Gå til innhold

Hva er dine topp 5 anime serier?


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Guts er uten tvil den dypeste karakteren av alle serier. Den skal jeg aldri benekte for. Samtidig, dersom du har lyst å lese noe som ligner, så anbefaler jeg Vinland Saga på det varmeste. Har samme groteske kamper, en utrolig god historie og hovedkarakteren er også ganske dyp. Ellers er det vel Neon Genesis Evangelion og Clannad: After Story som er de seriene man skal se, dersom man vil bli satt totalt ut av balanse. Litt selvpining gjør tydeligvis godt for kropp og sjel, ettersom disse er blant mine absolutte favoritter, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hvem i Norge er det som spesifikt liker gate racing da? :tease: Da ville jeg heller valgt Akira takket være den gromme sykkelen, hehe.

 

1. Neon Genesis Evangelion

2. Clannad: After Story

3. Monster

4. Black Lagoon

5. Cowboy Bebop

 

Bare for å ta noen forhåpentligvis ikke altfor mange har sett.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden får du Kanon til å bli bedre enn Clannad ~After Story~? :hmm: Eneste teorien min er at du har sett Kanon først, og deretter Clannad. Mange aspekter ved historien ligner, slik at du gjerne ikke fikk det friske førsteinntrykket som sjangeren gir deg. Logisk nok egentlig, fordi KyoAni produserte Clannad et år senere enn Kanon. Likevel.... Hvis du ikke har sett noen fra før av, så er Clannad definitivt mesterverket blant de tre (Air også inkludert).

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Så faktisk først Clannad, så Clannad ~After Story~ også Kanon(2006) noen måneder etterpå.

Må innrømme at jeg satt Kanon først ved en tilfeldighet, da jeg ikke har bestemt meg hvem av de 3 som er best :hmm:

 

Air synes jeg ikke var så spesielt bra, kanskje fordi det var dårlig kvalitet + subs på den jeg så. Vil se igjen da Doki kommer med Blu-Ray versjonen snart.

 

Var noen jeg glemte helt og, som Toradora!, ef (begge sesongene) osv. da.

Må sette meg ned å lage en top-10 snart.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

1. One Piece

2. Kenichi

3. Naruto (ikke fillers, ofc. grunnet all fillers har jeg da lest alt av manga)

4. Hitman reborn

5. Bleach

 

Har ikke sett mye annet enn dette. Da jeg startet å se for rundt 1 år siden med animer.

Som ikke fikk plass er: Baki the grappeler, Fairy Tail, Highschool of the dead og The god only knows.

 

Så har jeg serier som jeg skal se, og har klart: Elfen lied, Hunter x hunter, Groove adventure rave, og rurouni kenshin.

 

Listen må kanskje omrokkerest når jeg har sett de nye seriene. Eneste plassen som er safe er One Piece, som for meg er den beste animen/manga'en som er lagd.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett flere enn 4, men har masse på "lager" som skal sees.

egentlig vil jeg ikke at Lovely complex skal være på liste mi i det hele tatt, men jeg har jo ikke sett 5 enda, så da får den bli der. :tease:

Liste:

 

1. Death Note

 

2. School rumble

 

3. Pokemon

 

4. Lovely Complex

 

*trøtt, sikkert mye somling og skrivefeil*

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har ikke sett så my Anime men her er mine top 5 :p

 

1 - The Melancholy of Haruhi Suzumiya

2 - Strike Witches (<-- første Animen jeg såg før jeg ble hekta XD)

3 - Lucky Star

4 - Higurashi no Naku Koro ni (samt Kai siden den forklarer jva som faktisk skjer i sesong 1)

5 - Black Rock Shooter

______________________

 

Men må vel inkuldere noen Hayao Miyazaki filmer også :D

 

1 - Chihiro og Heksene (Spirited Away)

2 - Det Levende Slottet (Howl's moving castle)

3 - Laputa: Himmelslottet (Laputa: Castle in the Sky)

 

- Min nabo Totoro (+ noen til) har jeg enda ikke sett men hørt at di er veldi gode så jeg nemner di :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...