Gå til innhold

Hardware.no: Hva vil DU se på Overklokking.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Få laget noe skikkelig superkjøling med Freon/R134 Minst -40... Til det trengs det ikke så mye dyrt utstyr,(brukt) men mest eksperttise. Bli venn med en kjøleskapreperatør eller noe sånn :grin: anlegget blir sikkert stort, stygt og upratisk, men det er ikke så farlig.

Men hvis jeg ikke husker feil, så har vel dere egentlig på gang noe ala det jeg foreslår her, så vi for se på det først. Jeg venter spent!

Lenke til kommentar

Tannbørste artikkelen var glimrende, men personlig så synes jeg at slike "step by step" artikkler er mest interesante. Lag ting litt mer fra bunn av (kjølere, oppheng, vifte/lys -styringer, etc. etc.) det er mere interresant en en artikkel om mont. av utstyr til xxxx,- fra en eller annen leverandør. Mange bilder hører med :smile:

 

Ellers så synes jeg i grunnen det redaksjonelle innholdet på O.K er meget bra (Skryt til dere alle). Det skulle bare vært mere av det :smile:

Lenke til kommentar

En skikkelig test av alle Kjøleribber på markedet i dag. Lag en database der brukerne kan se hvem som passer best. Test med orginalvifte, en støysvak og en skikkelig bråkebøtte.

 

Samme med vannkjølinger. Ha et standardsystem der du bytter ut en av delene med testproduktet. Ting som kkan testet kan være vannblokker, radiatorer, pumer, vifter o.s.v

 

En egen side for brukerne. Lag det slik at brukerne hadde en "privat hjemmeside" der man 1 mb til disposisjon og la ut noen bilder av PC-en(e) side. Hva slags hardware og hva score de for i 3dmark (Eller et annet bencmark progrmam)

 

hmm, kom ikke på noe mer.

Lenke til kommentar

Støtter VELDIG ideen med en samling av alle kjølere som blir testet på eksakt det samme utstyret. da får man mye bedre oversikt. og passe på at de er testa med samme vifter også. slik som forrige sa. en test med orginalvifte hvis det er noen og en stillegående og en kjapp en.

 

privat hjemmeside er vel liten vits i her, bedre med bare et lite "gallery" (trenger ikke bilder eller) med utstyr og hvor mye man har klart å klokke, benchmark tests osv.

Lenke til kommentar

Først vil jeg si at jeg er veldig godt fornøyd sånn som det er nå, men det er jo alltid noe som kan bli bedre. Støtter en database e.l. med produkter dere har testet. Også kanskje en mulighet for å plukke ut de forskjellige produktene, og sette dem opp mot hverandre, på grunnlag av de tester som er gjort.

Også ønsker jeg meg gjerne flere artikler om tja, igrunn det samme hva det er, bare det blir mer å lese om. Ellers er jeg storfornøyd med forumet her. Har jeg ikke annet å gjøre her på jobben, er det alltids noe å lese om i forumet :grin:

Stå på!!

Lenke til kommentar

På Ok.no tester dere som regel ny hardware og har heller ikke noen ordentlig oversikt over alle testene deres. Skal jeg kjøpe meg en cpu til å overklokke må jeg lete i 3 timer eller sette opp en post i forumet. Hvis dere kunne lage en database over alle viftene, kjølerne, cpuene osv. som dere har testet hadde dette forbedret siden deres mye.

 

Jeg syntes også at ok.no hadde mer krutt før. Var litt mer artige ting. Ikke bare vifte tester og vannblokk tester. Har for meg at det tester og guider innen for foskjellige emner.

 

Men jeg syntes at dere gjøre en kjempe bra jobb. Helt utrolig hva dere får til.

Lenke til kommentar

Galleri har vi her: http://www.overklokking.no/casemods/leserg...riet/index.html

 

Ønsker dere et tilsvarende galleri for hardwareoppsett, kan vi lett lage det. :smile:

 

En database over prosessor og kjølere vil komme - vi har det meste klart, det er bare å finne tid til å implementere det. På toppen av det hele skal nytt design komme - så man har det travelt. :smile:

 

Ellers har vi flere halv- og helgale prosjekter på gang. Vi må finne noen kroner til det først, men det kommer. Men fortsett å gi forslag - det er ikke alltid så lett å komme på slikt selv. :smile:

 

PS: vi har fått en kjempefin gave som skal gjøre sitt til at vi får bedre tester framover. Og vi har også fått en annen gave som muliggjør et ekstremt prosjekt... Mer sier jeg ikke nå! :smile:

 

Takker for forslagene så langt, og ser med stor forventning fram til flere.

 

Mvh. Vidar.

Lenke til kommentar

Hva med ett prosjekt som går på å lette pc'en hvis det er mulig...? Det er mange her inne veit jeg som har casemodda og når vi er ferdige er hele boksen så tung at det frister ikke å løpe rundt med den.

Ta for eksempel boksen min... Den veier nå i underkant av 34 kg og det frister ikke mest å dra med seg på LAN liksom.

 

Noen andre med samme problem..?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:


Den 2002-09-26 04:40, skrev Arctic:

Få laget noe skikkelig superkjøling med Freon/R134 Minst -40... Til det trengs det ikke så mye dyrt utstyr,(brukt) men mest eksperttise. Bli venn med en kjøleskapreperatør eller noe sånn
:D
anlegget blir sikkert stort, stygt og upratisk, men det er ikke så farlig.

Men hvis jeg ikke husker feil, så har vel dere egentlig på gang noe ala det jeg foreslår her, så vi for se på det først. Jeg venter spent!


 

Driver å mekker på dette nå ;-) Bruker R134a som medium.

 

Tenkte å bruke en veske som har -grader og kjøle ned cpu, chipset, gpu osv osv..

 

Me får nett sjå =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...