Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

EDIT: miCro...  her ser du valgene som ligger i driveren

 

Ok, det ser jo bra ut.

 

Uff, nå som jeg først har bestemt meg for at denne skjermen skal jeg ha skulle jeg så gjerne hatt den i hus allerede i går! Vil ikke vente i tre uker. :/

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bestemt meg for å utsette alle innkjøp til neste sommer grunnet ganske så kraftig forandringer i planene for året. Mon tro om Dell 2409 har kommet innen den tid. :hmm:

6381216[/snapback]

huff da... jaja... det er ikke godt å si hva som skjer, men det er vel å anta at det kommer noe nytt på markedet til våren 2007.

 

hva det blir er vel vanskelig å si....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Angående Dell 2407WFP og input-lag: Ut fra en artikkel jeg fant på nettet, har også denne skjermen input-lag, dog ikke fullt så mye som på Dell 2405FPW.

 

I følge denne artikkelen har Dell 2405FPW en input-lag på ca 40-50 ms (sammenliknet mot en Viewsonic LCD), mens 2407WFP har en input-lag på ca 10-20ms i følge en som har testet det (fortsatt sammenliknet mot den samme Viewsonic-skjermen).

 

bandito: "Tested mine by splitting VGA signal between 2405FPW and 2407WFP. 2405 was lagging 40 to 50 ms to a ViewSonic LCD... while 20 to 30ms against 2407WFP. The lag of 2407WFP is therefore reduced to a minimal.. 10 to 20ms."

Ikke optimalt akkurat, men langt bedre enn på 2405FPW i allefall.

 

edit: Jeg misforsto litt, har derfor endret på tallene mine og omformulert litt. Jeg tolket det først til at 2407WFP kun hadde REDUSERT input-lag-verdien med 10-20ms i forhold til 2405FPW, men det er jo ikke det artikkelen sier. :whistle: Dersom den kun har 10-20ms input-lag er jo det en stor forbedring i forhold til 2405FPW.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
På dell sine sider står det at den er: Dimensions (w x h x d) : 585mm x 388mm (extended/compressed) x 560mm x 195mm

 

altså at den er 58cm lang og 56cm høy, synes dette var litt rart da det er en widescreen skjerm. Noen som gidder å måle skjermen sin?

6532924[/snapback]

 

 

Fikk min 2407 idag.

Skjermen med ramme er 56.5cm brei. og 37cm høy.

 

Med fot på det høyeste er den 52cm høy, laveste 42cm

Lenke til kommentar

2405`en lagger nok litt mere, men jeg holder fremdels en knapp på denne da den har godt sortnivå, gode farger, jevnt baklys og god innsynsvinkel. Personlig vet jeg faktisk ikke om jeg hadde byttet 2405`en mot en 2407 om jeg fikk tilbudet.. "if it aint broken, don`t fix it!" ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

fant en spennede link om rabatt ved felleskjøp av dell monitorer i danmark, ganske heftige rabatter, skulle gjerne sett at vi kunne fått til noe lignende i norge også, sikler litt på en stooooor dell 30" :love::love:

 

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.p...f%E6llesk%F8bet

 

edit pristilbudene som danskene fikk (ps. alle prisene er i danske kroner)

 

Rabatterne kommer til at lyde sådan her (Er fraktrukket):

Widescreen

30" (3007FPW) : 11,829.25 kr incl moms (30%)

24" (2407FPW) : 6,236.25 kr incl moms (35%)

20" (2007FPW) : 3,570.00 kr incl moms (30%)

 

Alm. 4:3

20" (2007FP) : 3,859.00 kr incl moms (30%)

19" (1907FP) : 2,336.25 kr incl moms (30%)

Disse 2 modeller kan fåes i både sort og sølv.

 

(Disse rabatter opnås dog kun hvis jeg kan samle 30+ personer der er interesseret. Hvis vi ikke kan blive 30 kan jeg godt skaffe rabat, men ikke så høje som de står herover.)

 

Skærmene kommer direkte fra DELL Danmark, og det er naturligvis de samme skærme som kan købes til fuld pris på dell.dk.

 

Garanti/Reklamation:

Skærmene har den normale gode garanti som Dell giver. (Reklamationen kan udvides fra 3 til 5 år for 300kr ekstra) Der følger kvittering med til hver enkelt personer sådan der ikke bliver problemer ved brug af garanti.

 

Levering:

Skærmene kommer direkte fra DELL Danmark, jeg formidler bare kontakten og skaffer en forholdsvis stor ordre. Den enkelte kunde bliver så sat i kontakt med Frederik Fanth fra Dell, som betalingen ordnes med.

 

De 30-35% rabat kommer altså i kraft af, at I får kontakt til DELL gennem mig. Der kommer måske flere tilbud på deres andre skærme, så hold øje med forummet.

Endret av souljah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...