Gå til innhold

Hardware.no: Hva vil DU se på Overklokking.no?


Anbefalte innlegg

alt egentlig, men jeg hadde likt å se noe orntlig tortur av f.eks. et EpoX 8RDA+ (voltmodding, ekstremkjøling osv.), og en AXP 1700+ Extreme Super Stepping

 

Nå har det seg slikt at jeg sitter her med et Epox 8RDA+, en 1800+ med det du kaller "Extreme super stepping" kjølt av en Danfoss BD50F (Vapochill PE), og i tillegg har jeg voltmodding som neste plan på dagsordenen.

 

Skal se om vi ikke får rablet ned noe du liker. 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg syns at dere kuna ordne et system slik at alle oss ivrige lesere kune tipset dere(penger). slik som kronerulling eller et kontonummer vi kunne sette inn noen kroner på vist vi følte oss for rikk en lykelig løningsdag:) d må jo koste penger å gjøre så mye sprøtt som dere gjør... eller så kune jeg tenke meg mer prosjekter som hvordan man modder f.eks. geforce til qudro. og andre litt vågale ting med d eldre utstyret dere har liggende. +mere offtopics hvordan skufter jeg brukernavn til TRULS????

Lenke til kommentar

På tide med en liten summering av ønsker+ forslag:

(Tar utgangspunkt i innsendte forslag - kanskje mistet noen også)

 

# Overklokking/modding

- av diverse (biler,tannbørster,tastatur,skjerm,annet crazy off-topic)

- cpu med/uten kjøling,voltmod osv osv

- gpu (tweeking,voltmodding,div kjølemedia)

- hk (northbridge)

- ram (hk og skjermkort)

 

# Prosjekter med Vapo/Prometeia/Fase-kjøling/Alternativ kjøling/stille kjøling

 

# Flere artikler/guider - "how-to"

-Artikler for uken - eks. "fredagsnytt"

Elektronikk/elektrisk

- loddeutstyr

- psu og deres oppbygning+muligheter for sammenkobling av flere

- multimeter guide

- basis elektronikk (motstand, strøm, spenning, transistorer) Evt linker.

- vifte/lys-styringer

Annen hardware

-Step-by-step artikler fra selvproduserte kjølere, oppheng

-Casemodding - letting av pc (lan -brukere)

 

# "Selvmordprosjekter" - "hvor langt?/hvor lenge lever?" Også av mumier som utrangerte cpu.

 

# Tester av utstyr med guider

- av kjøleribber med varierende in-output

- av vannblokker tilsvarende

- pumper

- vifter

- hovedkort

- peltier

- system (komplette og delsystem)

- utstyr fra nettbuttikkene som feks MCW50T

 

Med tilhørende oppbyggning av database for disse der man kan plukke ut de forskjellige produktene, og sette dem opp mot hverandre, på grunnlag av de tester som er gjort. Kategorier av overklokkede systemer utfra f.eks pris.

# Tips om komponentsammensetning - noen"vinner team-kombinasjoner"

# Ordforklaringer for nye - utvider brukersnittet til siden (En clue-funksjon kombinert med søkefunksjon i Overklokking kunne fungert)

# Chat for online brukere

 

Jeg synes forslagene har mye for seg.

 

Som mannen sa:

yummy

Moderator

En database over prosessor og kjølere vil komme - vi har det meste klart, det er bare å finne tid til å implementere det. På toppen av det hele skal nytt design komme - så man har det travelt.  

 

Ellers har vi flere halv- og helgale prosjekter på gang. Vi må finne noen kroner til det først, men det kommer. Men fortsett å gi forslag - det er ikke alltid så lett å komme på slikt selv.  

 

PS: vi har fått en kjempefin gave som skal gjøre sitt til at vi får bedre tester framover. Og vi har også fått en annen gave som muliggjør et ekstremt prosjekt... Mer sier jeg ikke nå!  

:woot:

 

Har lyst til å henge på følgende: Overklokking er og skal være en komplett side for ok-interesserte og ett sted begynner alle. Derfor mener jeg at så mye som mulig av starthjelp for n00bs bør finnes på siden. Det jeg delvis savner er faktabasert og kan med fordel samles i en database, som feks materialegenskaper. En god del formler kan også puttes inn der. hvis brukerene får mulighet til å putte inn i basen, vil det over tid (med masse input) bli et oppslagsverk for å jobbe med egne prosjekter - en kokebok med dertil mange besøkende Ok'ers.

 

 

Tar kanskje ordet fra noen hvis jeg sier at bildedekning og gjerne mpeg/divx av så mye som mulig av det som finnes på Overklokking vil gi hjernen min en masse, gode signaler å jobbe med :lol:

Lenke til kommentar

Dette har kanskje vært nevnt før men...

 

Det jeg savner her er en guide for optimalisering av BIOS. Det er jo tross alt gratis økning i ytelse.

