Gå til innhold

PlayStation 3 lanseres i november (PS3)


Anbefalte innlegg

Motorstorm blir noe for meg  :dribble:

5758669[/snapback]

 

 

spar meg...det var ikke på ps3 hardware engang

5758706[/snapback]

Men det var på E3 under presentasjonen av PS3

5758729[/snapback]

Alikevell ikke PS3-hardware..

5759003[/snapback]

Så er vi igang igjen... :hmm: Vi kan diskutere oss grønne på om ting var realtime eller ikke, og om det var PS3 hardware eller ikke. Fakta er at Sony lagde disse demoene for å vise hva vi kan forvente oss av PS3-spill. Så er det store spørsmålet om de klarer å innfri. Hvis ikke, må man vel si at Sony får en brunlig nyanse på leggen. Jeg har ihvertfall stor tro på hva vi vil få se fra den kanten, ut ifra ting som har blitt sagt fra Sony og det som har blitt vist i E3-trailerne. Jeg er ingen fanboy, har ikke PS2 engang, men jeg tror PS3 kommer til å innfri der Xbox360 har skuffet (ihvertfall meg).

5759114[/snapback]

Si det igjen, etter du har spilt Oblivion, det virkelige atore-spilelt til 360.. Jeg gleder meg!! Forhåndsbestilt CE :love:

 

De lagde også filmer for å vise oss hva vi kunne vente oss av PS2, "kjøp PS2!! Få Toy-Story-grafikk!!". Det er noe jeg ennå har tilgode..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har og en crt"32 og har prøvd xboxen der, crappy,, liksågodt spille på xbox.

5760405[/snapback]

Godt poeng, om enn litt kategorisk. Litt dette jeg har tenkt om 360 hele tiden. Hvis man ikke har HD, er det ikke noe poeng med 360. Hva er det som er innovativt med høyere oppløsning?

 

Forøvrig er det så mange andre faktorer som spiller inn enn oppløsning, når det gjelder å skape illusjonen om at det som skjer på skjermen er virkelig. Min påstand er at PAL holder lenge for å lage grafikk som fint kan få deg til å tenke: "Er dette datagrafikk?". Hvordan? La meg svare med et nytt spørsmål: Hvem syns du ser mest levende ut, G-Man i Half-Life2 i 1280 oppløsning, eller Einar Lunde i dagsrevyen på NRK? Har oppløsning noe med saken å gjøre her...?

 

Det er her 360 skuffer. Det eneste de har å tilby er høyere oppløsning, ingenting for å gjøre ting virkeligere. Enda... Og jeg kan si igjen, at det er her jeg tror PS3 innfrir.

 

Si det igjen, etter du har spilt Oblivion, det virkelige atore-spilelt til 360.. Jeg gleder meg!! Forhåndsbestilt CE :love:

5760748[/snapback]

360 har skuffet meg fram til nå, vel og merke. Som jeg sa høyere opp, er det nå de kule titlene begynner å komme. GRAW og Oblivion er spill som endelig gjør det verdt å kjøpe 360, og det kommer til å komme fler innen året er omme. Men jeg har fremdeles til gode å se et skikkelig neste-generasjonsspill. Et spill som gjør noe som til nå har vært umulig på andre platformer. Så f.eks. en gameplay-filmsnutt fra GRAW, og det er fremdeles mange ting som minner deg på at du bare sitter og spiller et spill. Ta en titt på gameplay movie 12 på gamespot, mot slutten. Spillern raver rundt og kommer over en bad guy som nesten bare sitter og stirrer i veggen, selv om vedkommende fint burde sett at spillern kom løpende. Slikt minner meg på at det bare er et spill. Jeg får ingen respekt for AI'en.

 

Så kan man si at det er tåpelig å sitte å hakke på et spill og grave rundt etter den dritten man kan finne, bare for å bruke det imot spillet. Og jeg vil påpeke at det ikke er det som er hensikten min. Problemet er at det er mange konvensjoner vi spillere godtar, bare fordi teknologien ikke har kommet lenger. Vi godtar mystisk oppførsel fra AI. Vi godtar at vi ikke kan klatre over et hoftehøyt gjerde. Vi godtar kunstige barne-tv-dukke-animasjoner. Vi godtar spikret-i-stein-ansikter med færre nyanser enn Harrison Ford. Vi godtar at en trekasse lagd med kanskje 30 planker, blir til fliser tilsvarende kanskje to når vi slår den i stykker med kubeinet. Jeg hadde håpet at neste generasjons spill hadde gått minst én av disse konvensjonene til livs. 360 fortsetter bare den trenden vi har sett på PC i lengre tid, ledet an av skjermkortprodusentene: Høyere oppløsning på skjermbilde og teksturer. Dette har i mine øyne nådd sin begrensning allerede. Det hjelper ikke med mer detaljert bilde hvis ting går for fort til å legge merke til detaljene (selv ubevisst) eller at det faktisk ikke er noen detaljer verdt å legge merke til (hva hjelper det med å se skjeggstubbene til en bad guy med null liv i ansiktet?).

