Gå til innhold

TES Oblivion benchmarked


ShAvAnO

Anbefalte innlegg

Nå kan jo 7-8 FPS være mye det da når man snakker om forholdsvis lave framerates som her...

 

7-8 FPS i en økning fra 15 til 22/23 fps er jo en økning i ytelse på 50% .....

 

Frameraten var stort sett høyere enn dette. Dessuten var 20 -- ikke 15 -- den aller laveste FPS'en til GTX. Her hadde XTX 27 FPS. Og i de tilfellene hvor frameraten faller under 30 FPS vil jeg påstå at frameraten er for lav uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Således blir det (i mitt tilfelle) testen "Foliage area HDR" som er mest interessant. Her får XT 25,6 fps mens GTX får 20,3 fps, en forskjell på ca 20% (forskjellen i AA-testen er omtrent akkurat lik).

 

Se mitt svar til vipewan.

 

mens GTX som ligger litt under på ytelse

 

Slik ja, da er vi nok mer enige :)

 

ligger noen hundrelapper over i pris og ikke er på lager noe sted. Riktignok må man legge til 200,- for en Zalman-kjøler til XT-kortet, men likevel mener jeg det er det beste kjøpet i dag dersom man skal spille Oblivion på høye oppløsninger.

 

Det beste kjøpet idag med hensyn på ytelse i Oblivion er GTX i SLI (ihvertfall inntil Crossfire-resultatene er blitt oppdatert). Dersom vi prater om mest valuta for pengene så stiller ting seg litt annerledes. Her kan nok XT-kortet være et utmerket kjøp.

Lenke til kommentar
Jeg ser at de har testet de nyeste skjermkortene, men har noen peiling hvordan et eldre skjermkort som f.eks GeForce FX 5800 Ultra GS(mitt kort) kommer til å yte? Har tenkt lenge på å kjøpe dette spillet, men jeg er redd at den kommer til å slite litt...

5877514[/snapback]

Jeg har ikke sett noen tester med GeForceFX 5800U, men pga den dårlige DX9 støtten til FX serien vil den slite mye i dette spillet. Jeg anbefaler at du kjøper et nytt kort Se på X800GTO eller 7800GS.

Lenke til kommentar

Blir frustrert når folk ikke gidder å lese hele artikkelen!

 

Uansett har det kommet en oppdatering nå. Ser ut til at crossfire ytelsesmessig tar tronen. Også denne gangen er det lurt å lese konklusjonen som forteller om problemer som oppsto med crossfire.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes alle resultatene er svært merkelige i forhold til alle andre spill.

 

6800GT i SLI yter like "mye" som et 7800GT SLI, X1800XT yter noen steder en god del mer, enn 7900GTX i SLI.

 

7800GT er rett bak 7900GT, mens 7900TX drar "langt" ifra. Fant ikke mye logikk egentlig i den testen, ut ifra de andre testene av de samme kortene i andre spill.

Lenke til kommentar
har lest ett sted at SLI er bedre enn crossfire faktisk.. men er vel ganske likt?

5875468[/snapback]

"In dual-card testing, we initially reported that NVIDIA's GeForce SLI solution delivered better performance than CrossFire, however ATI's Terry Makedon informed us that Oblvivion can be forced to run the X1900 XTX and X1800 XT cards in CrossFire mode by renaming the oblivion.exe executable to "AFR-FriendlyD3D.exe". After making this change, we saw a dramatic boost in performance and now the Radeon cards scale appropriately, with the X1900 XTX CrossFire outrunning the GeForce 7900 GTX SLI in all tests except our indoors area."

Lenke til kommentar
har lest ett sted at SLI er bedre enn crossfire faktisk.. men er vel ganske likt?

5875468[/snapback]

"In dual-card testing, we initially reported that NVIDIA's GeForce SLI solution delivered better performance than CrossFire, however ATI's Terry Makedon informed us that Oblvivion can be forced to run the X1900 XTX and X1800 XT cards in CrossFire mode by renaming the oblivion.exe executable to "AFR-FriendlyD3D.exe". After making this change, we saw a dramatic boost in performance and now the Radeon cards scale appropriately, with the X1900 XTX CrossFire outrunning the GeForce 7900 GTX SLI in all tests except our indoors area."

5957590[/snapback]

Ja, og hvis de hadde kjørt med de nyeste ForceWare driverene (84.46) så er det gjort forbedringer for Oblivivion der også...

 

Så helt rettferdig blir det vel aldri...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...