Gå til innhold

TES: Oblivion krasjer - hva må jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! =D

 

Jaja... Sitter her og sliter med Oblivion. Jeg har i det siste fått en feilmelding hver gang jeg loader et game, noe som gjør at jeg blir kicka til desktop hver gang loadinga er rundt 85%. Denne feilmeldingen er en slik vi ofte får fra Windows, "Oblivion har et problem og må lukkes - Ikke Send - Send" osv.

Klikker jeg på tekniske detaljer, får jeg bare en masse virrvarr og navn på en fil i temp mappa:

Error-bilde

 

Har nå slettet hele temp mappa. Selv om jeg starter spillet og mappa er tom, får jeg navnet på en fil i temp mappa...

 

Hadde vært flott om noen kunne gitt meg en forklaring på hvordan jeg kan fikse dette.

=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen! =D

 

Jaja... Sitter her og sliter med Oblivion. Jeg har i det siste fått en feilmelding hver gang jeg loader et game, noe som gjør at jeg blir kicka til desktop hver gang loadinga er rundt 85%. Denne feilmeldingen er en slik vi ofte får fra Windows, "Oblivion har et problem og må lukkes - Ikke Send - Send" osv.

Klikker jeg på tekniske detaljer, får jeg bare en masse virrvarr og navn på en fil i temp mappa:

Error-bilde

 

Har nå slettet hele temp mappa. Selv om jeg starter spillet og mappa er tom, får jeg navnet på en fil i temp mappa...

 

Hadde vært flott om noen kunne gitt meg en forklaring på hvordan jeg kan fikse dette.

=)

5835657[/snapback]

 

Jeg har ikke samme problem, men av og til bare crasher oblivion på meg og, som oftest etter jeg har spillt en stund... har ikke brydd meg så mye, autosave er gode ting ;) skal sjekke litt på detaljene om det er omtrent samme prob

Lenke til kommentar

Samme problem her, spillet kræsjer til stadighet:

 

1) Oblivion har et problem og må lukkes - Ikke Send - Send" osv.

2) Random svart skjerm, ingen signal til skjerm, lyden fortsetter. Dette kan skje når som helst etter 1 min eller 30 min

3) Fryser etter jeg har skiftet til et vindu i Windows

 

I det siste har jeg kunnet spilt i 4-5 timer i strekk, bare for et par dager siden klarte jeg kun en halvtime for hver kræsj. Frustrerende.

Lenke til kommentar

Oblivion kan samenlignes med et hus bygd opp ned.

 

Blåser det litt vil det velte og kræsje, sånn ca to ganger (til desktop) mindre kræsj, men tredje gangen er det full smadring av hele huset og man må "bygge det på nytt"

 

Og hvis man går ut av huset er det garantert å bli ubalanse slik att hele greia velter og blir smadra :whistle:

 

Slik er det bare :thumbup:

 

By the way: Jeg bygger på pc!

Endret av St.Jan
Lenke til kommentar

Jeg spiller på data,etter helt i starten fikk jeg noen melding der jeg kunne sende inn feilmeldingen eller ikke. Men etter mange forøk med et par spilletimer hver gang. Har det bedra seg nå. Tror dataen bare måtte vende seg til det. Det er jo selfølgelig en påkjennelse for skjermkortet. Skjer nesten ikke for meg nå lenger. Har ikke skjedd på lang tid ivertfall.

Veit ikke om det har funka for andre, men funka for meg. "Maybe I am just lucky" :p

Lenke til kommentar
Hmm.. Heldigvis henger det seg bare hos meg når jeg trykker på "exit game". Det kan jeg leve med.

5836294[/snapback]

Samme her, for det meste når jeg lukker spillet (i tillegg til at jeg har maaange like ikoner i tray som forsvinner igjen når jeg tar musepeker over (usikker på hvilket ikon det er). Faller ut innimellom eller også, men er ikke så ofte at det er for plagsomt.

Lenke til kommentar

Fikk problemer med crash da jeg loadet save game. Merket at det skjedde da musikken endret seg så satt verdien på "musikken" i Ini fila til 0, altså skrudde av musikken. Da sluttet crashene. Litt kjipt å spille uten musikk, men bedre enn ikke å få spilt i det hele tatt. Fikses sikkert i en patch etterhvert.

Lenke til kommentar
Fikk problemer med crash da jeg loadet save game. Merket at det skjedde da musikken endret seg så satt verdien på "musikken" i Ini fila til 0, altså skrudde av musikken. Da sluttet crashene. Litt kjipt å spille uten musikk, men bedre enn ikke å få spilt i det hele tatt. Fikses sikkert i en patch etterhvert.

5836537[/snapback]

 

Har du surround anlegg?

jeg har Z5500 og har tidligere erfart at spill krasjet helt til jeg ordnet noe med innstillingene på spillet

 

såvidt jeg vet har ikke Oblivion noen options der man kan si ifra at man har feks 5.1 lydanlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...