Gå til innhold

TES: Hvordan øke mercantile-skill?


Anbefalte innlegg

Egentlig burde jo svaret være opplagt. Du må handle, og være flink med pruting, slik at du alltid kan få den ultimate prisen som er mulig for kameratnivået du har til selgeren. Problemet er at nå har jeg spilt en stund, er oppe et sted rundt level 11, og den eneste gangen mercantile-skill har økt var da jeg leste en bok. Jeg har bare klart å øke mercantile med en halv level, og det er ganske rart da jeg alltid selger skrapet jeg finner, og kjøper nytt, og gjør det jeg kan for å få en pris så tett opptil "offer refused" som mulig. Handler altså mye. Hva er det jeg gjør galt?

 

Edit: Til opplysning har jeg mercantile som major skill på 36.

Endret av El the Sensei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror bare du må selge som faen.. og aldri, ALDRI, selg flere gjenstander på én gang. Har du f. eks. 50 iron arrows du skal selge, selg dem hver for seg. Selger du alle på en gang er det ett salg, med en og en får du femti salg.

5835832[/snapback]

 

ja det gidder ikke jeg ihvertfall, det kan bli skikkelig kjedelig etterhvert.

Lenke til kommentar
Tror bare du må selge som faen.. og aldri, ALDRI, selg flere gjenstander på én gang. Har du f. eks. 50 iron arrows du skal selge, selg dem hver for seg. Selger du alle på en gang er det ett salg, med en og en får du femti salg.

5835832[/snapback]

 

ja det gidder ikke jeg ihvertfall, det kan bli skikkelig kjedelig etterhvert.

5835982[/snapback]

 

Jeg er ikke 100% sikker på om det er slik det fungerer, men det var hvertfall slik i Morrowind. Lesson to be learned: ikke velg Mercantile som major hvis du vil opp i level ;)

Lenke til kommentar

Snakker om kjøp og salg, skulle ønske vi fikk lov å trykke Enter eller Y for Yes og No. Blir jo helt ødelagt i håndleddet av å klikke ned på Yes for hver eneste ting jeg selger eller kjøper.

 

Jeg gikk opp i merchantile helt tilfeldig isted når jeg solgte masse stuff på en gang.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Den skillen er jo fullstendig unyttig, har ryggsekken full av gull jo! Vet ikke hva jeg har i mercantile engang.

5836242[/snapback]

 

 

Vel, på journeyman kan du selge hva som helst til hvem som helst, på expert kan du investere i butikken, slik at den altid har 500 mer gull å kjøpe for og på master får alle butikker 500 mer gull. Finner jo ganske mange gjenstander som er værdt mer enn enn butikkene kan gi, så unyttig veit jeg ikke om jeg vil kalle skillen.

Får jo tilgang til ganske dyre hus etterhvert, det koster jo å enchante ting, lage spells, kjøpe "usable" items, trene hos trenere osv osv. Uansett hvor mye penger man har, er det altid noe å bruke de på:p

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Jeg har lest på et annet forum at enkelte har opplevde en bug med mercantile-skillen. Det er noen NPCer som tilbyr gratis training av mercantile. Dersom man benytter seg av dette før man selv har begynt å gå opp pga eget kjøp og salg, kan buggen føre til at skillen blir "låst" og ikke kan trenes høyere.

 

Jeg vet ikke om noen annen løsning enn å bare glemme denne skilsen eller loade et gammelt savegame fra før man fikk gratis trening.

Lenke til kommentar
Snakker om kjøp og salg, skulle ønske vi fikk lov å trykke Enter eller Y for Yes og No. Blir jo helt ødelagt i håndleddet av å klikke ned på Yes for hver eneste ting jeg selger eller kjøper.

Jeg har heller ikke noe problem med å gå opp i Mercantile, men så har jeg den som Minor, og dermed lav.

 

I Morrowind hadde vi mulighet til å ctrl-klikke for å flytte en gjenstand, og shift-klikke for alle. Nå må jeg alltid skrolle ned hvis jeg ønsker å selge bare en av 130 Iron Arrows jeg har.

Endret av DidzisK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...