Gå til innhold

Vi bygger Media Center-PC - del 1


Anbefalte innlegg

Det er fint uten kabler, det er jeg enig i, men en media-center-PC har allerede en god skjerv med kabler koblet til seg, så personlig (andre har sikkert andre prioriteringer), så er jeg ikke villig til å ofre fart for å få 6 kabler istedet for 7

Det er stor forskjell på kabler som går fra pc til nærliggende periferenheter (tv, stereo, ir) og de som går til andre maskiner og rutere/modem. De førstnevnte kan skjules bak stereobenk/skap.

Endret av deeweef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om jeg skal bygge meg en såkalt "multimedia pc", bare jeg skal ikke ha ett fancy kabinett eller noe sånt. Bruker mitt vanlige kabinett.

Men jeg har ikke spesielt mange penger å bruke på nye deler..

Slik ser pcen min ut nå for tiden:

http://img93.imageshack.us/img93/5613/pc3ht.jpg

ikke mye å skryte av.. Eneste jeg har tenkt å bruke en del på er tv-kort, tenker på Hauppage PVR150, men har ikke bestemt meg enda..

Men er usikker på om pcen min holder til en hjemme-pc?

Lenke til kommentar
Mine kommenarer:

- Lydkortet på HK skal være bedre enn "vanlig" (det kalles visst high def.) - er ikke det godt nok?

- Uenig i valg av kab., da man kan få et pent Silverstone og en FSG PSU til ca 1200 kr - med mye større WAF-faktor (mtp. visuellt og auditivt) - LINK: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=17739

5792185[/snapback]

 

Valg av kabinett er veldig individuelt, selv syns jeg ikke Silverstone kabinettet er særlig pent, der scorer CoolerMaster høyere hos meg

Lenke til kommentar
Det er fint uten kabler, det er jeg enig i, men en media-center-PC har allerede en god skjerv med kabler koblet til seg, så personlig (andre har sikkert andre prioriteringer), så er jeg ikke villig til å ofre fart for å få 6 kabler istedet for 7

Det er stor forskjell på kabler som går fra pc til nærliggende periferenheter (tv, stereo, ir) og de som går til andre maskiner og rutere/modem. De førstnevnte kan skjules bak stereobenk/skap.

5792093[/snapback]

 

Du vil uansett ha strøm og antenne som ikke går til nærliggende utstyr. Det er mange løsninger for å kunne ha nettverk i samme kontakt som antennen, vi kan bla. nevne Elko Homelink.

En ekstra boks på veggen er uansett ikke noe stort problem spør du meg, noe lavere WAF trenger det heller ikke nødvendigvis å bli

Lenke til kommentar

hei..har ak tengt å kjøpe meg ny pc.tenkte det skulle vare ein windos vista marskin

men eg lurte på om det er noen her som kan byge ein vista marskin som takler alle spila + det vanelige som tv kort å slikk seff:P

 

hadde for kjet å fåt set kor mykje eg måtte ponge ut for ei slik marskin

Lenke til kommentar
hei..har ak tengt å kjøpe meg ny pc.tenkte det skulle vare ein windos vista marskin

men eg lurte på om det er noen her som kan byge ein vista marskin som takler alle spila + det vanelige som tv kort å slikk seff:P

 

hadde for kjet å fåt set kor mykje eg måtte ponge ut for ei slik marskin

5847955[/snapback]

 

Blir vel litt vanskelig å bygge en Vista maskin, når vista ikke har kommet ut enda?

Lenke til kommentar
Du vil uansett ha strøm og antenne som ikke går til nærliggende utstyr. Det er mange løsninger for å kunne ha nettverk i samme kontakt som antennen, vi kan bla. nevne Elko Homelink.

En ekstra boks på veggen er uansett ikke noe stort problem spør du meg, noe lavere WAF trenger det heller ikke nødvendigvis å bli

5821459[/snapback]

 

Elko Homelink? Har du en peker? Finner ikke noe produkt med dette navnet på www.elko.no eller søk på Internet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...