Gå til innhold

Warez, MP3, DivX mv. - nye retningslinjer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Skjønner ikke helt vitsen med disse to:

8.Ha fullt navn i signaturen eller brukernavnet

9.Unngå reklame for andre nettsider, firmaer, programmer, produkter og klaner


 

Ad. 8. Hvis brukerne viser sitt ordentlige navn, vil man kanskje oppføre seg bedre. Man blir kanskje også høfligere når man svarer til en med fullt navn, man skjønner da at dette faktisk er en person.

 

Ad. 9. Du skjønner vel forskjellen på reklame og diskusjon/debatt? Hvis AMD poster meldinger om at prosessorene sine er best, er dette reklame. Hvis du som privatperson sier at "AMD er best" er ikke dette reklame.

 

MLW

Lenke til kommentar

Dette er forumregler skrevet av fornuftige folk som FORSTÅR internet /freedom of speech/ og privatliv:

 

---------------------------------------

Reasons for BAN and account closing:

 

1.) Post links to warez sites

2.) Post direct-links to download warez

3.) Offer to "send" someone warez

4.) Complain that your game isn't working and it's discovered that you're using a warez copy.

 

Will automatically be permanently banned. Why? Because it's cheap bastards like you that make companies jack the prices of their games.

----------------------------------------

 

DETTE er skrevet av hardware.no som IKKE bryr seg om privacy, frihet , og er tilbøyelig til faschistisk tenkemåte og sensur:

 

------------------------

"Vær forsiktig så du ikke skriver noe ulovlig i slike kategorier, vi vil ikke nøle med å gi info om IP-adresser mv. til myndighetene, BSA eller andre tilsvarende aktører som måtte be om dette."

------------------------

 

der viser dere deres sanne ansikt ?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: moft på 2002-09-28 23:43 ]

Lenke til kommentar

Er egentelig ikke rart at vi har forum med regler som tilsier at vi alle går i barnehage vi lever tros alt i en barnehage stat som passer på alt vi gjør. HW.no har for meg blitt en samling folk som synes at hvis vi alle hadde danset produsentenes pipe å hvert deres slaver så hadde alle hatt det bra, et sted der dem samenligner det å kopiere som å gå i butikken å stjele et par kotteleter jeg mener blant de fleste på gata er det en generel aksept i det å kopiere litt her og der å bruke sonefrie dvd`r og diverse men her hos hw.no vil de ikke ha sånne ting her er det kiss up til produsentene hele veien, ikke misforstå meg jeg beskyter ikke det å legge en link til warez eller noe men det blir liksom litt...hva skal jeg si strengt som en sa her det er mange blader og diverse som åpenlyst skriver om alle disse tingene å jeg tviler på at hw.no komer i trøbel så lenge det ikke er snakk om direkte link til kopiert materiale eller lignende.

Lenke til kommentar

Hihihiii... jeg kan ikke la være å slenge meg på denne syklubb-mølla :grin:

 

Må faktisk innrømme at jeg har fått utrolig mye hjelp her på forumet mht. dataproblemer av ulik karakter - og jeg har tross alt ikke vært med mer enn noen måneder (!) Tiltaket i seg selv er etter min mening svært bra, og det er tydelig at folk rundt omkring i det ganske land har relativt god peiling...

 

Så da får dere bare stå på videre, men jeg har sagt mitt i denne sammenheng!

 

Tjohei, leverpostei :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 15:53, skrev mlwirak:

> Hva selskaper som M$ eller organisasjoner som RIAA finner umorlask/ulovlig er i grunne totalt uinteressant så lenge dette er lovlig iht. norsk lov.


Hvis advokaten til Microsoft, som vi dessverre har vært i kontakt med før, sender oss et brev der de viser til at en spesiell post er ulovlig, vil vi ganske sikkert slette den i stedet for å lage en prinsippsak ut av dette.


MLW


Jeg skjønner ressurssituasjonen til hw.no, og at det dere ønsker er å drive forumet, ikke en rettssak. Likevel er det litt for jævlig dersom MS skal sitte å bestemme innholdet på forumet her, bare ved å sende noen truende brev til hw.no.

 

Jeg vet utmerket godt at strategien for advokater generelt i en del tilfelle er ganske enkelt å skremme folk når man sender ut slike brev. Mange saker er tvilsomme rettslig sett, hvor ingen kan være sikre på hva som gjelder, ikke de som sender brevet heller, men hvor man kjører etter GDSGD-prinsippet (går det, så går det). Det vil sjelden være slik at man ikke har litt tid på seg til å områ seg for et skikkelig svar.

 

Jeg vil derfor foreslå noen alternative fremgangsmåter fremfor å legge seg helt flate for MS og andre giganter som ikke lenger står på brukernes parti:

 

a) post umiddelbart det mottatte brevet på forumet, og spør om det er noen kvalisfiserte personer som kan bistå hw.no med et tilsvar.

