Gå til innhold

Dårlig service på Elkjøp?


Anbefalte innlegg

Nå er det nå engang slik at de som tar imot en service hos Elkjøp ikke er selgere,men kundebehandlere som er opplært til å drifte et servicemottak, ikke til å "lure" kundene i butikken som det blir hevdet over.

 

Og vil bare si at de fleste servicer idag ligger inne med en servicetid på 2-3 uker, noe det også blir opplyst om ved innlevering. Grunnen til at det tar så lang tid er som det blir nevnt over, at det er stor kø hos de eksterne verkstedene, og ofte delevent på erstattnigsprodukter fra verkstedene. Dette gjelder forsåvidt alle varegrupper,om det er snakk om en pc til 15.000 eller en mobil kjøpt for en krone.

 

Vil bare komme med en gladnyhet til de som bor i bergensdistriktet og har en feil på canon/jvc/casio kamera/printer, her har vi et verksted som heter camera og videoteknikk, har enda til gode å vente mer enn to uker på å få retunert et produkt fra service, så sant det ikke er en betalbar service, hvor kunden ikke gir svar på prisoverslag på rep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen vil jeg minne om at siden de er størst i markedet, så vil de uansett toppe klagestatikken. At flere produkter blir rotet bort under service o.l. er også uungåelig, siden de behandler flest produkter. Det virker som om få tar hensyn til forholdstallene her. Selv små butikker gjør feil av og til, kanskje til og med flere feil hvis man tar hensyn til intern statistikk. Reparasjonstiden for f.eks. Canon var uakseptabel lenge før Elkjøp ble en aktør på kamerasiden. Det at mange av selgerene ikke har nok peiling på produktene i forhold til entusiaster som oss, er forståelig. Elkjøp er store arbeidsplasser, ikke små nisjebutikker som kun har entusiaster bak disken. At de vil selge det som gir mest bonus, er både riktig og naturlig. Selv har jeg aldri handlet kamera på Elkjøp, og tror muligens heller ikke jeg kommer til å gjøre det. Jeg liker de små faghandlene, og spanderer heller et par kroner på å bidra til at de overlever. Det er min side av saken, og en viktig side, mener jeg. Andre får gjøre det de vil. Likevel har jeg ingen angst for å handle utstyr der, hvis et spesiellt tilbud byr seg. Jeg føler meg trygg på at garantisaker blir like seriøst behandlet av dem som av Lømork.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i en stor bank. Alle kundene våre er også fornøyde!

 

Uansett har jeg fått tilbake printeren! Hurra! De har byttet et par deler så nå kan jeg skrive på dvd-plater...

 

Det merkelige var at når printeren kom tilbake var nesten alle fargekassettene tomme..... Svart var full når jeg sendte den fra meg....

 

 

 

 

Etter hva jeg ser som ansatt og på innsiden er svært få av de som har varer på service hos oss som mener at elkjøp gir dårlig service.

 

Så din påstand er feil :).

5842416[/snapback]

Lenke til kommentar
Etter hva jeg ser som ansatt og på innsiden er svært få av de som har varer på service hos oss som mener at elkjøp gir dårlig service.

 

Så din påstand er feil :).

5842416[/snapback]

Jepp... si at du mottar 4 telefoner til service hver dag, kanskje 1 kunde annenhver dag synes det er dårlig service og legger det ut her, da er det 1 av 8 som syter... ergo liten prosent i forhold til de som er tilfredse og vet at det ikke hjelper å skrike høyest...

Lenke til kommentar

Nå tør jeg påstå at det også kan være store forskjeller på service i de ulike Elkjøp butikker. Noen Elkjøpbutikker kan være svært fokusert på å gi en god service, slikt har nok noe med hvilke rutiner og holdninger de ansatte får på sitt arbeidssted. Noen butikker kan jo få mer "ukultur" en andre.

