Gå til innhold

TES: Oblivion - opplever det som dårlig...


Anbefalte innlegg

Tror du skal passe kjefet din heller! for det er du som provesere noe utrolig om

at folk _runker_ til spille etc...  HVorfor i helvete kan du ikke holde deg bort fra tråden.. Vi tar opp et tema om ting som gjør at noen ikke er helt fornøyd med spille.. er lov å he egne meninger om ting... Forbanna storvokst knollhode du...

5888241[/snapback]

 

Ah, så det var en tråd der bare de som hadde samme mening som trådstarter skulle få lov til å utrykke seg? Forresten gidder jeg ikke diskutere med deg når du bare er useriøs og kommer med personangrep. Kommentaren min om runking var ment som en spøk og beskrev hva jeg mente om saken, i motsettning til dine usaklige, frekke personangrep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal passe kjefet din heller! for det er du som provesere noe utrolig om

at folk _runker_ til spille etc...  HVorfor i helvete kan du ikke holde deg bort fra tråden.. Vi tar opp et tema om ting som gjør at noen ikke er helt fornøyd med spille.. er lov å he egne meninger om ting... Forbanna storvokst knollhode du...

5888241[/snapback]

 

Ah, så det var en tråd der bare de som hadde samme mening som trådstarter skulle få lov til å utrykke seg? Forresten gidder jeg ikke diskutere med deg når du bare er useriøs og kommer med personangrep. Kommentaren min om runking var ment som en spøk og beskrev hva jeg mente om saken, i motsettning til dine usaklige, frekke personangrep.

5888308[/snapback]

 

Blir jo provesert når du går ut slik som du gjorde i din første post. Resten har jeg ikke noe å si på, men det du spør om er allerde besvart tidligere i tråden om du hadde giddet å lese litt mer..

 

Og hvordan skal jeg vite om dine tåplige "spøke" komentarer var spøk eller ikke?

 

Slenger man med leppa og noen blir forbana så ta det som en mann!

 

Uansnett så var dette mitt siste ord i denne tråden..

Lenke til kommentar
Det er i alle fall min erfaring; jeg har prøvd noen ganger nå, riktignok med noe bedre resultat etter at jeg fikk det klart for meg hvordan systemet fungerte (hvilket sier en del i seg selv), men totalt og generelt sett er det altfor vrient å skulle finne denne balansegangen. Det går ikke an å holde på og få +5 på tre attributter hver level i lengden; enten fordi det ikke er mulig, eller fordi du blir gørr lei av å passe på. Men det skal heller ikke være nødvendig. Det er bare det at hvis man ikke passer på, så får man +2 hver gang, kanskje +3 hvis man er heldig, og jeg fikk da store problemer etter hvert. Det er vanskelig nok å få +4 én gang, om man ikke skal være nødt til å få det både to og tre ganger for å kunne henge med.

 

Tror dette er litt avhengig av spillerstil / ferdigheter også. Jeg er lvl 20 pur magiker, magi-skills i alle majors, og har ikke hatt noen større problemer så langt selv om jeg "kun" har gått opp 2,3 pr lvl i atributtene og ikke har tenkt noe særlig på min/maxing av karakteren min. Spiller default vanskelighetsgrad, og føler meg "mektig" nå pga kule spells osv, selv om motstanderne også blir tøffere sammen med meg.

 

Med fare for å tråkke noen på tærne: dersom man finner spillet "uspillbart" pga skalerende motstand så tror jeg man enten må slå ned vanskelighetsgraden (dersom det er et reellt problem) eller slutte å overanalysere lvl-systemet og heller øve seg litt.

 

Problemet KAN skyldes at du selv trenger mer trening, ikke helt har funnet ut hvordan du skal utnytte styrkene til karakteren din, eller lignende. Jeg hadde problemer en liten periode med magikeren min... men det skyldtes primært at jeg bare sprang rett inn i fighter og forventet at det skulle være nok å bare kaste ildkuler fra point blank til motstanderen var død. Jeg KUNNE ha kastet hendene i været og gitt opp pga "lvl system is clearly broken!", men istedet tenkte jeg over hva jeg gjorde feil og begynte å utnytte de tingene magikeren min faktisk var flink til.

 

Er enig i at loot-skaleringen er litt krøkkete, men resten synes jeg fungerer helt knall. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Må bare ta med at jeg har lite problem med å mestre selve spillet, saken er vel heller at men blir litt lei av å gå sammle urter i timevis osv.. Alt disse synspunktene er fint forklart tidlig i tråden..

 

Og det med å gå rundt å stenge av disse portalene er også litt kjipt når man har gjort det en del ganger.. Kun mine og enklte andre sine synspunkter dette. Ikke nødvedig å nærmest flame folk med at de ikke kan spille etc...

Lenke til kommentar
Må bare ta med at jeg har lite problem med å mestre selve spillet, saken er vel heller at men blir litt lei av å gå sammle urter i timevis osv.. Alt disse synspunktene er fint forklart tidlig i tråden..

