Gå til innhold

TES: Oblivion og level systemet. Les og gi din mening

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har ikke spesielt gode fighterskills enda, men begynner å få litt taket på lage forgitede våpen. Med litt eksperiemntering med potions kan man lage endel spennede ting. Har man et par buer og noen daggers kan man forgifte alle sammen og legger de fortløpende på hurtigtastene. Jeg har ikke vært i så mye intens kriging enda, men det er veldig effektiv å ha fire-fem våpen med poisen på som er kjappe å bytte mellom..

5825098[/snapback]

Bare så utrolig bra at vi har fått hele 8 hurtigtaster da :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lagd inn noen mods, som jeg syntes gjør spillet bedre:

Arrow velocity: gjør at pilene er kraftigere, de flyr fortere og skader litt mer, gir litt mer utfordring å blocke piler.

Realistic weapons: denne modden er ikke helt ferdig enda, men har gjort at våpnene gjør mer skade og at ebony/glass/deadric er mer sjelden vare. blir mer intens fighting, da du ikke tåler mer enn 3-4slag med et iron sword. Modden skal også endre på at du ikke kan kjøpe magiske våpen(omtrendt) og at de blir mer sjeldene. En bandit kommer aldri til å ha f.eks ebony armor

Lv scaling: gjør at de fleste npc/fiender får en mindre range av lvl, så i førsten er de vansklige å ta, mens når du er si lvl30-40 denger du dem ganske lett, bosser og visse fiender er ikke rørt, så er fremdeles vansklig nok.

De fleste moddene er vel alpha/beta, men de fungerer fint.

liste med mods: http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...howtopic=304745

Skrevet
Disse moddene kan installeres selv om man har spilt endel, eller må man starte opp på nytt?

5825452[/snapback]

Det stod i alle fall på foruma at ein ikkje må starte på nytt for "static levels"-modden.

Kay

Skrevet (endret)
Bare så utrolig bra at vi har fått hele 8 hurtigtaster da  :roll:

5825227[/snapback]

Ja, dette irriterer. Jeg spiller på 360 og det begrenser jo antall knapper, men synes likevel det burde vært mulig å f.eks doble antall hurtigtasterved å holde inn en annen knapp samtidig som direction-knappen. Dvs et sett hurtigtaster med directionknappen, et annet sett med direction + "metaknapp".

Har etterhvert en ganske stor verktøykasse av kjekke spells, og er litt kjedelig å hele tiden mappe om tastene etter situasjonen. :)

Endret av thomanil
Skrevet
Bare så utrolig bra at vi har fått hele 8 hurtigtaster da  :roll:

Enig med ironien din. I Morrowind hadde vi 9 pluss hand-to-hand, nå har vi enda færre - 8. Men så hadde jeg alltid Almsivi og Divine Intervention på to av dem, og ettersom Oblivion har så mye kulere fast travel, har Oblivion plutselig flere taster tilgjengelig. Magien i Oblivion funker mye bedre også, så man slipper å ha forskjellig Enchanted Items i tilfellet man går tom for mana eller favoritt-fireball-ringen går tom for charge. Så foreløpig klarer jeg meg bra med 8 (spiller ren Mage nå og det prøvde jeg med siste karakteren min i Morrowind også).

Skrevet

Jeg synes level systemet ødelegger litt av gleden ved å endelig gå opp i level. Jeg har nå slitt med å ta Daedroths i evigheter, men siden de også blir bedre når jeg blir det blir det jo aldri lettere.

Skrevet

Synes det er greit at andre også går opp i level (hvertfall foreløpig - er bare level 11) siden våpen og armor også blir bedre etterhvert. I tillegg får man jo tilgang på bedre spells, noe som gjør at du har "the upper hand", til tross for at alle andre leveller up sammen med deg.

Skrevet

Syns også du mister litt av poenget med å levle da du ikkje blir noe spesielt mektigere i forhold til NPC-ene. Syns kanskje at ut i fra hvilken gruppe npc-ene var i så kunne de levlet med deg helt til de kom til en level der de stoppet. For eksempel kunne ulvene levla med deg opp til rundt lvl 15 og så stoppa der.

Skrevet (endret)

Jeg synes dette systemet er helt teit. Det er så utrolig lite realistisk at ting du finner rundt omkring endres alt etter hvilken level du er? Hvem er det som går og spionerer på deg for så å bytte ut alt som ligger i kistene?

Siden når ble goblins utfordrende fiender når du har ligget i hardtrening selv en god stund? Jeg er ca level 10 mage og jeg hadde store problemer med to stk goblin archers utenfor ei hule her om dagen, måtte løpe konstant for å unngå å bli truffet. Greit nok at jeg ikke tåler så mye, men hvor mange ildkuler eller lyn skal de tåle liksom? For ikke å snakke om hvor lang tid jeg brukte på å drepe de som var inni hula.

Hva med disse low-life bandittene som lurer langs veien? Når ble de mestere i kamp? Ulver? En liten bissevovv man skulle tro var en gladiator i forkledning etter tiden det tar å ta knekken på den å dømme?

Ærlig talt, den eller de som kom på dette skulle vært skutt. :p Dette blir for dumt. Jeg skjønner utmerket godt logikken i det, når man kan vandre rundt og bli høyere levels uten å bry seg om main questen, men det finnes ikke et snev av realisme igjen. Hele ideen er kraftig overdrevet etter min mening.