 

B) se om det er mulig å alliere seg med noen interesserte jurister som kan ligge i beredskap for hw-staben -- det er en del av oss som er opptatt av ytringsfrihet og bekymret for den elektroniske fremtiden under presset fra amerikansk underholdninsgs- og IT-industri (-- selv om mange av fjortisene her er fornøyd sålenge de tror de kan få spille sitt piratkopierte spill de neste 24 timene)

 

c) Post meldingen på forumet/mail listen til den norske avdelingen av Electronic Frontier, se http://www.efn.no og se om det er noen der som kan bistå. (EFN er en elektronisk rettighetsorganisasjon som jobber med medborgerskap og juridiske rettigheter i nettsamfunnet.)

 

d) kontakt institutt for rettsinformatikk, og hør om det er noen studenter der som kan tenke seg å se nærmere på saken.

 

Generelt synes jeg det er bra at man forsøker å holde hw.no som et nokså "renslig" forum. Driver man et forum som dette, vil også rettssystemet forvente at man prøver å ha en viss "rettslig disiplin", på samme måte som redaktøren i et blad er ansvarlig for hva han slipper inn i leserbrev-spalten sin.

 

Samtidig skal man ikke være så innmari redd fordi om det er noe stoff som kan ligge litt i gråsonen.

 

[ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-09-30 20:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 20:46, skrev Akelbee:


Jeg vil derfor foreslå noen alternative fremgangsmåter fremfor å legge seg helt flate for MS og andre giganter som ikke lenger står på brukernes parti:


snip...



 

Microsoft har kontaktet oss en gang og det hadde ikke noe med forumet å gjøre. Men, det viser at de følger med. At vi ønsker å drive en side fremfor å tape alt vi har i en retssak sier seg vel selv. Bare det faktum at vi måtte bruke masse penger (som vi ikke har) på advokater og tid og ressurser tilsier at det er mer fornuftig for oss å fortsette å holde oss på den sikre siden. Da kan vi fokusere på å lage nyheter, tester m.m.

 

I grunn skjønner jeg dårlig de som anklager oss for å være så feige. Det er tross alt snakk om et forslag til en oppmykning av reglene fra i dag...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-01 05:43, skrev pgressum:

Microsoft har kontaktet oss en gang og det hadde ikke noe med forumet å gjøre. Men, det viser at de følger med. At vi ønsker å drive en side fremfor å tape alt vi har i en retssak sier seg vel selv. Bare det faktum at vi måtte bruke masse penger (som vi ikke har) på advokater og tid og ressurser tilsier at det er mer fornuftig for oss å fortsette å holde oss på den sikre siden. Da kan vi fokusere på å lage nyheter, tester m.m.


I grunn skjønner jeg dårlig de som anklager oss for å være så feige. Det er tross alt snakk om et forslag til en oppmykning av reglene fra i dag...


 

Jeg har intet imot hardware.no (hadde det, men det har jeg lagt bak meg), men å ha en slik diskusjon hjelper ingen.

 

Retningslinjer for et forum bør være kardemommebyloven, slik som det var på delphi forumet (til en viss grad).

 

Dermed blir det opp til moderatorene å se ann fra sak til sak om en tråd skal modereres eller ei.

 

Joda, problemer kan oppstå med kardemommebylover, det er bl.a. at uønskede diskusjoner kan oppstå. Skjer det, ban brukeren og slett tråden.

 

Ett poeng dog, Hardware.no kan ikke stilles til ansvar for hva sine brukere mener, sier eller gjør. Om brukerene vil diskutere hvordan de kan brenne ett spill fordi de ønsker en kopi av en orginal, så må folk få lov til det. Det er på kanten, men det er lovlig å ha en backup av sine orginal cd'er.

 

Jeg mener ikke at hardware.no skal oppfordre og la sine brukere herje fritt, men det er nettopp derfor man har moderatorer, til å følge med og endre på poster og slette uønskede poster.

 

Om MicroSoft kontakter dere fordi en av deres brukere på forumet har lagt igjen en windows key, så javel hva så ? Beklager MicroSoft, men dette har ikke vi sett, takk for at dere sa i fra og slett tråden. Enkelt og greit.

 

Ang. ip adresse. Hahahaha. En ip adresse beviser nada, selv om det visstnok er ulovlig å utgi dem, kan folk enkelt spoofe ip adressa. IP adresse i seg selv er så lite holdbart bevis, en privat person blir garantert ikke saksøkt p.g.a. at en person med den og den ip'n har postet en tvilsom post på et forum. (selv om jeg nylig hørte om en bilmekaniker som mista fyken fordi han herja med en Cobra 03, p.g.a. en skrytepost på et forum, men den idioten posta tilogmed bilskiltet :wink:

 

En annen sak er derimot om telenor (eksempelvis) gir ut ip adresse. De har fullstendige logger på hva vi som brukere gjør når vi er på nett (av de som har Telenor). Og Telenor har som policy at de gir ikke ut informasjon om brukeren okke som.

 

Og for hardware.no sin del, bør dere logge ip adressene uansett. I tilfelle en eller annen luring bestemmer seg for å hacke, DDoS'e eller finne på annet fanteri. Det _kan_ gi dere noen tips hvis den brukeren tilfeldigvis er bruker av dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...