt hvis det er noen som kan hjelpe meg

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve og søke hos EF, men det er vel å merke seg at du er veldig seint ute.

hvordan er EF da? er det verdt å søke? hva slags rykte har de?

Har ingen erfaring med EF siden jeg søkte Speak, men såvidt jeg vet er det den største organisasjonen. Du må nesten lese litt selv om hva slags rykte de har. Tror det er mange forksjellige meninger om EF (og alle andre organisasjoner) siden for en student kan det være bare bra og velvære, mens hos en annen kan det være et rent helvete. Du kan jo sjekke ut noen bloggere som skriver om sin utveksling! :)

Lenke til kommentar

FOLKENZ, passer ikke helt inn i tråden kanskje men håper noen her har svar.

 

Jeg vurderer å dra på college i USA og da vet jeg at man kan få støtte fra norske staten fra sophomore året og ut. Det jeg lurer på, hvis jeg får athletic scholarship av colleget jeg skal gå på, får jeg i tilegg støtte fra staten? Så jeg kanskje faktisk kan gå i pluss? Høres kanskje gnient ut, bare en tanke som slo meg.

 

TAKK for svar.

Lenke til kommentar

Vet ikke. Jeg går på uni i England og det som var hos meg og mitt stipend, er at stipendet jeg fikk fra uni måtte gå til skolepenger, og man MÅ melde inn til lånekassen eksakt sum man betaler i skolepenger. Stipendet jeg fikk ble da lån, mens summen jeg faktisk betalte i skolepenger ble lån/stipend.

 

Ergo, ja jeg 'gikk i pluss', men en større del ble til lån. Vet ikke om det er sånn det blir i USA dog. Du er absolutt best i å omformulere spørsmålet dit og spør lånekassen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor stor er forskjellen fra for eksempel en vanlig lørdagskveld i USA kontra den i Norge, og ellers er det andre store forskjeller i hverdagen?

Det spørs helt på hvem du spør eller hva spesifikt du tenker på.

 

Har alle organisasjonene en såkalt "soft landing camp"?

Nei.

 

Men var det liksom familiestund på kvelden?

Lenke til kommentar

Tenker du på reiser iløpet av året nå, eller precamp? Explore America tilbyr studentreiser for utv. studenter i USA ihvertfall.

 

Ja, iløpet av året. Slik som tur til Hawaii, som så mange drar på. Tror du organisasjonen min ville tillat det? Ser ut som akkurat det jeg leter etter!

 

De sa jeg ikke fikk dra med de..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...