For det første er det ikke alle fiender som har en realistisk mulighet til å bli bedre, og i alle fall ikke like raskt som hovedpersonen - som tross alt ligger i mer eller mindre hardtrening, ikke vel? Greit, jo lenger du venter med å gjøre diverse quester, jo vanskeligere blir noen av fiendene, for de trener vel også. MEN IKKE ALLE! Goblins er dumme, flesteparten av landeveisbanditter likeså. Ulver i skogen skal ikke være noen utfordring for en godt trent hva det nå måtte være. Det er så utrolig på trynet at jeg har vanskelig for å sette ord på det.

Jeg synes rett og slett det er så ille at jeg ikke vil godta at noen liker det. Så ille er det. Enkel terningkast seks for grafikk og mye av gameplayen, mye av det er helt utrolig innovativt. Men jeg gir fjorten ganger stryk og møkk minus for blant annet dette systemet.

Endret av TrondH86
Skrevet

Kan ikke si at jeg er noen fan av scaling-systemet. Spillet ble stadig mer irriterende etterhvert som jeg ble høyere level. Spider-deadra som spawner små spiderslings som paralyzer, Xiviril(sp?) som spawner Lanfears(sp?), skjelett som spawner skjelett-guardians, osv.. i tillegg er man nødt til å kontinuerlig bruke våpen-enchants for å kunne drepe på nogen lunde akseptabel tid. Takk og lov for Azure's star og Umbra sword..

En annen ting er hvor idiotisk det er at banditter og annet rask har fulle sett med Daedric armor. I morrowind var det vel 1 sett med Daedric armor i hele spillet? Likte det bedre gitt.

Skrevet (endret)

Jeg ville gjerne hatt et system med stort sett statiske lvler. Men man kunne jo ha en hybrid. Ta f.eks. vanlige banditter. hva om de f.eks. startet på lvl. 3, og gikk opp 1 lvl. for hver 3. lvl. du gikk opp. Da ville man få et system der noen fiender var mere über enn andre i starten, og man vil unngå at fiendene ble for svake etter hvert. At banditter går rundt med utstyr som liksom skal være griseskjeldent hører heller ingen steder hjemme. Det hadd vært greit om man ved et utrolig lykketreff kansje hadde støtt på en banditt med f.eks. en heftig hjelm han hadde knabbet fra en forbipasserende, men det blir bare dumt når de har kraftige magiske våpen, og den grommeste armoren. Jeg synes man skal slite skikkelig for å få tak i det heftigste utstyret (alternativt ha litt griseflaks)

Endret av kakk
Skrevet
Jeg synes rett og slett det er så ille at jeg ikke vil godta at noen liker det. Så ille er det. Enkel terningkast seks for grafikk og mye av gameplayen, mye av det er helt utrolig innovativt. Men jeg gir fjorten ganger stryk og møkk minus for blant annet dette systemet.

5827450[/snapback]

Ja, dette var dårleg tenkt av Bethesda. Heldigvis har det komt, og vil komme, mod-ar som løyser nokon av problema. Eg anbefalar alle som er misnøgde til å følgje denne tråden. Mod-en løser ikkje alt, men eg reknar med at den vil bli videreutvikla, eller eventuelt at det blir laga andre mod-ar som løyser andre sider av skalerings-idiotien.

Ver imidlertid oppmerksom på dette problemet.

Kay

Skrevet
.......

En annen ting er hvor idiotisk det er at banditter og annet rask har fulle sett med Daedric armor. I morrowind var det vel 1 sett med Daedric armor i hele spillet? Likte det bedre gitt.

5827525[/snapback]

Det er fordi utviklerne må gi bandittene überutstyr for at de skal bli en utfordring for deg. I dette spillet betyr utstyret alt, det nytter ikke å bare gi dem høyere level og øke stats og skills. I andre rpgs kan du faktisk være ganske kraftig selv uten det beste utstyret.

Skrevet
Det er fordi utviklerne må gi bandittene überutstyr for at de skal bli en utfordring for deg. I dette spillet betyr utstyret alt, det nytter ikke å bare gi dem høyere level og øke stats og skills. I andre rpgs kan du faktisk være ganske kraftig selv uten det beste utstyret.

5830326[/snapback]

Og du synest at simple landevegsrøvarar skal vere ei utfordring for t.d. ein level 43 erkemagikar som har redda verda?

Dessutan er det ekstremt urealistisk at simple bandittar i det heile teke har tilgong på slikt utstyr. Det skal jo vere svært sjeldne/legendariske/dyre gjenstandar det her.

Kay

Skrevet

5830326[/snapback]

Og du synest at simple landevegsrøvarar skal vere ei utfordring for t.d. ein level 43 erkemagikar som har redda verda?

Dessutan er det ekstremt urealistisk at simple bandittar i det heile teke har tilgong på slikt utstyr. Det skal jo vere svært sjeldne/legendariske/dyre gjenstandar det her.

Kay

5830360[/snapback]

Jeg var kanskje litt uklar i innlegget mitt. Jeg er overhode ikke tilhenger av scaling-systemet og level/stats systemet slik det er nå. Det at alle får überutstyr etterhvert er fullstendig latterlig. Synes faktisk det er lite inspirerende å gå opp i level, de eneste stats'ene som betyr noe er jo endurance (helse) og intelligence (mana).

Skrevet
Jeg var kanskje litt uklar i innlegget mitt. Jeg er overhode ikke tilhenger av scaling-systemet og level/stats systemet slik det er nå. Det at alle får überutstyr etterhvert er fullstendig latterlig. Synes faktisk det er lite inspirerende å gå opp i level, de eneste stats'ene som betyr noe er jo endurance (helse) og intelligence (mana).

5830397[/snapback]

Åh, ok, då misforsto eg. Sorry. :)

Kay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...