Gå til innhold

Hva er dine topp 5 anime serier?


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Baccano! hadde vært Quentin Tarantinos beste verk, bortsett fra at skaper og skaperverk overhodet ikke har noen forbindelse. inv_biggrin.gif

 

NANA er pokker meg nydeligere enn den hviteste svane. Burde fått ærespris, lol.

 

Bakemonogatari er produsert av SHAFT. Som en venn av meg sa, som produsent kan du se på dette selskapet som et perverst svin med en IQ på over 250. wink.gif

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skal revidere listen til det jeg egentlig tenker. Ingen rekkefølge på hva som er best eller ei:

 

  1. Neon Genesis Evangelion
  2. Code Geass
  3. NANA
  4. Clannad ~After Story~
  5. Honey & Clover
  6. Baccano!
  7. Black Lagoon
  8. Toradora

Har egentlig ikke noen andre serier jeg synes fortjener å være der. Noen er dog fryktlig nærme som Nodame Cantabile, Hellsing Ultimate, Kare Kano, Death Note, Slam Dunk, Eden of The East, Ef - A Tale of Memories, Air, Fullmetal Alchemist: Brotherhood, Tengen Toppa Gurren Lagann. Kriteriet for å komme opp på den lista kan kort oppsummeres i følgende: de må gi absolutt ekstase og et behov for å skryte dem opp i skyene.

Lenke til kommentar

Mine nye topp 5:

 

1. Toradora

 

2. Elfen Lied

 

3. Ergo Proxy

 

4. Full metal panic!

 

5. Bleach

 

Hadde også tenkt til å legge til Deadman Wonderland og Ao No Exorcist til listen, men de er jo såpass nye serier at jeg tror jeg skal vente litt til jeg har fått sett mer av dem. :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg tror at nesten enhver person som ser Toradora! legger den direkte inn på topplisten. Den faller ofte et par plasser mens minnene viskes ut imot andre mesterverk, men akkurat der og da har den en helt rå verdi. Som en liten hilsen linker jeg til en av de beste AMVene i eksistens som handler om nettopp Toradora (høy spoiler alert). :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=55D4hw3Momc

 

 

(PS: Siden du likte Toradora! vil jeg at du skal lese mangaen Pastel. Samme grad av herlighet.)

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gankutsuou: The Count of Monte Cristo er kanskje min favoritt, ellers; Rurouni Kenshin (to første sesongene og første OVA), Berserk, Gantz, Vision of Escaflowne, Record of Lodoss War, Wolf's Rain, Cowboy Bebop og Death Note.

 

Ingen spesiell rekkefølge. Jeg skrev alt sammen da det er mindre tidkrevende enn å fundere seg frem til fem favoritter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Huff, å velge bare 5 er jo nesten umulig, og å rangere dem er enda verre, så er ikke i spesiell rekkefølge. Men akkurat nå ser det vel ca slik ut:

 

Spice and Wolf

Elfen Lied

Code Geass

Clannad After Story

Ergo Proxy

 

Edit: Etter dette innkluderer det bl.a:

 

 

Monster

Mushishi

Gunslinger Girl

Phantom: Requiem for the Phantom

Gankutsuou: The Count of Monte Cristo

Fullmetal Alchemist

Ghost in the Shell

Darker than Black

Baccano

Ah! My Goddess

Wolf's Rain

Bakemonogatari

Welcome to the NHK

Death Note

Claymore

Black Lagoon

Gantz

D.Gray-Man

 

Endret av Rider_of_Reason
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan vel ta og dele mine top 5

 

1. Akagi

Fantastisk serie. Nydelig musikk, råtøff tegnestil og ikke minst, hovedrollen er den tøffeste av alle personer innen anime. Period!

 

2. Death Note

Spennende, psykologisk og nervepirrende. Hvordan i huleste kan en serie om det å drepe folk med en notatbok bli så sykt bra? Selv slutten er i mine øyner bra og særs passende.

 

3. Nausicaä

I samme gate som Princess Mononoke(se under), episk, fantastisk gjennomført og vanvittig bra.

 

4. Princess Mononoke

Episk film. Noe av det beste jeg har vært borti til nå. Historien er nydelig, og filmen er gjennomført god.

 

5. Kaiji

Samme fete tegnestilen som Akagi. Smådigg musikk og spennende.

 

JA, jeg tok med to filmer, men det er min liste så jeg kan skrive det jeg vil :p Dessuten så er det ingen serier som kan ta plassene fra filmene i mine øyner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...