 

Og det med å gå rundt å stenge av disse portalene er også litt kjipt når man har gjort det en del ganger.. Kun mine og enklte andre sine synspunkter dette. Ikke nødvedig å nærmest flame folk med at de ikke kan spille etc...

5888665[/snapback]

 

Merk: innlegget mitt var ikke ment som flame. Håper bare ikke at folk gir opp for tidlig fordi de har lest på forumet at f.eks "lvl systemet er ødelagt!" :)

Lenke til kommentar
Må bare ta med at jeg har lite problem med å mestre selve spillet, saken er vel heller at men blir litt lei av å gå sammle urter i timevis osv.. Alt disse synspunktene er fint forklart tidlig i tråden..

 

Og det med å gå rundt å stenge av disse portalene er også litt kjipt når man har gjort det en del ganger.. Kun mine og enklte andre sine synspunkter dette. Ikke nødvedig å nærmest flame folk med at de ikke kan spille etc...

5888665[/snapback]

 

Merk: innlegget mitt var ikke ment som flame. Håper bare ikke at folk gir opp for tidlig fordi de har lest på forumet at f.eks "lvl systemet er ødelagt!" :)

5888761[/snapback]

 

nope, ditt innlegg var rimlig saklig sånn sett. Så var ikke deg jeg siktet til.. ;)

 

Lvl systemet er det minste problemet. Synes bare at det blir litt kjedlig noen ganger. Har spillt det i mange timer og er level 14 nå. Historien er litt kjedlig og ikke intens nok til tider. Litt for avslapende som det har blitt nevnt tidliger i tråden. Og savner den der hvor man hopper i stolen. Og ikke minst det at man kan ta all den tid i verden med å gjøre ting. Litt press er bra i et spill. Men seff så er dette kun min mening (og noen andre..).

 

Spille er gøy, men er spil som har fenget meg mer opp gjennom åra..

 

Lag gjerne en poll om hva folk syns..

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Lvl systemet er det minste problemet. Synes bare at det blir litt kjedlig noen ganger. Har spillt det i mange timer og er level 14 nå.  Historien er litt kjedlig og ikke intens nok til tider. Litt for avslapende som det har blitt nevnt tidliger i tråden. Og savner den der hvor man hopper i stolen. Og ikke minst det at man kan ta all den tid i verden med å gjøre ting. Litt press er bra i et spill. Men seff så er dette kun min mening (og noen andre..).

 

Skjønner den. Spørsmålet er bare hvordan de skulle ha designet spillet for å gjøre "alle glade". Hvordan kombinerer man fullstendig frihet til å utforske og gjøre ting i eget tempo med press og intens historie? I don´t see it... :)

Lenke til kommentar

Sant nok. Men prøver bare å beskrive den wow følelsen som jeg har hatt på noen andre klassikere. Mulig jeg er blitt extremt kresen med åra... Skal sies at jeg har spillt i over 20 år og det skal litt til for hekte meg totalt.. Spill som bla. Civilization, Elite, Beholder serien gjorde det i sin tid og spill som MaxPayne, Deus, Thife mm. har gjort dte i nyere tid! ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Skjønner den. Spørsmålet er bare hvordan de skulle ha designet spillet for å gjøre "alle glade". Hvordan kombinerer man fullstendig frihet til å utforske og gjøre ting i eget tempo med press og intens historie? I don´t see it...

 

Gothic serien ;) samt er det utalige rpg spill som har klart å holde meg engasjert mellom hele spillet.

 

En annen ting er at om man ikke diskuterer hva man ikke liker osv så kommer det aldrig modds som feks retter på det mange synes blir feil. Så helt bortkastet er det ikke å diskutere på denne tråden.

 

Som feks lvl systemet, så vet en annen at det nå er kommet ut en modd som fikser dette å vipps kan spillet få større verdi for den personen.

Lenke til kommentar

Bethesda fokuserte veldig på at alt skulle være fritt og du skulle kunne gjøre hva du ville når du ville, det er nok grunnen til at du kan ta deg god tid til å gjøre main questet, selvom verden holder på å gå under. ;)

 

Forresten, det som plager meg mest, er Radiant AI, unødvendig av Bethesda å skryte det opp i skyene før release, når de viste at det var en bugga babble maskin.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Bethesda fokuserte veldig på at alt skulle være fritt og du skulle kunne gjøre hva du ville når du ville, det er nok grunnen til at du kan ta deg god tid til å gjøre main questet, selvom verden holder på å gå under.  ;)

 

Forresten, det som plager meg mest, er Radiant AI, unødvendig av Bethesda å skryte det opp i skyene før release, når de viste at det var en bugga babble maskin.

5889313[/snapback]

"Bugga"? Det er vel bare det at samtalene mellom andre blir teite og ellers er den bare teit, får aldri sett att det skjer noe gøy.

Lenke til kommentar

Nå må visse folk få det inn i hodene sitt at det er vel ingen som vil ha Oblivion med statisk verden, ettersom man kan gjøre så mye utenfor hovedquesten. Det eneste som trengs er litt balansering av level-systemet, slik at det ikke blir like vanskelig å rote seg bort.

 

Samtidig må det også gå an å skjønne at de fleste liker mesteparten av det de ser og opplever.