 

Min erfaring er i alle fall at det er mye å hente på å bruke riktig BIOS, og på å bruke de riktige innstillingene.

Lenke til kommentar

Hardware.no hadde en slik guide, men..........

 

så viste det seg at den var kun avskrift fra en annen side på nettet (oversatt avskrift). :lol:

 

Den var uansett full av feil (skrivefeil for det meste)

 

 

Ekstreme prosjekter med veddemål, f.eks.: -"Hvor lenge holder en K6-3 500mhz med peltier på northbridge og CPU?"

Lenke til kommentar

apparently not....

 

Kunne forresten blitt litt sånn holmgang spørsmål (det er her du skal forestille deg oddvar stenstrøm med pekefingeren som spør): -"Er denne pinet til siste Mhz, eller er det på tide å sette en grense?" :D

 

 

Må forresten bare si at jeg digget den tannbørste-tingen dere gjorde.

 

Keep up the good work boys (men få med litt mer dødsdømte saker da ;-) synes at voltmoddinga av GF3 som gikk til ********* var småtøffe saker :lol: )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

siden dere har mista så mye av "tiltrekningskraften" som dere hadde før på grunn av de mange tøffe projektene som når dere totalt voldtar et stakkars gf2 kort eller monster-klokker en duron 800 til den dør, så synes jeg at dere må begyne med sånne projekter igjen.

 

dere har lovet en stund at det er så mange "halsbrekkende" artikler som kommer ut på"løpende bånn", men jeg har ikke lagt merke til så stort mange jeg..

 

en ting til jeg har lagt merke til er at artiklene deres er ikke så fengende lenger.. som når dere testa abits råeste oc kort for p4, og fikk veldig gode resultater, men at jeg satt med en følelse som som om artikelen ikke var noe sælig..

 

"ja vel, det var en bra oc.. NEXT!"

 

Synes også ok.no burde ha en makin "tilegnet" siden. dette burde være en maskin så voldtatt og lemleste med store stygge kjøleløsninger og min favoritt. peltierfylt, at den overhode ikke kunne presses et mhz mer!

 

synes også at tanken med en "kokebok" for oc er veldig god...

da slipper vi kanskje flere poster som: "Hjelp! n00b trenger hjelp til overklokking", eller "Hvor mange mhz er det realistisk å nå med dette kortet". Disse trådene gjør meg meget iritert, og senker nivået på forumet kraftig. er det ingen som tør å prøve for seg selv lenger?

 

ble litt offtopic dette, men etter min mening en aktuell problemstilling.

 

Og en _MEGET_ viktig ting... bli kvitt "pyseklokkingen"!

dere har fått smekk på lanken( :D ) for dette før, men jeg sier det igjen.. mist silent twin og test av MUS? ingen tin med oc og gjøre.

 

vel, det var mine tanker om dette..

håper dere tar inspillene på denne tråden seriøst, da mange inneholder mye bra..

 

mvh: meg selv, og ingen andre..

Lenke til kommentar
Hva med ett prosjekt som går på å lette pc'en hvis det er mulig...? Det er mange her inne veit jeg som har casemodda og når vi er ferdige er hele boksen så tung at det frister ikke å løpe rundt med den.

Ta for eksempel boksen min... Den veier nå i underkant av 34 kg og det frister ikke mest å dra med seg på LAN liksom.

Delta vifter????? :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Fortsett i samme stilen dere, men jeg har savnet artikler i det siste....

Er innom mange ganger om dagen for å se om det er noe nytt,

men nei da.... Er jeg heldig så er det noe nytt en gang i uka, :(

har det vært mangel flesk i det siste eller??

 

Jeg kan gjerne "jobbe" litt som gjeste-skribent innimellom, selv om norsken min kanskje er litt dårlig og til tider umoden. Er kanskje litt for ung....

Lenke til kommentar

Jeg kan gjerne "jobbe" litt som gjeste-skribent innimellom, selv om norsken min kanskje er litt dårlig og til tider umoden. Er kanskje litt for ung....

 

Ved nærmere ettertanke så ombestemmer jeg meg.

Er ikke "mannen for jobben" enda.... (med tanke på min

muligens manglende erfaring som overklokker)

Lenke til kommentar

Prosjekter, proskjekter, og atter prosjekter er hva JEG ønsker fra DERE!!!

 

Helst noe totalt useriøst, sinnsykt, idiotisk og sprøtt og et og annet seriøst.

eks.:

-Braun voltmodden

-GF3: "voltmodd til du dør" (ikke ompa...)

-Prosjekt OX

-ATI kortet (som jeg var med og sponsa) med vannblokker

-EKSTREMkjøling av det skjermkortet (hukommelsen svikter her)

-Opplegget med _alle_ peltier-elementene (3stk montert sammen)

-Kvinnelig medarbeider.... :lol: (er hun hos dere fremdeles, og når får vi se noe fra henne)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...