Gå til innhold

TES: Oblivion - opplever det som dårlig...


Anbefalte innlegg

Ja grafikken er vidunderlig og gir en herlig atmosfære, MEN....

 

Jeg har alleredet skrevet om detn første skuffelsen på lvl system tråden (strore skritt vekk fra rpg mot action spill), det er det første som skuffer.

 

 

Det andre er selve kampsystemet. Jeg kan bruke arena som et eksempel, jeg skal nå gå i kamp mot tre stk og her merker jeg hvordan kampsystemet totalt faller i grus. For det første beveger npc seg helt på trynet (går rett i stolper slår i løse luften springer plutteslig en annen vei osv) ikke nokk med det men alle npc i spillet rusher mot deg så fort du healer på nøyaktig samme måte. Kamp systemet fungerer flott mot en toppen to men når tre npc kommer på banen faller det helt sammen.

 

Jeg får rett å slett ikke oblivion til å bli bra, noe jeg faktisk prøver på. Tror jeg må bare inse (Selv om jeg liker rollespill) at jeg rett å slett ikke liker Oblivion :hrm:

 

Skuffendet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres bra ut, håpet på det!. (kris r)

 

Men nå er spillekvelden over for i dag  :cry:  , men jeg tror noen modder kunne hjelpt meg i gang, det er små feil som gir store utslag for meg (da først å fremst valget de gjordet ved lvl system)

5875345[/snapback]

 

Har det på samme måten.. Så har lagt spillet på hylla inntil de rette mod'ene kommer. Og det ser ut til at ventetiden ikke blir så lang heldigvis.

Lenke til kommentar

Grafikk er ikke alt, sier nå jeg. Jeg driver stadig og prøver å komme videre; spiller noen timer, men så blir jeg bare irritert og finner på noe annet. Urteit at level-systemet skal ødelegge alt. Dessuten er det for dårlig at man er nødt til å ty til mods for at et spill skal bli spillbart i lengden. Jeg skjønner ikke helt dette med terningkast seks over hele fjøla; begynner å lure på om de folka bare har spilt i én time eller to.

 

Jeg er egentlig ingen stor fan av RPG, og blir dermed ikke fra meg av skuffelse når Oblivion ikke lenger framstår som tidenes beste RPG. Det er for mye som ødelegger spillbarheten slik at grafikk og atmosfære ikke på langt nær klarer å kompensere. Vi får håpe det kommer en god mod snart. Død over ubalansert scaling-system og lite gjennomtenkt level-system. :p

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt dette med terningkast seks over hele fjøla; begynner å lure på om de folka bare har spilt i én time eller to.

 

Mistenker det ja, for spiller faller mer å mer gjennom når man har spillt en stund.

 

Vent heller på Gothic 3 du :D

 

Uten modd blir det nokk ikke altfor mye spilling nei, da dialogen også er slapp så jeg blir for uintresert. Bortsett fra å beundre grafikken da, det kan jeg holdet med på en stund ;)

Lenke til kommentar

Helt fullstendig feil.

 

For finne ut hva det dreier seg om må du nokk lese postene en gang til ;)

 

edit:

Altså hva du synes om spillet er jo sefff opp til deg, men andres tolkning missfortår du. Wow er overhodet ikke det beste ekspemplet selv om jeg må inrømme at wow har fler riktige ting en Oblivion

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Vel personlig synes jeg level scalingen er bra. Jeg vil ikke ende opp med en overkarakter slik jeg gjorde i Morrowind. Jeg er nå på level 21 og synes det er bra at de jeg sloss mot er litt vanskeligere enn en rotte. Fremdeles er 99% av motstanderne veldig enkle, men ikke like enkle som i Morrowind. Jeg er rimelig overlegen de motstanderne jeg møter, men ikke i samme grad som Morrowind. Heldigvis!

 

Men jeg kan se at de som satser på en magiker karakter kan møte rimelig tøff motstand etter hvert. Slike karakterer har alltid vært vanskeligere enn varrior-karakterer. Men er det ikke bare å innse at denne typen er vanskelig og da justere ned vanskelighetsgraden litt?

 

Ellers synes jeg oppdragene jevnt over er veldig gode – bedre enn Morrowind. Jeg koser meg med spillet og synes at alle toppkarakterene er vel fortjent.

Lenke til kommentar

Morrowind/Oblivion og Gothic er heller ikke samme spillsjanger.

Gothic 1/2 hadde ihvertfall en veldig styrt historie, mens Morrowind/Oblivion er helt frie med hensyn til historie.

Jeg synes absolutt Oblivion leverer varene med tanke på hva de har prøvd å få til, at det har fått terningkast 6 er jeg vel ikke helt enig i med tanke på alle småbugs etc. men jeg må si at det svarte absolutt til mine forventninger.

 

Nå skal det sies at Gothic 2 er mitt all time favoritt innen rpg men det spørs om Gothic 3 klarer å fange samme fantastiske atmosfæren som de forrige i serien.

Lenke til kommentar
Morrowind/Oblivion og Gothic er heller ikke samme spillsjanger.

Gothic 1/2 hadde ihvertfall en veldig styrt historie, mens Morrowind/Oblivion er helt frie med hensyn til historie.

Jeg synes absolutt Oblivion leverer varene med tanke på hva de har prøvd å få til, at det har fått terningkast 6 er jeg vel ikke helt enig i med tanke på alle småbugs etc. men jeg må si at det svarte absolutt til mine forventninger.

 

Nå skal det sies at Gothic 2 er mitt all time favoritt innen rpg men det spørs om Gothic 3 klarer å fange samme fantastiske atmosfæren som de forrige i serien.

5882873[/snapback]

 

Oblivion har en like styrt mainquest da. Man har jo ikke mange valgene. Forskjellen ligger i at i Gothic hadde man ikke like mange muligheter utenom MQ. Og jeg synes fortsatt at G2 ligger ett hestehode foran enda.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg Oblivion er fantastisk på mange områder, men et par av de viktige elementene som jeg virkelig verdsatte i TES serien synes jeg har bleknet litt i Oblivion.

Jeg er enda litt usikker på hva det egentlig er, men jeg tror at noen måneder til med Oblivion vil gi meg svaret.

Jeg synes fortsatt at Morrowind er bedre på de områdene av spillet som jeg verdsetter, og som gir meg størst utbytte når jeg trer inn i TES universet.

Jeg vet jeg ikke burde sammenligne TES spillene oppimot hverandre, men jeg må innrømme at Morrowind har gitt meg en større opplevelse en Oblivion, og det på alle områder.

Som TES fan må jeg si at jeg er litt skuffet over Bethesda Softworks, selv om spillet har mange glimrende sider.

At spillet høster god kritikk forundrer meg ikke, men at det får toppkarakter er for meg helt ubegripelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...