 

Det eneste som kan bli et problem - hvis man er uheldig eller whatever - er at man kan ende opp med å bli hengende langt etter når verden skaleres opp langt forbi deg. Da er det ikke mulig å ta igjen heller, med mindre man finner ut hvordan systemet fungerer.

 

Bortsett fra dette tror nok jeg at Oblivion er et av tidenes beste rollespill; det byr på utrolig mye variert i questene; nydelig grafikk, iallfall hvis PC-en din takler det; musikk og atmosfære som gir en helt spesiell stemning hele veien; revolusjonerende AI (ja, det er den, selv om den kunne ha funket enda bedre), og mye mer. Det er, som også de aller fleste omtalerne rundt omkring sier, endel småplukk å sette tenna i hvis man vil, men totalt sett en gjennomgående bra opplevelse.

Lenke til kommentar
Synes spillet fortjener karakteren den får. Folk blir bare for kresende på spill og forventer for mye. Dette er tydligvis et spill som det har blitt jobbet lenge med for å lage.

Jeg ser jo da at du heter "Looper87" som da sikkert betyr at du er født i året 87 så det sier jo litt også.

 

Hadde egentlig lyst å bare skrive idiot, punktum, men så tenkte jeg at jeg ikke ville være like god som deg. At jeg er født i 87 sier ingenting, men det sier noe om deg at du kommenterer det på den måten.

Lenke til kommentar
Bethesda fokuserte veldig på at alt skulle være fritt og du skulle kunne gjøre hva du ville når du ville, det er nok grunnen til at du kan ta deg god tid til å gjøre main questet, selvom verden holder på å gå under.  ;)

 

Forresten, det som plager meg mest, er Radiant AI, unødvendig av Bethesda å skryte det opp i skyene før release, når de viste at det var en bugga babble maskin.

5889313[/snapback]

"Bugga"? Det er vel bare det at samtalene mellom andre blir teite og ellers er den bare teit, får aldri sett att det skjer noe gøy.

5889562[/snapback]

 

 

stor tung barbarisk ork senker den store blodige krigsøksa si, lener seg fram, og i et brøl av dimensjoner bryter det ut av den store kjeften: "I saw some mudcraps yesterday, awfull creatures!"

Lenke til kommentar

Det mest irritrende er hulene og div. ruiner, 500stk "lego-baserte". Finnes jo ikke sjanse for å finne noe mer spennede enn Great Deadric Mace of Inferno som er en hel vanlig greie, +10 firedmg. Den kan du selge for 1200 spenn, du får jo Great Deadric Mace of Blizzard i neste hule uansett....

 

Vi trenger mer unike ting, er omtrent bare umbra og noe som er quest-relatert. Var bedre i morrowind, selv om variasjonen på hulene ikke var så veldig bra der heller.

Lenke til kommentar
Nå må visse folk få det inn i hodene sitt at det er vel ingen som vil ha Oblivion med statisk verden, ettersom man kan gjøre så mye utenfor hovedquesten. Det eneste som trengs er litt balansering av level-systemet, slik at det ikke blir like vanskelig å rote seg bort.

 

Du er en av dem som mener at alle må være enig med deg eller så har dem bare feil?.

 

Det er følelsen på hele spillet jeg snakker om, spillet engasjerer meg ikke som mange andre rpg spill har gjort å gjør, jeg blir rett å slett ganske lei etter kort tid. Mye pga at jeg aldrig trenger å tenke over at det skal komme noe jeg ikke takler + at du kunn finner loot etter hvor høy lvl du har, disse to tingen gjør det kjedelig for meg. Det er andre ting også men de er nevnt fler ganger alleredet (de også)

 

Har spilt litt i kveld også, grunnen til at jeg er tilbake på forumet nå er at jeg ble lei igjen, nokk et bevis på at det ikke falt i smak hos meg :(

Lenke til kommentar
Nå må visse folk få det inn i hodene sitt at det er vel ingen som vil ha Oblivion med statisk verden, ettersom man kan gjøre så mye utenfor hovedquesten. Det eneste som trengs er litt balansering av level-systemet, slik at det ikke blir like vanskelig å rote seg bort.

 

Du er en av dem som mener at alle må være enig med deg eller så har dem bare feil?.

 

Det er følelsen på hele spillet jeg snakker om, spillet engasjerer meg ikke som mange andre rpg spill har gjort å gjør, jeg blir rett å slett ganske lei etter kort tid. Mye pga at jeg aldrig trenger å tenke over at det skal komme noe jeg ikke takler + at du kunn finner loot etter hvor høy lvl du har, disse to tingen gjør det kjedelig for meg. Det er andre ting også men de er nevnt fler ganger alleredet (de også)

 

Har spilt litt i kveld også, grunnen til at jeg er tilbake på forumet nå er at jeg ble lei igjen, nokk et bevis på at det ikke falt i smak hos meg :(

5890827[/snapback]

 

 

Og det som er som fint med at folk har forskjellig smak, er at noen, i steden for å whine, gjør noe med det. Det har kommet mods som fikser det med loot etter level og en mod som fjerner hele level scalinga og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...