 

Mange kunder lar nok være å klage også. Det kan jo oppleves som ubehagelig å klage på dårlig service, hvis man frykter å da få negative blikk på seg når man skal handle noe tilbehør i butikken fremover. Jeg tenker slik.

Så jeg opptrer høflig (noe man alltid bør gjøre) og sier lite om min misnøye.

Nordmenn er nok også ikke så flinke til å klage, men velger heller å finne seg i ting, og kanskje heller formidle sin dårlige erfaring til venner og arbeidskollegaer.

 

For å snakke for min del så var jeg på forhånd klar over at Elkjøp i min by desverre har en del misfornøyde kunder. Så jeg kan takke meg selv for trøbbelet jeg har med butikken nå.

 

Bare for å nevne det så har jeg ikke kun et ensidig negativt forhold til Elkjøp, det er vennlige og imøtekommende selgere.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Jeg jobber i en stor bank. Alle kundene våre er også fornøyde!

5842416[/snapback]

Den påstanden tar jeg i hvertfall ikke som god fisk. Noe mer arogant en storbanker finnes knapt, men jeg skriver ikke side opp og ned om det. "Alle kundene våre er fornøyde!". Jeg er i hvertfall ikke fornøyd med min bank, men problemet er at det er heller ingen andre jeg kjenner (som bruker andre banker).

Når det gjelder banker, så gjelder en del av det samme som rammer Elkjøp. I små, landlige filialer opplever man god service, i byer blir man sittende på en stol og se på seigmenn bevege seg i sneglefart over gulvet. I tillegg har bankansatte altid forlangt i ikke måtte jobbe når folk trenger dem, og det har de lang historie i. Like ille som en stor Elkjøp-filial, minst.

Er det virkelig slik dere bankansatte oppfatter dere? Som en populær yrkesgruppe?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Har Skandiabanken jeg... fornøyd med de, og ikke én bankansatt i nærheten. Har ikke bruk for trege ansatte når jeg kan gjøre alt selv.

 

Men det er ikke banker vi diskuterer her. Det jeg egentlig la inn et innlegg for nå, var å gi litt ros til Serviceproffen (Canons verksted). Vet ikke om de har vært inne på diskusjonen her eller hva som har skjedd, men de siste par ukene har de imponert kraftig. I dag, f.eks, fikk vil tilbake et kamera fra service som vi sendte inn for tre dager siden. De siste dagene har uansett trenden derfra vært meget kort behandlingstid. Interfoto (Nikon) som sender mye til utlandet, er nå nesten verre en noen sinne. Vi snakker halvannen måneds behandlingstid på normale servicesaker, som det kjente problemet med D70 sin lysmåler. Men det skal samtidig sies at de sakene som tas i Norge, altså hos Interfoto, har kort behandlingstid. Under en uke tok det de å fikse en garantisak på et kamera, og samtidig rense et objektiv.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i en stor bank. Alle kundene våre er også fornøyde!

5842416[/snapback]

Den påstanden tar jeg i hvertfall ikke som god fisk. Noe mer arogant en storbanker finnes knapt, men jeg skriver ikke side opp og ned om det. "Alle kundene våre er fornøyde!". Jeg er i hvertfall ikke fornøyd med min bank, men problemet er at det er heller ingen andre jeg kjenner (som bruker andre banker).

Når det gjelder banker, så gjelder en del av det samme som rammer Elkjøp. I små, landlige filialer opplever man god service, i byer blir man sittende på en stol og se på seigmenn bevege seg i sneglefart over gulvet. I tillegg har bankansatte altid forlangt i ikke måtte jobbe når folk trenger dem, og det har de lang historie i. Like ille som en stor Elkjøp-filial, minst.

Er det virkelig slik dere bankansatte oppfatter dere? Som en populær yrkesgruppe?

5843494[/snapback]

 

He,he. Hørt om ironi?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

 

 

Jeg jobber i en stor bank. Alle kundene våre er også fornøyde!

