Erling E. Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Brukerlagde mods er utrolig spennende, og jeg tror de virkelig talentfulle menneskene i communityet vil gjøre noen helt fantastiske mods. Når det gjelder offisielle mods som også kommer til Xbox 360, tror jeg ikke vi kommer til å se de helst store utviklingene. Bethesda ga ut kun et fåtall mods til Morrowind, og de var ingenting å skryte av. Men, hvem vet, kanskje de gjør det bedre denne gangen.
KayAU Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 LOL.. sålangt...? Venter du endring? Nei, ikkje eigentleg . Men det er greit å ta litt forbehold. Morrowind likte eg veldig godt heilt frå starten, men so oppdaga eg feil og manglar og irritasjonsmoment etter kvart. Hvor langt kom du på din halvtime? Selv brukte jeg veldige mye mer på å joine Paladins og ta noen oppdrag. Fikk litt samme følelse som fra Thief.. merket at spillet hadde potensiale og var innovativt... Men ikke polert. Har spelt igjennom G2 tre gongar...kor langt eg kom på ein halvtime varierte litt . Er ellers einig i at det mangla litt polish. Combat også i overkant vanskelig.. måtte levle noe på rotter og ulver for å komme opp i level for å ta main quest etc. Slik burde vært forbeholdt MMORPG. Morrowind var tut og kjør på den fronten ihvertfall. På første gjennomspeling var kamp vanskeleg...på tredje var det lett. Eg synest systemet var svært bra på den måten at ferdigheitene dine, ikkje berre level og stats, spelte ei rolle. Kampane i Morrowind hadde utan tvil vore betre dersom eg hadde spelt som krigar. Eg prøvde å spele som trollmann. Det funka ikkje bra. Heldigvis har Bethesda gjort ein hederleg innsats for å forbetre dette. Magi er ti gongar betre i Oblivion enn det var i MW. Ønsker JoWood lykke til med Gothic 3. De har endel å slite med, men hadde vært morro med et annet bra "1st person crpg". Går jo mellom 4 og 6 år på hvert nye TES spill. 5818964[/snapback] Tippar det blir knall, dette òg. Kunne gjerne vore fleire seriar i denne sjangaren. ...Gothic-spela er forresten tredje-person. Kay
KayAU Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Men 360 har AA+HDR (som ser veldig bra ut). 5818902[/snapback] Granted, og dette irriterar meg, sidan der ER maskinvare til PC som støttar det. Men eg reknar med at dette blir retta opp i ein patch. Uansett, eg merkar det kun når eg ser etter hakkete kantar. På det jamne er eg altfor oppslukt av spelet til å legge merke til det i det heile. Ellers spørs det korleis tilstanden vil vere om eit år? Då har eg eit endå betre grafikkort, og kan tweake Oblivion til å sjå endå betre ut. (og ja, eg trur eg kjem til å spele Oblivion om eit år) Dersom ein har ein meir middels PC, kan det vere at XBox360-versjonen er å foretrekke. Men om eg hadde ein topp PC (noko eg har ) og ein XBox360 (noko eg ikkje har), trur eg at eg ville ha satsa på PC-versjonen. Kay
Dinsdale Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Vil nevne at å slå med venstre tast og blokkere med høyre tast ikke er noen nyhet da jeg slåss slik i G2. Derfor var det en gledelig nyhet i Oblivion. Hadde jeg hatt en monsterpc og en monitor på minst 32 tommer, skulle jeg handlet pc-utgaven. Endret 27. mars 2006 av Dinsdale
Byakko-kun Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 kost deg i sofaen eller i god stolen din. 5818719[/snapback] Ligge i en god sofa med en liten kontroller i hånda er det aller beste 5818758[/snapback] Ligge i senga med en 20" widescreen lcd på nattbordet er det aller beste =)
rulleguru Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Men 360 har AA+HDR (som ser veldig bra ut). 5818902[/snapback] Granted, og dette irriterar meg, sidan der ER maskinvare til PC som støttar det. Men eg reknar med at dette blir retta opp i ein patch. Uansett, eg merkar det kun når eg ser etter hakkete kantar. På det jamne er eg altfor oppslukt av spelet til å legge merke til det i det heile. Ellers spørs det korleis tilstanden vil vere om eit år? Då har eg eit endå betre grafikkort, og kan tweake Oblivion til å sjå endå betre ut. (og ja, eg trur eg kjem til å spele Oblivion om eit år) Dersom ein har ein meir middels PC, kan det vere at XBox360-versjonen er å foretrekke. Men om eg hadde ein topp PC (noko eg har ) og ein XBox360 (noko eg ikkje har), trur eg at eg ville ha satsa på PC-versjonen. Kay 5819047[/snapback] Jepp, enig i at om man har en superpc er dette å foretrekke. Jeg testet det på min pc først (p4 3,2, 6800GT, 1gb minne) og dette mid-range oppsettet er milevis fra den grafikken og ytelsen jeg får med 360. Har man ikke 7800gt eller bedre tror jeg uansett 360-versionen er å satse på.
