Gå til innhold

TES: Et par spørsmål ang Oblivion.


Anbefalte innlegg

Minor spoilers:

 

-Hva skal man gjøre med Walkyd Stone , Varla stone og Ayleid statue? Finner mange av dem i forskjellige grotter. Man kan selge dem for ganske masse, men er redd for at jeg skal bruke dem til noe senere. Er det bare å selge eller spare på dem?

 

-Hvor er det beste stedet og lagre ting som du ikke vil bruke ganske tidlig i spillet? (Våpen, Klær , Mat og Urter osv) Er man nødt til å kjøpe seg et eget hus eller må man bare finne et sted og kaste alt på bakken? Hvor er det best å gjøre det ganske tidlig? Vil helst ha et sted i hovedbyen (Imperial City)

 

-Hvordan burde man lvle Alchemy tidlig i spillet? Hvilke ingredienser er lurt å bruke for å få Alchemy fort opp?

 

-Jeg er en tyv, men vil gjerne lære litt mer restoration skill, har allerede den jeg startet med som healer meg litt, men skulle gjerne få oppgradere den litt, siden jeg bruker den veldig mye. Hvordan kan jeg gjøre det?

 

-Kan man lvle marksmanship og blade hvis man slår på sånne dukker og skyter på blink?

 

-Er det lurt som tyv å bruke både bue og blade eller kan man fint runde spille bare med bue? For øyeblikket så bruker jeg begge våpenet fordi jeg går fort tom for piler, men vet ikke om jeg taper masse marksmanship som gjør meg da veldig svak senere i spillet.

 

-Statuer rundt omkring i verdenen og sånne steiner man kan trykke på for å få en buff eller konsumere våpenet mitt osv. Har det noe penalty senere i spillet eller burde jeg be osv til alle stenene jeg ser? For øyeblikket så har jeg ikke bedt til noen fordi jeg er redd det kan gjøre noe dumt senere i spillet.

 

-Ting som "Gold Nuggets" "Silver Nuggets" og forskjellige skin som ulveskinn og bjørne skin. Er det bare å selge eller kan man gjøre noe med dem senere i spillet?

 

 

Takker for alle som kan svare på spørsmålet. Topp spill så langt.

Endret av FFX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De steinene er i en eller annen quest, husker ikke detaljene. Men du kan jo alltids finne nye, det er jo så mange dungeons.

 

IKKE legg det i beholdere som du ikke eier. Da er det tryggere med bakken, men det er en liten sjanse for at de kan bli stjålet. I kjøpt hus er de trygge.

 

Alchemy øker uavhengig av ingrediensene, bare plukk opp alt du ser. Har vel lagd mest restore fatigue potions på grunn av ingrediens tilgangen som tyv.

 

Restoration skill kan du lære ved diverse mages guilds, koster ca 300 gull per level. Ellers er det bare å bruke det heal spellet ofte, så øker det gradvis.

 

Du må slåss med levende, eller forsåvidt levende døde, for å øke skills.

 

Kjekt med både bue og blade, kan bli vanskelig å ta alle med bare bue selv om det sikkert vil være en morsom utfordring.

 

De alterne er det bare å bruke. Be min sønn be :)

 

Selg skinn, gull og sølv. Dette er ting som er veldig lett å skaffe igjen om behovet skulle oppstå.

Lenke til kommentar
Jeg ba ved en sånn stein, så fikk jeg en hjelm og en bue, som jeg ikke kunne ta av igjen. Er det en bug?

5830813[/snapback]

Hvis du får god skill i Conjuration, er dette et spell du kan bruke. Det kalles "bound <weapon, armor, etc>", og det du gjør er rett å slett å mane frem våpen, armor eller lignende. De går vekk når effekten av spellet slutter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Hva skal man gjøre med Walkyd Stone , Varla stone og Ayleid statue?

 

En av dem:

 

Du får en quest i Chorrol når du joiner Mage's Guild om å finne Eareana, fordi hun tydeligvis er i veien for hovedsjefen i guildet. NÅr du finner henne ber hun om en bok fra "The Cloud Top". Etter at du har skaffet denne, og gir den til henne, får du et notat om å gå tilbake til "The Cloud Top", ha med deg en Ayleid stein og kaste shock på en pillar der.

 

Så..hvor har du funnet en slik stein? Jeg trenger 1 :)

 

-s

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Du finn welkyr steinar i omtrent alle ayleid ruinane. Nokon ligg på bakken, men dei som er plassert på pidestalar kan du berre skyta med boge.

5851683[/snapback]

Er disse stenene i "begrenset opplag" i Oblivion? Eller vil de dukke opp igjen etter noen dager, slik som NPC'er i hulene gjør?

 

Og er det bare NPC'er i hulene som dukker opp igjen, eller er det også loot (i kister, etc)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...