Gå til innhold

TES: System krav for å kunne spille Oblivion


Anbefalte innlegg

synes egentlig dette burde vært jobben til 3dmark,, skulle vært enkelt å se på scoren,,, f.eks 5000 i 3dmark05 = fleste settings på medium i oblivion i 1024x768. Men problemet er vel at det er så utrolig mange forskjellige oppsett, og spill, slik at dette ikke blir representativt :(

 

har x800xp

[email protected]

1 gig ram

 

håper å kjøre det på medium/high i 1024x768,, longshot, eller godt mulig ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trur derre jeg klarer og spille Oblivion greit med denne pc:

 

 

Radoen 9700 Pro

Intel P4 631 3.0 Ghz

1024 mb ram ( 1*twinmos 512 mb og 1*crosair 512mb)

 

 

gleder meg til jeg kjøper oblivion, og håper det går fint i 1024 x 768!!

 

Eller?? :blush:

5810544[/snapback]

 

Regner med du kan kjøre i 1024x768, medium settings, med litt finjustering på omgivelsesdetaljene.

Lenke til kommentar

Spiller på denne hardwaren nå:

 

2.8 GHz Pentium 4 HT

1024 MB RAM

GeForce FX 5600

 

Alle grafikk innstillinger er satt på det laveste, oppløsning på 640 x 480(hvis jeg husker rett) og det hakker som et uvær. Fryktelig å spille med, spesielt i kamp(men MÅ spille det likevel, måhamåha :love: )

 

Kan ikke se lenger enn noen få meter framfor meg og eyecandy er ueksisterende. Det eneste jeg ser er dårlig opplåste teksturer med avanserte shadere som trekker all kraften jeg kunne brukt på å se lenger eller noe :mad:

 

Dette er hardware som går innenfor minstekravene med litt margin. Likevel vil jeg ikke anbefale noen (hvis de ikke er villige til å spille under ekstreme forhold da seff) å kjøpe dette spillet med tilsvarende hardware, rett og slett litt for dårlig :cry:

Lenke til kommentar
Er litt grønn når det gjelder specs, men vil dette holde for smooth spilling ?

 

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB

XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3

5786622[/snapback]

 

Er dette en spøk? Enhver peson som er istand til å lese,veit at utifra det du rabler opp her og det som står under reccomended, at spillet vil kjør bra.

Lenke til kommentar
Spiller på denne hardwaren nå:

 

2.8 GHz Pentium 4 HT

1024 MB RAM

GeForce FX 5600

 

Alle grafikk innstillinger er satt på det laveste, oppløsning på 640 x 480(hvis jeg husker rett) og det hakker som et uvær. Fryktelig å spille med, spesielt i kamp(men MÅ spille det likevel, måhamåha :love: )

 

Kan ikke se lenger enn noen få meter framfor meg og eyecandy er ueksisterende. Det eneste jeg ser er dårlig opplåste teksturer med avanserte shadere som trekker all kraften jeg kunne brukt på å se lenger eller noe :mad:

 

Dette er hardware som går innenfor minstekravene med litt margin. Likevel vil jeg ikke anbefale noen (hvis de ikke er villige til å spille under ekstreme forhold da seff) å kjøpe dette spillet med tilsvarende hardware, rett og slett litt for dårlig :cry:

5812096[/snapback]

Hei

 

Jeg har en ganske lik pc som deg tilsvarende amd prosessor og 1gb ram men bedre skjermkort fx 5900xt

Det kjører glatt med de default settingene den oppga i low settings dvs 640*480, kan også kjøre i 800*600 men da får jeg noen slowdowns mest inne av alle ting.

Men det er spillbart intil jeg får meg et bedre skjermkort.

 

Trøbelet er FX serien FX 5X00 fra nvida er at de er dårlige på directX 9 renders, de støtter det men dårlig, tilsvarende ati kort 9600-9800 vil spille Oblivion mye bedre siden de er bedre i dirextX 9

 

Det mest bittere er at når jeg kjøpte det sjermkortet så tenkte jeg også på 9800 men 5900 vant pga litt lavere pris eller bedre pris/ytelse

 

Konklusjon 5900 er spillbar i lave oppløsninger men vil ikke anbefale for svakere kort.

Lenke til kommentar
GeForce FX 5600

 

Alle grafikk innstillinger er satt på det laveste, oppløsning på 640 x 480(hvis jeg husker rett) og det hakker som et uvær. Fryktelig å spille med, spesielt i kamp(men MÅ spille det likevel, måhamåha :love: )

Kan ikke se lenger enn noen få meter framfor meg og eyecandy er ueksisterende. Det eneste jeg ser er dårlig opplåste teksturer med avanserte shadere som trekker all kraften jeg kunne brukt på å se lenger eller noe :mad:

 

En på forumene på ElderScrolls.com har laget en liten hack som kan speede opp spillet på eldre kort. Ta en titt her

Lenke til kommentar

Holder på å laste det ned fra direct2drive nå. Er spent på hvordan det vil kjøre, eller om det vil kjøre i det hele tatt :cool:

 

Mine to datamaskiner. Regner med jeg blir å prøve det på begge to.

 

Stasjonær:

AMD XP2400+ 2.0Ghz

768MB RAM

GeForce FX5900XT 128MB

 

Laptop:

Pentium M 1.7Ghz

1GB RAM

ATI Radeon Mobile 9600 64MB

 

Ser det finnes en del folk som prøver å tweake/hacke det til å kjøre på eldre maskiner. Håper de får til noe dugandes, men har mine tvil. Hvis ikke, kan det hende jeg kryper til korset og kjøper en Xbox 360 :blush:

Lenke til kommentar

Har ikke fått Oblivion enda (bestilte fra gamesmix på torsdag) :cry: Så mens jeg venter lurer jeg på om noen vet hvor bra jeg kan kjøre det/hvor god grafikk jeg kan ha med dette her: Amd 64 3500 2,2 - 1 gig med ram - powercolor radeon x800xl

 

(har begynt å laste det ned i ren desperasjon :p)

Endret av TheroNius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...