5842416[/snapback]

Den påstanden tar jeg i hvertfall ikke som god fisk. Noe mer arogant en storbanker finnes knapt, men jeg skriver ikke side opp og ned om det. "Alle kundene våre er fornøyde!". Jeg er i hvertfall ikke fornøyd med min bank, men problemet er at det er heller ingen andre jeg kjenner (som bruker andre banker).

Når det gjelder banker, så gjelder en del av det samme som rammer Elkjøp. I små, landlige filialer opplever man god service, i byer blir man sittende på en stol og se på seigmenn bevege seg i sneglefart over gulvet. I tillegg har bankansatte altid forlangt i ikke måtte jobbe når folk trenger dem, og det har de lang historie i. Like ille som en stor Elkjøp-filial, minst.

Er det virkelig slik dere bankansatte oppfatter dere? Som en populær yrkesgruppe?

5843494[/snapback]

He,he. Hørt om ironi?

 

5847968[/snapback]

OK, da :!: Godt det var jeg som missforstod deg her, ellers hadde jeg trodd du var lettere delirisk. Det viser seg altså at det var jeg som var lettere delirisk :roll:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Hadde hatt min Canon Pixma 6600 i 2 mnd da jeg skulle prøve å skrive på en Dvd-plate.

 

Det følger med tray og alt tilbehør. Uansett hva jeg forsøkte på kom det opp Error i displayet....

 

Til nå har printeren vært på "service" hos Elkjøp i 2 uker. De kan ikke gi meg noen dato, og nekter meg en tilsvarende låneprinter.

 

Er det Canon det er noe galt med eller er det bare Elkjøp? :mad:

 

Jeg er redd det er Elkjøp det er noe galt med. Jeg har hatt akkurat samme erfaring som deg, dessverre. Det nytter ikke å diskutere med Elkjøp. De er rett og slett så teite og ureflekterte over at dårlig service ikke oppfordrer til gjenkjøp. Ta kontakt med forbrukerrådet, og unnlat å handle hos Elkjøp igjen!

Lenke til kommentar

Til nå har printeren vært på "service" hos Elkjøp i 2 uker. De kan ikke gi meg noen dato, og nekter meg en tilsvarende låneprinter.

 

Er det Canon det er noe galt med eller er det bare Elkjøp? :mad:

 

Jeg er redd det er Elkjøp det er noe galt med. Jeg har hatt akkurat samme erfaring som deg, dessverre. Det nytter ikke å diskutere med Elkjøp. De er rett og slett så teite og ureflekterte over at dårlig service ikke oppfordrer til gjenkjøp. Ta kontakt med forbrukerrådet, og unnlat å handle hos Elkjøp igjen!

Nå er det nå en gang slik at alle forhandlere må sende til et godkjent verksted. For Canon sin del, så er det Serviceproffen og Camera & Videoteknikk som gjør dette i Norge. Vanlig behandlingstid på reparasjoner er dessverre 2-4 uker, så 2 uker er ikke unaturlig. Tenk på at det for det første går totalt ca. en uke i postgang frem og tilbake mellom butikk og verksted.

 

Det kan imidlertid være verdt å merke seg at man har krav på en lånegjenstand hvis reparasjonen tar mer enn en uke (postgang ikke tatt med, vil jeg tro). Det gjelder imidlertid kun hvis dette ikke er til betydelig ulempe for forhandleren. Hvis alle lånegjenstander er utlånt, og de må åpne en helt ny printer for å kunne tilby deg dette, så kan det kvalifisere til "betydelig ulempe". Du har uansett ikke krav på "tilsvarende" låneprinter, men på en gjenstand som dekker ditt primærbehov... nemlig å få ting fra dataskjermen ut på papir. Det kan være en printer som er dårligere enn den du har levert inn. Minstekravet er at den skal skrive ut, kvalitet er irrelevant.

 

Ellers skjønner jeg ikke poenget med å dra opp en to og et halvt år gammel tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...