Gå til innhold

TES: Oblivion: Hjelp til nybegynner


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp begynt å spille Oblivion, jeg har ikke vært noe særlig borti Morrowind, kun Fallout-serien når det gjelder RPG.

 

Jeg har laget en ren thief-karakter, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne i Oblivion. Har kommet til Imperial City, og tatt en liten dungeon (fortress) utenfor byen, uten at dette gav noen resultater i form av ting eller penger.

 

Hvordan får jeg bedre skills, level, joiner guild, bedre utstyr etc? Bør jeg gå for beste armour som thief eller klarer jeg meg best med et relativt lett armour. Hvordan blir jeg bedre med pil og bue og får bedre piler og buer?

 

Ganske novisespørsmål dette, men jeg håper noen kan svare konstruktivt. Jeg kan alltids finne ut dette selv, men ønsker ikke å bruke 4-5 timer på å vandre rundt uten å få noe særlig med resultater. Det forresten utrolig lang tid å bevege seg rundt. Havner man i situasjoner man ikke kan takle som level 1 så er mye av vandringen forgjeves.

 

En svakhet jeg har merket er at dersom jeg tar en (ledig) hest fra en Imperial Warrior så er det greit når jeg treffer han etterpå så sant han ikke så meg da jeg tok hesten. Går jeg derimot av hesten for deretter å klyve på den igjen så blir jeg tatt for tyveri. Hva er logikken her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir bedre med skillsene du faktisk bruker. Så om du skyter mye med pil og bue, blir du, over tid, flinkere til nettopp dette. Du bør bruke den armortypen som du har skill i. (Altså den du valgte under Major Skills.) For en tyv bør du bruke light armor, ettersom heavy armor visstnok gjør deg dårligere i sniking. Men alt dette står jo sikkert i manualen... :hmm:

Lenke til kommentar

Husk at du kan "fast-travel". Ta opp mappet, trykk på en by eller sted du har utforsket og velg "travel here". Vips så er du der.. man trenger ikke løpe :).

 

Å bli med i guilder er jeg ikke helt sikker på, men regner med du må gi til guild huset deres og ta noen quests...

 

Når jeg lå og sov kom det en fyr inn på rommet mitt midt på natta og inviterte meg med i the assassins guild, da måtte jeg ta en opptaksprøve. Det var å drepe en eller annen fyr, natta derpå kom han tilbake og fortalte meg hvor jeg skulle møte opp for å bli med :) Det var skikkelig stilig..

Endret av bte
Lenke til kommentar

1. Hold deg til veiene i begynnelsen.

2. Velg deg en by på kartet og dra dit.

3. Lusk rundt omkring og snakk med folk

4. Hør på andre prate (for å kanskje snappe opp detaljer om oppdrag)

5. Snik deg rundt på natten og bryt deg inn i hus og stjel ting mens folk sover.

 

Bare noen småting jeg kom på i farten :)

Lenke til kommentar
Har dere fått spillet allerede?

Lucky bastards. Jeg føler sjalusien boble i blodet mitt nå...

 

Men denne osten var litt off-topic. Beklager. Men det måtte ut.

5800508[/snapback]

Mmmmmmmmmmmmmmmm... Ost...

 

Sorry for Of-topic.

 

 

On-Topic: Når man velger å være tyv (FTW!!) har man uendelig med lockpics da??

 

Hvordan bruker man de??

Lenke til kommentar

Takk for svar, jeg har gjort litt nå og er i questen for å bli tatt opp i Thieves guilld.

 

En veldig irriterende ting er at du kan stjele noe et sted og bli tatt et helt annet sted, gjerne så lenge etterpå at du ikke kan huske at du har stjålet noe. Det blir mange turer i fengsel på den måten...

 

Jeg har tatt noen huler/dungeons men alle gangene har jeg blitt skuffet, finner stort sett skrot og dritt i de hulene - ingen skatter.

Lenke til kommentar
Takk for svar, jeg har gjort litt nå og er i questen for å bli tatt opp i Thieves guilld.

 

En veldig irriterende ting er at du kan stjele noe et sted og bli tatt et helt annet sted, gjerne så lenge etterpå at du ikke kan huske at du har stjålet noe. Det blir mange turer i fengsel på den måten...

 

Jeg har tatt noen huler/dungeons men alle gangene har jeg blitt skuffet, finner stort sett skrot og dritt i de hulene - ingen skatter.

5800797[/snapback]

Bare gjør som en eller annen sa i denne tråden, save ofte!! Når du kommer i fengsel, load deg ut igjen xD

Lenke til kommentar
En veldig irriterende ting er at du kan stjele noe et sted og bli tatt et helt annet sted, gjerne så lenge etterpå at du ikke kan huske at du har stjålet noe. Det blir mange turer i fengsel på den måten...

5800797[/snapback]

 

Hmm. Løper du rundt med dusør på deg? Da er det ikke så rart at vaktene kommer. I thief's guild er det vel folk som kan fjerne dusøren.

Lenke til kommentar

Jeg er også n00b@Oblivion: Hvordan fungerer level-systemet i forhold til fiendene i main quest? Bør man være ha en minimums-level for å kunne gjennomføre main quest, eller kan man bare kjøre rett på main quest rett etter man har kommet seg ut fra fengselet?

 

Så langt har jeg kun blitt angrepet av rotter og ulver når jeg har vandret rundt. Møter man sterkere motstand i de samme områdene etterhvert som level øker, eller må man oppsøke områder med sterkere motstand?

 

Har kun spilt i noen timer, og har så langt fått tak i Sigil Key i Kvatch, men jeg har ikke gått til sengs for å gå opp i level enda (selv om jeg har nok skill til dette). Hvilken betydning har level i Oblivion?

Lenke til kommentar
Når du går opp i level kan du velge ulike attributes du vil gå opp i, f.eks strength, agility, osv.

5802017[/snapback]

Men hvordan innvirker dette på fiender man møter? Stiger disse også i level samtidig, eller har disse samme level uansett hvilken level man selv er på?
Lenke til kommentar
Et tips tongue.gif Fant nettopp ut at jeg måtte sove for å levle. Sov 4 x 1 time, og levlet til lvl 4 tongue.gif

5802574[/snapback]

 

Ah, man må sove for å levle?... Synes de monstrene inni den portalen var litt vanskelig på lvl 1, men jeg ble da ferdig med hele questen etter en stund.

Bare en liten ting jeg lurer på, jeg står fast nå fordi jeg bærer med meg for mye, men jeg får på ingen måte droppe ting på bakken fordi "there's no room to do that"... Hva skal man da gjøre, ikke kan man røre seg, og ikke kan man slippe ned ting. :roll:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...