 

For å komme moderatorne i forkjøpet... Hvorfor hamrer jeg løs på 360 i en PS3-diskusjon? Jo, fordi jeg er naiv nok til å tro at PS3 kommer til å tråkke opp ny mark, og forhåpentligvis klare å bryte ned noen av disse begrensende konvensjonene vi ikke engang er klar over selv at vi godtar. Denne naiviteten baserer jeg på ting som er sagt av Sony, og hvordan dette henger sammen med det som har blitt vist i E3-demoene.

Lenke til kommentar
Forøvrig er det så mange andre faktorer som spiller inn enn oppløsning, når det gjelder å skape illusjonen om at det som skjer på skjermen er virkelig. Min påstand er at PAL holder lenge for å lage grafikk som fint kan få deg til å tenke: "Er dette datagrafikk?". Hvordan? La meg svare med et nytt spørsmål: Hvem syns du ser mest levende ut, G-Man i Half-Life2 i 1280 oppløsning, eller Einar Lunde i dagsrevyen på NRK? Har oppløsning noe med saken å gjøre her...?

 

 

PAL holder lenge til det, det er jo faktisk lettere på PAL, jo mer grumsete bilde og lav oppløsning du har, jo mindre skal det til at bildet "ser ut som virkeligheten". Bedre oppløsning gjør at bildet ser bedre ut, og personlig mener jeg det er en utvikling som konsollene har hatt godt av. (ikke det at jeg mener at resten av poengene dine ikke er viktige heller).

 

AtW

Lenke til kommentar
PlayStation 3 vil også være fullstendig bakoverkompatibel med alle tidligere PlayStation og PlayStation 2-spill. I tillegg vil alle de "gamle" spillene være spillbare i "HD"-oppløsninger.

 

Dette stemmer ikke helt. Flere rapporterer at Ken Kutaragi sa at såkalte "legacy titles" vil være spillbare i HD-oppløsning. Hva som menes med dette er usikkert, men det tyder på at et utvalg av de mest populære spillene vil få HD-støtte.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
PAL holder lenge til det, det er jo faktisk lettere på PAL, jo mer grumsete bilde og lav oppløsning du har, jo mindre skal det til at bildet "ser ut som virkeligheten". Bedre oppløsning gjør at bildet ser bedre ut, og personlig mener jeg det er en utvikling som konsollene har hatt godt av. (ikke det at jeg mener at resten av poengene dine ikke er viktige heller).

5761870[/snapback]

For all del, misforstå meg rett. Jeg ønsker HD velkommen med åpne armer. :) Poenget mitt er bare at dét alene ikke er nok for å gjøre spillopplevelsen min mer virkelig.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Hehe gøy dette, "PS3 kommer før Xbox2" :!: *fnise* Får håpe denne lanseringsdatoen holder jeg :) Dessuten håper jeg også at den lever opp til forventningene, siden jeg nå er en eier av en X360 og er stort sett så fornøyd som jeg egentlig kan være. Men selvfølgelig må jo denne også kjøpes, er vel av typen som absolutt MÅ ha ting som man _egentlig_ ikke trenger :blush:

Lenke til kommentar
Anngåene HD: Jo større jo bedre... 60Gb kan får min del være i minste laget. Det holder vel bare til <5 spill.

5760734[/snapback]

 

 

um, med tanke på at spillene kommer på Blue-Ray plater som har kapasitet opptil 50GB så er du vel heldig hvis du får inn 5 spill, men det er rein spekulasjon fra min side. Jeg har ikke peiling på hvor stor spillene kommer til å være, men i fremtiden vil nok 60GB være _alt_ for lite ja.

 

Nå i begynnelsen (november) tror jeg det holder fint, siden jeg ikke har planer om å lagre spill på HD'en uansett, det gjør jeg når og hvis noen har klart å cracke Maskinen og tilater at vi kan laste ned herlighetene :w00t:

Lenke til kommentar

vel, 60 gb er kanskje ikke så mye, men 360'n har bare 13gb.

