Gå til innhold

Skipper eller Flygeleder?

tbend

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har litt løst til å bli en av delene, noe spennende, og masse ansvar.

Etter spikker kan man jo bli los å tjene masse penger ;)

Går VK1 nå og blir å gå ut med 2FY og 3MX :hmm:

Noen som har peiling på lønn og arbeidsforhold i de yrkene :yes:

Endret av tbend
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Jeg har litt løst til å bli en av delene, noe spennende, og masse ansvar.

Etter spikker kan man jo bli los å tjene masse penger ;)

Går VK1 nå og blir å gå ut med 2FY og 3MX  :hmm:

Noen som har peiling på lønn og arbeidsforhold i de yrkene  :yes:

5856362[/snapback]

Arbeidsforholda til en flygeleder varierer hvor du jobber. Er du i et lite tårn jobber du som regel ikke nattevakt, men ellers er det skiftarbeid. I store tårn og på kontrollsentralene er det helkontinuerlig skift, 24/7, og annenhver helg på mange enheter.

Lønn for en nyutdannet flygeleder er ett sted mellom 350.000 og 400.000.

Mer info : http://www.avinor.no/Norsk/Om_oss/Flygelederutdanning/

Skrevet

Flyveledere har vilt mye tillegg også, og kan (kunne?) fint klare millionen i året. I tillegg får de lønn under utdannelse. Står jo klart ny skole for flyvelederstudenter fra hele Skandinavia i Malmø, så bør være rimelig bra.

Skipper aner jeg vel rett og slett ingenting om..

Skrevet

Flygeledere må gjennom en svært stressende utdanning. Stryker du på eksamen siste året blir du ALDRI flygeleder, men med muligheter for assistentjobber

Skrevet

Den lønnstatestikken seier eigentleg null og niks.

Ikkje tar den hensyn til erfaring/ansinitet (anna enn nokre enkeltyrker som har det i tittelen).

Heller veit ein ikkje om mengda informanter

Så den er nok ganske ubrukeleg til det meste anna enn å kanskje få ein peikepinn på kvar nokre av yrkene ligger på lønnstigen.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Vet lite om det, men jeg vil tro at dersom du skal tjene godt på å være skipper, må du kanskje jobbe utenlands i perioder. Diverse fedre til diverse kompiser av meg gjør nettopp dette og det er ikke mye de er hjemme for å si det sånn.

Endret av Søppelsveitt
Skrevet
Vet lite om det, men jeg vil tro at dersom du skal tjene godt på å være skipper, må du kanskje jobbe utenlands i perioder. Diverse fedre til diverse kompiser av meg gjør nettopp dette og det er ikke mye de er hjemme for å si det sånn.

6323281[/snapback]

Hvis valget er mellom å seile rundt om i verden på rare steder, og kanskje ikke helt trygge, og å sitte med kaffe i en godstol å se på grønne prikker på en skjerm som representerer fly så vet jeg hva jeg hadde valgt...

Hadde godt for flygeleder

• 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...