Gå til innhold

splitter nye hardisker i PIO modus

Anbefalte innlegg

Skrevet

har 5 disker og samtlige skal klare DMA på ett eller annet nivå.. men det er kun en som klarer DMA (ultra mode 5 eller no faktisk) å det er den elste...

men de resterende er i pio mode å det er VELDIG tregt!

har noen noen gode idere eller løsninger på det problemet? kontrolleren må jo klare iværtfall den hastigheten som den ene disken får.. så hvorfor er de andre så begrenset? er et asus HK vist jeg ikke tar mye feil..

diskene er i 200-250 GB klassen og samtlige er IDE

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada kablene skal klare det..

dma i bios.. veeel.. det står bare mode å så 0,1,2,3,4,5,6

har prøvd på både 5,6 uten resultat.

å det er å en tilsvarende pio mode sak å den har jeg å prøvd på 0.. men den går bare til 4

Skrevet

hehe du er oppservang.. har ATM bare 4 i drift.. den ene er i påvente av en kontroller til.. men gidder ikke kjøpe no dyrt.. men pointet er at jeg har testet med den å.. å samme tøvet med den..

Skrevet

Sjekk litt på sidene til produsentene. De har som regel noen små programmer som setter diskene til DMA. Vet ikke om det skal være nødvendig på nyere disker men...

Skrevet

Det kan væra en del som kan skape slike problemer, men bare for the record, har du kontrollert hva det står på IDE ATA/ATAPI controllere i enhetsbenhandling? om det er noe som kan gjøres fra der, når det gjelder overføringsmodus?

Har du kontrollert at du har den siste Atapi.sys versjon ?

Skrevet

diskene har fungert i dma modus før...

å i enhetsbehandlingen for ide kanal 1 og 2 er alt satt til dma vis mulig.det er det eneste som ville være brukbart...

skal prøve å demontere alt i morra å sjekke ALT på nytt.. men begyner å bli såppas lei av dette nå...

• 3 uker senere...
Skrevet

å i enhetsbehandlingen for ide kanal 1 og 2 er alt satt til dma vis mulig.det er det eneste som ville være brukbart...

skal prøve å demontere alt i morra å sjekke ALT på nytt.. men begyner å bli såppas lei av dette nå...

5775941[/snapback]

Skrevet

5775941[/snapback]

Feilen er en kjent bug i WinXP, du retter feilen et sted i registeret. Jeg fant en løsning på det på pcfiksern.no eller noe. Du finner sikkert siden.

Det er garantert _ikke_ hardware feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...