 

uansett så er den oppgraderbar for de som måtte ønske større disk.

 

synes 60gb er mer enn nok jeg, prissen vil jo naturligvis stige dersom disken er større vettu. da er det bedre med biligere maskin og mulighet for oppgradering istede for de som trenger det

Lenke til kommentar

For å komme moderatorne i forkjøpet... Hvorfor hamrer jeg løs på 360 i en PS3-diskusjon? Jo, fordi jeg er naiv nok til å tro at PS3 kommer til å tråkke opp ny mark, og forhåpentligvis klare å bryte ned noen av disse begrensende konvensjonene vi ikke engang er klar over selv at vi godtar. Denne naiviteten baserer jeg på ting som er sagt av Sony, og hvordan dette henger sammen med det som har blitt vist i E3-demoene.

5761851[/snapback]

 

Håper selvfølgelig du har rett, men tror du tar feil. Så et par skjermbilder fra et PS3-spill i en annen tråd og det så ut omtrent som Kameo til X360, ikke så veldig mye nytt med andre ord. Sony sier ofte mye PR-fjas og det virker som om marketing avdeling finner på ting på egen hånd uten å snakke med spillutviklere først.

 

På den annen side synes jeg GRAW tar et ganske stort skritt i riktig retning hva gjelder virkelighetsfølelse. Atmosfæren er skikkelig bra og til tider er grafikken helt hinsides. Hvem bryr seg om ikke AI'en er helt på topp? Spiller selv på normal og har nok problemer der :p

Lenke til kommentar
Så et par skjermbilder fra et PS3-spill i en annen tråd og det så ut omtrent som Kameo til X360, ikke så veldig mye nytt med andre ord. Sony sier ofte mye PR-fjas og det virker som om marketing avdeling finner på ting på egen hånd uten å snakke med spillutviklere først.

5762745[/snapback]

Jeg snakker om den type nyvinninger som du ikke kan se på screenshots, altså hvor man må se ting i bevegelse for at du skal se hva som er nytt.

 

Hvem bryr seg om ikke AI'en er helt på topp? Spiller selv på normal og har nok problemer der :p

5762745[/snapback]

Snakker ikke om at AI'en skal være så forbanna smart, men at den ikke skal gjøre ting et virkelig menneske aldri ville gjort. Virkelige soldater er ikke nødvendigvis innmari dødlige, men de står ikke og stirrer i veggen. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Har ikke opplevd det selv enda, feil kan jo skje :)

5762794[/snapback]

Ser at ting tar en annen retning enn det jeg mente. Nå kan det lett oppfattes som at jeg prøver å si at et spill ikke kan kalles neste-generasjon hvis det har bugs, og det er ikke det jeg mener. Poenget mitt er at pussig AI er en ting som tar meg ut av spillopplevelsen, ihvertfall i spill som prøver å være realistiske. Dette er vel strengt tatt også noe vi kommer til å se på PS3 også, så det er nok ikke løst i en håndvending. :innocent:

Lenke til kommentar
Anngåene HD: Jo større jo bedre... 60Gb kan får min del være i minste laget. Det holder vel bare til <5 spill.

5760734[/snapback]

 

 

um, med tanke på at spillene kommer på Blue-Ray plater som har kapasitet opptil 50GB så er du vel heldig hvis du får inn 5 spill, men det er rein spekulasjon fra min side. Jeg har ikke peiling på hvor stor spillene kommer til å være, men i fremtiden vil nok 60GB være _alt_ for lite ja.

 

Nå i begynnelsen (november) tror jeg det holder fint, siden jeg ikke har planer om å lagre spill på HD'en uansett, det gjør jeg når og hvis noen har klart å cracke Maskinen og tilater at vi kan laste ned herlighetene :w00t:

5762602[/snapback]

 

Nå er det vel ikke meningen å ha PS3 spill på hardisken her, er det vel? Muligheten for PS1 og PS2 kanskje, og der har vi jo maks 4gb sikkert. Jeg tror 60gb holder i massesvis i et par år til ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Det var jo en superlett jobb å skifte harddisk i xboxen, tror ikke det blir noe rakettvitenskap akkurat på ps3 heller.

 

Dessuten så klarte jeg meg fint gjennom to generasjoner av playstation med kun noen skarve megabyte store memory cards, så med mindre neste generasjons savegames blir en gig store tror jeg neppe jeg kommer til å fylle harddisken min alt for fort. :p

Endret av slash
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...