Gå til innhold

TES: "Jippi", Oblivion klikker!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt en god del problemer med Oblivion for tiden.

Spillet klikker (blir kastet ut på skrivebordet, og spillet slår seg av) av og til når jeg skal quicksave (slik at filen blir korrupt, og jeg må loade siste savegame før quicksave'n).

Jeg tror problemet kan skyldes det at jeg har warez-versjonen installert. Jeg har det originale spillet kjøpt og betalt, men siden jeg fikk tak i warez-versjonen først, gadd jeg ikke å avinstallere spillet og installere det på nytt bare for å få akkurat det samme spillet!

Jeg tror forresten problemene startet etter at jeg begynte å bruke DVD-en istedet for filen jeg mountet når jeg spilte med warez-versjonen.

Etter hvert har problemene med at spillet klikker blitt større og større. Nå er det helt uutholdelig!

"Hvorfor ikke bare reinstallere spillet da?" kan du kanskje spørre. Vel, det er nemlig ikke så enkelt. Jeg får nemlig en stygg error når jeg prøver å avinstallere det (bilder følger lenger ned).

"Jaja, så får jeg bare prøve å mounte spillet igjen da", tenkte jeg for meg selv. Jeg fant raskt ut at jeg hadde slettet warez-versjonen (hva er nå vitsen med å ha spillet på PC'n når jeg har det originalt?).

Noen som har en minste anelse om hva som kan gjøres? Kunne jo bare slettet spillet fra mappa, men er mer enn redd nok for at spillet fortsatt skal være registrert som "installert", og at jeg dermed verken får startet spillet eller installert det på nytt!

Begynner å bli utrolig frustrert nå! :no:

PS: Bilde nr. 1 viser feil-meldingen jeg får først. Når jeg trykker "OK", kommer meldingen som vises på bilde nr. 2.

Endret av Hr. Jenssen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slett hele oblivion mappa, så går du tell "Run" og skriver "regedit.exe" enter.

Bare søk etter alle filer som har noe med Oblivion å gjørra der og slett dem, så burde det bli bra.

Hvis du har savefiler som skal tas vare på, så putt dem et trygt sted. Når jeg reinstallerte så slettan alle savene mine, selv om jeg kopierte og flytta dem.

Skrevet

Sletter du riktig informasjon fra registeret så skal du klare å installere på nytt. Det kan være lettere sagt enn gjort fordi det er ikke gitt at noen av ordene Elder Scrolls, Oblivion, Bethesda e.l. er brukt akkurat der.

Men du får prøve.

Btw, generelt tips: Trenger ikke filetternavn hvis fila er et program (.exe, .bat, .com etc) i Run.

Skrevet (endret)

Ah, nå fikk jeg i det minste til å begynne å installere igjen. Får se om det blir noe fuss med de andre filene etterpå.

EDIT: Vel, da har jeg fått installert spillet på nytt, og det starter opp. Jeg har de samme settingene som før. Filene som lå sammen med "saves"-mappa i Mine Dokumenter, ble liggende der hele tiden.

Nå fungerer spillet like bra som før. Med andre ord klikker det akkurat like mye. "Jippi".

Noen som vet hva dette kan forårsakes? :dontgetit:

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Hva heter error'en du får når det kræsjer? Høyreklikk My Computer og velg manage, så event viewer, så application.

Dobbelklikk på erroren der hvis du finnern.

En error jeg fikk ofte til å begynne med var

"Faulting application oblivion.exe, version 0.1.0.228, faulting module mpeg2dmx.ax, version 2.0.84.30429, fault address 0x0000dff3".

Si ifra hvis du har samma.

Skrevet
Jeg får ingen error når spillet klikker, jeg blir bare kastet ut på skrivebordet.

5852856[/snapback]

Du får nok en error men windows er litt stille om det. Gå til Kontrollpanel --> Administrative verktøy --> Hendelsesliste --> under program som regel, men du kan å finne nyttig info om hvordan windows oppførte seg da det skjedde.

Hvis du ikke får noen melding der om feil så bør du tenke på virus eller spyware og om du har klart å fått noen av de kopisperre rootkit'ene.

Skrevet (endret)

Her har ingen virus eller spyware nei. Har både Norman (antivirus-program) og SpySweeper (antispyware-program) installert (kjøpte versjoner).

Får sjekke ut de linkene først. Kanskje det står noe nyttig der.

Hvorfor viser ikke Windows feilmeldingen om den så kommer? :dontgetit:

EDIT: De linkene er ubrukelige for meg nå. Jeg får til å avinstallere spillet nå. Tror jeg skal gjøre det igjen. Tar kun vare på Saves-mappa. Ikke *.ini-filene (selv om at det må en del redigering til i ettertid da).

Tror forresten ikke at *.ini-redigeringene har skylden for at spillet klikker. Det gjorde det før jeg endret i dem også.

Jaja, skal prøve å reinstallere nå da. Får se om det hjelper om jeg starter "helt på nytt".

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet (endret)

Jeg har samme problemet. Jeg har nok ingen warez-versjon av spillet.

Av og til når jeg skal quicksave'e, så blir jeg kastet ut til skrivebordet, med en klassisk "send/ikke send"-melding. Utrolig plagsomt! :mad:

EDIT: Det fikk jeg i Event Viewer da spillet klikket:

Hanging application Oblivion.exe, version 0.1.0.228, hang module hungapp, version 0.0.0.0, hang address 0x00000000.

EDIT2: Har også fått dette:

Faulting application oblivion.exe, version 0.1.0.228, faulting module oblivion.exe, version 0.1.0.228, fault address 0x00001c05.

Endret av Flaringo
Skrevet

Ja, jeg fikk denne meldingen før jeg også.

Jeg slo av "send/ikke send"-funksjonen, men selve meldingen kom opp likevel.

På merkelig vis har den meldingen sluttet å komme i den siste tiden. Jeg blir bare kastet tilbake til skrivebordet.

Nå har jeg forresten også reinstallert spillet. Da jeg avinstallerte, slettet jeg ALLE filene fra spillet, men tok vare på Saves-mappa. Får fortsatt samme problemet.

Dette var en stygg feil som MÅ rettes på straks! Er jo uutholdelig! :cry:

Skrevet

Trådstarter startet sine problemer med å bruke en warezversjon, vi ønsker ikke at dette forumet skal bidra med å løse problemer som oppstår etter piratkopiering. Tråd stenges.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...