Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Flyreise ødelagt hardware?


Anbefalte innlegg

Nå skal dere høre!

 

Vi er to kompiser som bestemte oss for å ta med pc`ene nedover til Ålesund. Vi kom på den smarte ideèn at vi skulle pakke datamaskinene inn i koffertene, og sende de som vanlig bagasje ( selvfølgelig meget bra polstret, sikret mot støt, og demontert hardisker og vannkjøling ) Så da vi kommer frem i Ålesund og skal starte pc'ene er det noe som går galt.

 

Pc1:

 

2x av ram-slottene fungerer ikke lengre! Virker som om de andre portene også er ustabile, men har hatt mulighet til å boote med 1x512brikke og kommet inn i Windows, og det virker stabilt. ( De gangene det ikke booter hører jeg en repeterende lang lavfrekvent pipelyd, og det blir ikke bilde på skjermen )

 

Pc2:

 

Maskinen finner ikke skjermkortet. (1 langt biip fulgt av 2 korte)

 

Prøvde også med et helt nytt pci-e skjermkort , men det fungerte heller ikke.

Så vi prøvde skjermkortet fra Pc1 og det funket.

 

Deretter prøvde vi skjermkortet fra Pc2 i Pc1 for å sjekke om det fungerte i den pcen, men fikk samme feilen!

 

Hva kan være feil? At det ene skjemkortet fungerer på begge pcene, ramslottene og hovedkortet virker ustabilt, lavfrekvente pip når vi startet pcen..

 

Vi har prøvd alt vi kommer på, men finner ikke ut hva årsaken kan være, og det begynner å bli veldig frustrerende...

 

Noen som har noen ideer om hva det kan være,

eller vet om de lyser gjennom baggasjen før de sender de ombord på flyet, og om det evt. kan skade innholdet i datamaskinene?

Takker for all hjelp på forhånd!

 

 

Specs på begge pcene:

DFI Nforce ultra-D

Opteron 165

HIS x1900xt

Mushkin Pc4000 ddr500 2x512mb 2-2-2-5

WD Raptor 74gb Sata

500w/550w PSU

Gigabyte Watercooling!

Endret av freakout
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Koffertene scannet og gjennomlyst med røntgen elns. ? tjaa ? vet ikke det skulle ha så mye betydning ?

5784992[/snapback]

Det går nå fint med bærbare pcer da. Jeg så det nylig på ei flyreise.

 

Hilsen,

efikkan.

5785062[/snapback]

 

Hadde du PCèn gjennom scanningen ? eller med deg som håndbagasje ?

Lenke til kommentar
Koffertene scannet og gjennomlyst med røntgen elns. ? tjaa ? vet ikke det skulle ha så mye betydning ?

5784992[/snapback]

Det går nå fint med bærbare pcer da. Jeg så det nylig på ei flyreise.

 

Hilsen,

efikkan.

5785062[/snapback]

 

Hadde du PCèn gjennom scanningen ? eller med deg som håndbagasje ?

5785074[/snapback]

Noen som var med meg på tur kjørte bærbare pcer gjennom "scanne"-maskiner (eller hva de heter). Håndbagasje ja.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Kanskje bagasjehåndtørene har gitt pcene deres samme behandling som all annen bagasje? Moralen er: ALDRI, ALDRI, ALDRI sjekk inn noe du er redd for. Jeg pleier å ha med sånne ting som håndbagasje, det har alltid gått fint selv om jeg har flere kolli. Er bare å si hva det er, og at du aldri i verden overlater det til apekattene med bagasjebåndet, så skjønner de ansatte det...

Lenke til kommentar
Kanskje bagasjehåndtørene har gitt pcene deres samme behandling som all annen bagasje? Moralen er: ALDRI, ALDRI, ALDRI sjekk inn noe du er redd for. Jeg pleier å ha med sånne ting som håndbagasje, det har alltid gått fint selv om jeg har flere kolli. Er bare å si hva det er, og at du aldri i verden overlater det til apekattene med bagasjebåndet, så skjønner de ansatte det...

5785391[/snapback]

 

Opplyste de som jobber der om at det var pcer der, og de sa at de skulle behandles bra, og at de sendte pcer hele tiden, aldri noe problem... etc

Men vet jo hva som er galt med pcene enda da, hva og hvorfor..

De var jå såpass støtdempet, hadde jo til-og med bobbleplast og støtposer rundt komponentene..

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke bobleplast det mest elektronikkvennlige materialet med hensyn til statisk elektrisitet? Hvis du har pakket noe RUNDT komponentene, som du sier, kan det jo være at bevegelser har ført til at disse har fått seg en gnist...

5785467[/snapback]

 

Komponentene sto fast på hovedkortet , tildeket med støtposer or bobleplast, men kan bevegelighet ha klart å disable 2x Minneporter, virker litt rart, i og med at rammen som faktisk sto i den ene porten fungerer..?

Lenke til kommentar
...også blir det kondens ja. God teori.  :thumbup:

5788583[/snapback]

 

Datamaskinene var knusktørre samt at fuktighet ikke skader noen komponenter så framt det ikke er strøm tilstede ;)

5789574[/snapback]

 

Ingen her som har noen ideer om hva som kunne ha skjedd med maskinene?

Trudde det var noen glupe hoder der ute jeg :ohmy:

Lenke til kommentar
Pcene ble sendt med koffert (sjekket inn), rart at en liten flyreise kan ha invirkning på at f.eks to ram-slotter ikke fungerer lengre, og at et skjermkort plutselig har tatt kvelden! :hmm:

5785367[/snapback]

Løs skrue? Kanskje noen nano-brikker er skrapt av.

 

Har hatt bærbar med på fly og når de sender den gjennom røngten har ikke noe og si.

Lenke til kommentar
Pcene ble sendt med koffert (sjekket inn), rart at en liten flyreise kan ha invirkning på at f.eks to ram-slotter ikke fungerer lengre, og at et skjermkort plutselig har tatt kvelden! :hmm:

5785367[/snapback]

Løs skrue? Kanskje noen nano-brikker er skrapt av.

 

Har hatt bærbar med på fly og når de sender den gjennom røngten har ikke noe og si.

5789911[/snapback]

 

Var ingen løse skruer inne i noen av kabinettene. Alt var sånn som da vi la maskinene ned i koffertene.

Lenke til kommentar
...også blir det kondens ja. God teori.  :thumbup:

5788583[/snapback]

 

Datamaskinene var knusktørre samt at fuktighet ikke skader noen komponenter så framt det ikke er strøm tilstede ;)

5789574[/snapback]

 

Ingen her som har noen ideer om hva som kunne ha skjedd med maskinene?

Trudde det var noen glupe hoder der ute jeg :ohmy:

5789696[/snapback]

 

Kan jo opplyset om at trykket i lasterommet er likt trykket ellers i kabinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...