Gå til innhold

TES: "De kommer pga grafikken, og blir pga gameplayet"


Anbefalte innlegg

Jeg husker jeg leste i et intervju (tror det var et med Pete Hines) at utviklerne håper spillere kommer pga grafikken, men blir pga gameplayet.

 

Er nok litt tidlig å spør om dette, men ut av ren nyskjerrighet; Hvor mange her kom pga grafikken, men forlot pga gameplayet?

 

Med tanke på hvor bra markedsført dette spillet har blitt (noen vil kalle det hype), så er det nødt å vær en del av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok de fleste som ble\blir skuffet over Oblivion er folk som ikke har noen erfaring med Elder Scrolls serien fra før av, eller som vanligvis ikke spiller rollespill, og som bare "hopper" på hypen som har vært rundt spillet.

 

Personlig var det dels det at det var et nytt kapittel i Elder Scrolls serien og dels den tekniske delen ved spillet som lokket meg.

Og for min del levde spillet opp til alle forventningene...

Lenke til kommentar

Grafikken var aldri det som fekk meg til å kjøpa Oblivion, sjølv om det soklart var ein bonus. Eg kjøpte det fordi Morrowind var eit genialt rpg og Oblivion lovte det samme.

 

Gameplayet er genialt, og er ein stor del av det som har fått meg til å bruke 50 timar av dei forrige fem dagane på spelet. Dei få utsettingane eg har går for det meste på at rpg systemet følest litt "dumbed down" i forhold til Morrowind, og nokon andre rpgar, og at det til tider blir litt for stor vekt på player skill i forhold til character skill i forhold til slik det burde vera i ein rpg.

Lenke til kommentar

Som Agg sa her, så er det nok mange av de som forlater spillet og klager mest som bare har hoppa på hypen og ikke har no spes erfaring fra rpg's/elderscrolls fra før.

Sett mange som klager over at de bare blir "dumpa" rett inn i en stooor verden og ikke har snøring på hva de skal gjøre og finner det kjedelig og teit så de slutter å spille med en gang.. Synd for de.. hehe

 

Jeg selv har spillt elderscrolls siden Daggerfall og har alltid vært veldig glad i den serien, så all eyecandyen og annen morro i spillet er bare en stor bonus.. Har brukt altfor mye tid foran skjermen siden Lørdag, å kommer nok til å bruke usunt mange timer til. hehe.

Skulle jeg klaget på noe så må det være det at en går altfor fort opp i level, men det finnes det heldigvis mods som fikser på.

 

Ser frem til mange måneder med fun & adventure in Cyrodiil :love:

Lenke til kommentar

I Morrowind så kom jeg på grunn av grafikken og at spillet lokket med et unikt gameplay, men dro fort fordi spillet føltes upersonlig og usjarmerende, og jeg følte meg som det eneste levende vesenet i en brun verden befolket av pappfigurer hvis eneste oppgave er å stå og vente på meg.

 

I Oblivion kom jeg fordi jeg begynte å høre gode ting om spillet, og ble fordi spillet får meg til å føle meg spesiell, og at det forteller meg en historie som føles som den er unik for meg.

Lenke til kommentar

Anskaffet spillet på releasedato, og har spilt noen timer. Det som jeg fort oppdaget er hvor enkelt og oversiktelig det er lagt opp i starten for nykommere enn hos forgjengerne.

 

Er enig i at det virker litt "dumbed down", det er kanskje ikke alle som vil ha destinasjonspunktet i questet automatisk lagt til i kompasset, men du verden så praktisk det er. Ved å legge inngangsterskelen lavere vil de også få flere med på rpg-bølgen.

 

Jeg håper de som blir skuffet i starten tar seg noen ekstra timer på å komme skikkelig i gang. Det kan sammenlignes med GTA-spillene med tanke på friheten, der du også likevel har muligheten til å følge en rød tråd. Irriterende bugs hvor folk som følger etter deg setter seg fast osv regner jeg med blir fikset relativt fort.

Lenke til kommentar

Snarere tvert i mot.

Grafikken fikk meg nesten til å legge spillet på hylla.

Hvorfor? Jeg har FX 5200, trenger jeg å si mer?

Men spillet var så pass bra at jeg bet tennene sammen og spillte litt, og ble forelsket i gameplayet, som var grunnen for at jeg kjøpte det i første plass.

Lenke til kommentar

Enig i at det kan virke litt "dumbed down" ja. Det jeg også ikke likte helt var at vokalene på npc'er fort blir ensformig, med tanke på at det er relativt få folk som har tatt voice-over i forhold til alle npc'ene i spillet. Men for all del, er bra de som er.

 

But then again; I Morrowind er det nesten ingen stemmer/dialoger i det hele tatt, utenom de forskjellige kommentarene/bemerkningene

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

Er stort sett fornøyd, aldri spilt et tes spill før. Eneste som er litt irriterende er at jeg ikke helt skjønner åssen statsa funker helt, si sverdet mitt har damage på 11, mister fienden 11hp i liv hver gang jeg slår han? er dmg på sverdet mitt fra 1-11? litt mer vandt til diablo/ff stats.

Grafikken er jo bra den, kanskje litt i det krevende laget.

Likte ikke det lvl scaling systemet, så la inn en mod som fiksa det ganske bra, ellers er alt topp :thumbup:

har spilt i 30 timer, og regner med at det blir mange fler.

Hadde vært artig å sett en liste med antall quests det er i spillet og antall områder du kan utforske, så har jeg en liten anelse hvor langt jeg er kommet.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...