M@R7!N Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Sitter på en overklokket p4 på 3.6Ghz, 2gb ram og et x800xtpe (uklokket), og spiller spillet på High, 1280x960. Har ca. 30fps utendørs og 50+ inne.. Føler ikke noen trang for AA når jeg har såpass høy oppløsning, så pc versjonen holder for meg (pluss, xbox 360 er imo ikke vits uten hdtv.) Så, er ikke helt enig i at spillet krever en SUPER pc for å nytes med god grafikk (Alt maskinvare er 2-3 år gammelt, utenom ram og skjermkort
H4ngm4N Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Ja, det er modsene som holder meg til PC-versjonen. Derfor skriver jeg i anmeldelsen at "hvis du har muligheten og er villig til". :-) For det er ingen tvil om at Oblivion krever sinnsyke PC-krefter. Jeg har selv en P4 3 GHz, 2 gig RAM og et GeForce 7800 GS 256 MB. Likevel får jeg ikke over 15 fps utendørs. Nå er det trolig pågrunn av en gammel prosessor og altfor gammelt hovedkort, men likevel. 5818521[/snapback] Hmm, uten at jeg er noen guru på hw så vil jeg påstå at det er litt merkelig. Jeg kjører High settings og 2xAA, med P4 3GHz, 1 gig RAM og ATI Radeon X800 Pro 256... Det går glatt! Prøv å sett ned resolution? Jeg bruker 1024x768. (Min maskin er nesten 2 år gammel btw.)
fargoth Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Er enig i anmelderen i det meste, men "Tidenes rollespill" er fortsatt TES III for min del. Det er selvsagt en helt subjektiv mening, og jeg respekterer alle som er uenige.
Mossfoot Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Tipper den pipa der får en annen låt når alle modsene kommer. 5818496[/snapback] Hehe, genialt poeng, dessuten kan ejg ikke fordra kontrollen på Xbox, dene r så stor og klumpete og upraktisk, PS3's knotroll er mye bedre, og Revolution sin også
FJERNET111 Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Tipper den pipa der får en annen låt når alle modsene kommer. 5818496[/snapback] Hehe, genialt poeng, dessuten kan ejg ikke fordra kontrollen på Xbox, dene r så stor og klumpete og upraktisk, PS3's knotroll er mye bedre, og Revolution sin også 5823425[/snapback] Ettersom ingen vet hvordan PS3 kontrollen ser ut og _svært_ få har testet revolution kontrollen (om noen utenfor Nintendo) så var det et godt poeng edit: Jeg synes forøvrig at xbox360-kontrollen er skikkelig bra, mye bedre enn f.eks. PS2 sin. Endret 27. mars 2006 av SBS
fargoth Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Ja, det er modsene som holder meg til PC-versjonen. Derfor skriver jeg i anmeldelsen at "hvis du har muligheten og er villig til". :-) For det er ingen tvil om at Oblivion krever sinnsyke PC-krefter. Jeg har selv en P4 3 GHz, 2 gig RAM og et GeForce 7800 GS 256 MB. Likevel får jeg ikke over 15 fps utendørs. Nå er det trolig pågrunn av en gammel prosessor og altfor gammelt hovedkort, men likevel. 5818521[/snapback] Hmm, uten at jeg er noen guru på hw så vil jeg påstå at det er litt merkelig. Jeg kjører High settings og 2xAA, med P4 3GHz, 1 gig RAM og ATI Radeon X800 Pro 256... Det går glatt! Prøv å sett ned resolution? Jeg bruker 1024x768. (Min maskin er nesten 2 år gammel btw.) 5822952[/snapback] Trolig den manglende sm3.0 støtten som medfører at x800 serien gjør det såpass bra i Oblivion. Man mister mye eyecandy pga dette, noe som ellers ville lagt en stor ekstra byrde på kortet. Noen som har noen innspill?
Erling E. Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Hvis jeg fjerner Bloom og HDR, kjøper jeg meg cirka 5 fps ekstra. Det gir meg altså cirka 20 fps utendørs. Det går i hvert fall.
maanemann Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Ønsker JoWood lykke til med Gothic 3. De har endel å slite med, men hadde vært morro med et annet bra "1st person crpg". Går jo mellom 4 og 6 år på hvert nye TES spill. 5818964[/snapback] Tippar det blir knall, dette òg. Kunne gjerne vore fleire seriar i denne sjangaren. ...Gothic-spela er forresten tredje-person. 5819026[/snapback] Lol.. ja det har du rett i.. Av en eller annen grunn regner jeg G2 og Morrowind som samme sjanger... De har blitt sammenlignet så mye at vi burde ha en fellesbetegnelse på dem. Hmmm... : "enspiller crpg", er bedre.
Sponis Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Er enig i anmelderen i det meste, men "Tidenes rollespill" er fortsatt TES III for min del. Det er selvsagt en helt subjektiv mening, og jeg respekterer alle som er uenige. 5823179[/snapback] Og hva er bedre med morrowind? Jeg synest egentlig alt i Oblivion er bedre. Atmosfæren,grafikken,musikken, combat-systemet og questene. Så kan ikke skjønne hva som er bedre i Morrowind.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå