asad Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Hva krever mest av HDR og BLOOM?Det kan ikke være så mye forskjell? 5797524[/snapback] Min kvalifiserte gjetning (basert på ting jeg mener å ha plukket opp på nettet): Det kommer an på skjermkortet. Jeg vet at i hvert fall 7800-serien har støtte for HDR i hardware (på en måte, har ikke bedre vokabular akkurat nå), så der vil du ikke merke all verdens forskjell. 6800-serien derimot (tror jeg, i hvert fall 6600) vil merke ganske stor forskjell. Hvis det ovennevnte er korrekt, vil du med 7800-serien få bedre ytelse med HDR enn med bloom + masse AA (AA stjeler fremdeles ressurser). går det bra å ha på HDR i spillet, og ha på AA og AF i skjermkort driver? det skal jo egentlig glatte ut kantene? har 7800gtx 5801464[/snapback] Tingen er, slik jeg har forstått det, at ingen skjermkort per i dag støtter både HDR og AA samtidig. Kanskje de blir prosessert i samme del av skjermkortet, hva vet jeg... 5801670[/snapback] nå må du begynne å lese andres inlegg misp x1900xt støtter det, det er bare Oblivion som ikke er kodet til å støtte det
eXa Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 hm den første sammenligningen var jo helt ræva! stryk til den fyren. vannskelig å bestemme meg for hva som var best bare ved å se på de få bildene her, men heller mot bloom+aa hdr ga saftigere farger, noen plasser passet det andre ikke! det som var værre var at bilde ble mindre skarpt med hdr. pluss masse white crushing! det virket som om kontrasten var stilt for høyt, ikke bare generelt, virket som kontrasten på fargene og var stillt for høyt. sikkert noe av grunnen til de litt mer saftigere fargene... så jeg heller litt mot bloom. ikke fult så saftige farger, men litt klarere og kansje litt mer riktige farger. jeg har dog kun sett bildene her og ikke prøvd selv!
MiSP Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 nå må du begynne å lese andres inlegg misp x1900xt støtter det, det er bare Oblivion som ikke er kodet til å støtte det 5802487[/snapback] Ukei!
krist2 Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 (endret) Hva slags AF-settings bruker dere? 5802587[/snapback] jeg bruker 4xAF nå, og det går helt fint, skal prøve å sette den opp et hakk. Men jeg må restarte spillet etter et par timer, for da går det hakkete. Er flere som opplever det samme, kan være en memoryleak... kan ikke bruke AA med x800xl kortet mitt, nå går FPS ned til 1 i noen situasjoner(spells) Endret 24. mars 2006 av krist2
klilleng Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Hva slags AF-settings bruker dere? 5802587[/snapback] jeg bruker 4xAF nå, og det går helt fint, skal prøve å sette den opp et hakk. Men jeg må restarte spillet etter et par timer, for da går det hakkete. Er flere som opplever det samme, kan være en memoryleak... kan ikke bruke AA med x800xl kortet mitt, nå går FPS ned til 1 i noen situasjoner(spells) 5803103[/snapback] Crap! Jeg har også x800xl. Kommer det en fix for dette tror du?
krist2 Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Hva slags AF-settings bruker dere? 5802587[/snapback] jeg bruker 4xAF nå, og det går helt fint, skal prøve å sette den opp et hakk. Men jeg må restarte spillet etter et par timer, for da går det hakkete. Er flere som opplever det samme, kan være en memoryleak... kan ikke bruke AA med x800xl kortet mitt, nå går FPS ned til 1 i noen situasjoner(spells) 5803103[/snapback] Crap! Jeg har også x800xl. Kommer det en fix for dette tror du? 5803153[/snapback] får virkelig håpe det, har meldt denne feilen til ATI, så vi får se om det kommer en fix derfra, eller om det må gjøres gjennom en patch. Er ganske irriterende, for det ser veldig mye bedre ut bare med 2xAA en uten noen ting..
elf_man Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 (endret) Jeg synes en hel del mennesker som har postet i denne tråden burde SPILLE spillet før de uttaler seg! Selv kjører jeg Oblivion på 1280x1024@Ultra High m/HDR. Dette går veldig smooth, og jeg må studere skjermen veldig nærme for å se jaggies. Mange av postene her er jo helt tullete: "jeg har en elendig møkka maskin, men får ikke kjørt Oblivion på 1600x1200 med ALT på super-mega-maks", eller "på de bildene der ser Bloom bedre ut enn HDR!". Jeg mener: kan dere PLEASE prøve spillet før dere gir dere ut på å dømme et spill fra screens? Vi snakker om den FJERDE dimensjon her folkens; TID! Endret 24. mars 2006 av elf_man
Gunfreak Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 ble HDR på meg, og det ser veldig pent ut, men jeg har altid ment at AA er ektremt overvurdert
eXa Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg synes en hel del mennesker som har postet i denne tråden burde SPILLE spillet før de uttaler seg! Selv kjører jeg Oblivion på 1280x1024@Ultra High m/HDR. Dette går veldig smooth, og jeg må studere skjermen veldig nærme for å se jaggies. Mange av postene her er jo helt tullete: "jeg har en elendig møkka maskin, men får ikke kjørt Oblivion på 1600x1200 med ALT på super-mega-maks", eller "på de bildene der ser Bloom bedre ut enn HDR!". Jeg mener: kan dere PLEASE prøve spillet før dere gir dere ut på å dømme et spill fra screens? Vi snakker om den FJERDE dimensjon her folkens; TID! 5806217[/snapback] huffda så sinna, jeg for min egen del sa jo at jeg kun har sett bildene og ikke spillt spillet!
thomassit0 Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 ble HDR på meg, og det ser veldig pent ut, men jeg har altid ment at AA er ektremt overvurdert 5807275[/snapback] overvurdert? hvis man kjører low res så kan det gjøre underverker... er jo veldig hakkete noen ganger.
elf_man Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 AA hjelper veldig fint i oppløsninger < 1024. Fra 1280 og oppover skal du enten ha en GIGANTISK monitor eller må sitte veldig nærme for å se jaggies. Uansett, kjøpt spillet, bruk det du liker best. Grafikken er jo uansett subjektiv
siDDis Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Du meiner >= 1024 Eg synes og AA er oppskrytt, legger ikkje merke til jaggies i det heile tatt når eg spele. Er opptatt med andre ting då
hugRmunR Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg kjører HDR med mitt 6600GT kort... Er faktisk ikke noe ytelsesforskjell uten HDR og med... Er PC'en min rar? ^^
MiSP Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Jeg kjører HDR med mitt 6600GT kort... Er faktisk ikke noe ytelsesforskjell uten HDR og med... Er PC'en min rar? ^^ 5851905[/snapback] Jeg har merket noenlunde det samme. Det er en forskjell, men den er ikke stor. Har Oblivion en "auto-settings"-greie som justerer ned enkelte instillinger når FPS'en blir for lav?
asad Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Jada, da fyrer jeg av spille for første gang om noen få strakser!! Sykt. kan ikke tro at tiden er inne for oblivion^^
CAT-scan Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 ble HDR på meg, og det ser veldig pent ut, men jeg har altid ment at AA er ektremt overvurdert 5807275[/snapback] Den er jeg veldig med på. Spesielt når man bruker LCD. Hva er det man skal med perfekt pixelnøyaktighet når man skal blurre det med AA etterpå likevel? Om en irriterer seg så ille på "jaggies", så spill på en dårlig TV eller noe, da blir bildet blurry og fint.
klilleng Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 ble HDR på meg, og det ser veldig pent ut, men jeg har altid ment at AA er ektremt overvurdert 5807275[/snapback] Den er jeg veldig med på. Spesielt når man bruker LCD. Hva er det man skal med perfekt pixelnøyaktighet når man skal blurre det med AA etterpå likevel? Om en irriterer seg så ille på "jaggies", så spill på en dårlig TV eller noe, da blir bildet blurry og fint. 5864067[/snapback] Ehm.. greit nok, men jeg foretrekker at f.eks. et tre ser ut som det er en del at naturen rundt, ikke markert med en takkete linje langs stammen. Men hver sin smak.
PeserN Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Har spilt nå i 1 dag, og må si at jeg tok helt feil, HDR knuser AA+Bloom ihvertfall i høge oppløsninger, kjører selv i 1920x1200 med ALT på max + HDR og har jevnt over 30-40 fps overalt utendørs, og rundt 60-70 i byer og innendørs. AA + bloom gir mye dårligere farger og klarhet, og det er knapt merkbart for meg at ting langt vekke blir kantete, det er bare små små synlige forskjeller på fjell langt vekke. Så langt er dette spillet alt jeg hadde forventet meg og mer. Kjører på: P4 3.2 GHz 2 Gb ram PC 3200 ati x1900xtx Dell 2405FPW 5792906[/snapback] Godt å høyre. Sidan skjermen min har optimal opplysing 1280x1024, burde det gå greit på maks med mitt system òg. Kay 5793003[/snapback] Correct me ifi im wrong, men 1280 x 1024 er jo ikke en "ekte" 4:3 oppløsning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå