Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes at Carbon Black ser fint ut.

 

Noen som vet om det går an å bestille etterpå? Tenkte at jeg ikke hadde bruk for det, men når jeg så bildet starta jeg å tenke litt :dribble:

6237159[/snapback]

 

Det går an tror jeg, men det koster deg 515,- inklusiv frakt. Tror du må ringe for jeg finner bare Charcoal Leather liggende ute for separat kjøp.

Endret av tommo21
Lenke til kommentar
Airport Express

 

Er dette en vanlig nettverksrouter i tillegg til musikkoverføring? Har sett denne hos Apple, men har trodd den kun er ment for musikkoverføring. Vurderer en slik... Er du fornøyd?

6232243[/snapback]

 

Jada, det er en vanlig ruter, men DHCP er begrenset til 10 brukere, så hvis du har flere enn det på det trådløse nettet ditt trenger du noe annet.

Og hvis du tenker på å bruke den til å skrive ut trådløst, bør du sjekke nøye at printeren din er kompatibel.

Edit: fornøyd, ja, den fungerer, har aldri hatt noen som helst problemer med den, så kan ikke si annet..

Endret av Magnusjorg
Lenke til kommentar
.....(LCD cover-bilder)..

6237071[/snapback]

 

 

Disse var fine! Sendt PM til AMDXP (trådstarter) om å legge linkene til i første posten. Bør kanskje kopieres over på et mirror for å være sikker på å ikke miste de. Eller vedleggsplassen vi har på forumet. Ikke sikker på hvordan det fungerer. Ikke brukt enda.

 

 

Charcoal Leather frister mest nå faktisk. Den så bare sort og kjedelig ut på Dell sine sider. Og Mediterranean Blue var tydeligere blå på de bildene. Mulig de har endret litt på fargen siden tiden Inspiron 6000 var i salg. Eller så var det bare dårlig lys i rommet jeg så den i. Blir nok enten Cherry eller Leather på meg da. Kanskje selgeren er snill og ettersender det til meg for vanlig pris (312,50?) siden jeg bestilte i forgårs. På ordrestatus viste det allerede i går som ekspedert. Sjokkerende kjapt? Litt for kjapt. Jeg ville gjerne ha LCD cover og den 512MB minnepinnen jeg. Får se hva jeg får presset ut av ham ;)

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Takket være til "tommo21" og "Steffenm" så har det første innlegget blitt oppdatert med nye bilder, slik at denne tråden forsvarer sin posisjon som den soleklare beste kilden for informasjon om Dell Inspiron 6400 på dette forumet!

 

Keep up the good work folks!

Lenke til kommentar
Hei!

Skal gå til innkjøp av en bærbar pc (min første) og synes Dell 6400 ser ut som mye pc for pengene.

MEN , jeg skal bruke maskinen mye til bildeframvising og bilderedigering og hører at noen stiller spørsmåltegn ved skjermkvaliteten på 6400 , bl.a. her:

http://www.notebookreview.com/default.asp?...+Inspiron+E1505

Hva mener dere som har prøvd ut maskinen en stund?

Og hvilken av skjermene vil dere eventuellt anbefale?

Takknemlig for svar.

6230673[/snapback]

Ser i test etter test at man er kritiske til "glossy" skjermer (kontrastbelegg) , står blant annet i siste HjemmePC om Asus A6Ja :

"...vel og bra i dempet belysning , men ikke særlig brukbart i skarpt lys. Når solen dukket inn gjennom kontorvinduet , var alt vi så på skjermen et speilbilde av oss selv."

Skjønner nesten ikke at det kan være så dårlig i og med at "alle" bærbare pc`r blir levert med sånne skjermer nå , ofres virkelig all kvalitet fram for et penere utseende?

Hvis skjermene er så dårlige som man får inntrykk av i forskellige tester er de jo kun brukbare bak lukkede gardiner med lyset slått av og ikke noe å bruke med lysstoffrør i taket og ihvertfall ikke på terrassen.

Ja , jeg kan velge en skjerm uten "TrueLife" men da må jeg velge den laveste oppløsningen (1280x800) , blir som å velge mellom to onder føler jeg nå :(

Hva sier dere , er det ingen som bruker pc`n til bilderedigering her inne?

Endret av Arto
Lenke til kommentar

I6400 ser jo virkelig ut til å være et knallkjøp.. :thumbup:

 

Men hvor godt er egenlig x1400 kortet i praksis? Ser at det har blitt skrevet mye rundt dette korte tidligere i tråden men de fleste gjør ikke annet enn å samenlikne med andre kort.

 

Jeg har ingen erfaring med grafikkort i bærebare maskiner fra før, så det hjelper meg lite å vite at x1600 er dobbelt så bra som x1400 eller at x1400 scorer så og så mange poeng i 3Dmark. :(

 

Hva kan jeg egenlig kjøre med dette kortet? (Jeg satser på et 2Ghz, 2GB ram, X1400, oppsett.) Vil jeg kunne spill BF2 eller World of Warcraft for eksempel?

 

Tjobing!

Lenke til kommentar

Bestilte rett før helga en slik enn, men bestilte med X1300 kortet.

 

nettopp sendt mail på om de kan skifte det ut med et X1400, da maskinen ikke kommer til å bli mye spilt på, men vist jeg en dag får lyst til å spille NFS MOST WANTED. (spiller kun bilspill)

så er det jo kjekt om det går.

 

ellers så syns jeg maskinen ser meget bra ut=) er spent på hvordan det blir.

 

det er vell egentlit stort sett HD og Minne man kan skifte på en lapptoppp?

slik som skjermkort er vell klin umulig å skifte på lapptopper?

 

til alle som har fått maskinen:

uansett konfig på maskinen,kan dere gi terningkast 1-6 hvor 6 er best(vist dere orker=)

 

 

mvh

vyrez

Endret av vyrez
Lenke til kommentar

I går i så kasta jeg på "I Robot" på maskinen. Det første som skjer er at dvd'en hakker skikkelig. Deretter prøvde jeg Bad Boys og den gikk fint (så faktisk hele filmen :p). Det jeg la merke til var at ca. hvert sekund eller noe sånn så hakka dvd'en. Virket som skjermen fikk et fps dropp innimellom. Jeg la merke til det når jeg så litt etter. Da kom jeg på at dette hadde jeg sett når jeg spilte også. Akkurat det samme skjer på cs selv når jeg har en fps på 50,60,70.

 

Hva kan det egentlig være som skaper problemet?

Er det noen som har opplevd lignende?

Det må være skjermen eller er det en innstilling jeg kan stille på?

 

Skikkelig iriterende. :hrm:

 

Takk for all hjelp!

 

 

Edit: jeg vil forresten gi min maskin terningskast 5, tror jeg. Har ikke prøvd den så mye da.

 

 

Er det noen som har testet ut omega driverne eller har prøvd å klokka kortet. Tror jeg skal prøve meg med førstnevnte, men har ikke lyst å være "først ut".

 

Bf2 flyter jo flott på denne pc'en! Jeg er skuffa over ytelsen i cs:s.

Endret av Torland
Lenke til kommentar

Har ikke I6400 selv, men ser etter bærbar, så leste litt her tilfeldig...

 

 

"i, robot" hakket faktisk også på stue-anlegget mitt... (HK DVD25)

Lurer på om det er en feil med filmen... La vel merke til det i store "landskapsscener" der kameraet panorerer.

 

Kan det være det du merker? Eller er det konstant gjennom hele filmen?

Lenke til kommentar
Har ikke I6400 selv, men ser etter bærbar, så leste litt her tilfeldig...

 

 

"i, robot" hakket faktisk også på stue-anlegget mitt... (HK DVD25)

Lurer på om det er en feil med filmen... La vel merke til det i store "landskapsscener" der kameraet panorerer.

 

Kan det være det du merker? Eller er det konstant gjennom hele filmen?

6242038[/snapback]

 

 

I Robot gav jeg opp. Det "småhakker" gjennom hele Bad Boys.

Lenke til kommentar

Ja, da var en Inspiron 6400 bestilt med full specs(pr.d.d.). og de ekstra "gavene" fra Dell! :D

 

T2500 Dual Core, 2048 Ram(2x1024), 7200 RPM 100MB Harddisk, 256MB ATI X1400, 8xDVD+/- RW, 15,4 Ultrasharp WSXGA, Dell Bluetooth 2.0 350 Module, 9-Cell batteri, Quicksnap cover Charcoal Leather, Windows XP Media Center Edition. Gratis Dell 512 MB USB Memory Stick, Dell 924 AIO Printer(Oppgradert fra den gratis 725 for 280,-) :dribble:

 

Pris: 12800,- + 500,- i frakt. Dette må jo være det beste kjøpet av bærbar pc jeg noen gang har sett. :thumbup:

 

Har egentlig ikke bruk for printeren, men det kan jo være kjekt å ha en i reserve og oppgraderte fra blekkskriveren 725 til multiprinteren 924 for 280,-!! Grafikk-kortet er også greit for min del fordi jeg spiller nesten ikke(heller ingen stor 3D freak), så derfor holder det til min bruk. Da er det bare og vente da. :whistle:

 

Har også en Targus Blacktop Deluxe bæreveske i bestilling, slik at jeg kan frakte denne skjønnheten trygt rundt! :love:

Endret av tommo21
Lenke til kommentar

På min Inspiron 6400 kan man velge ulike strømstyringer. Men hva er forskjellen på Maximum Battery (Quickset) og Maks batteri?

 

Er det også slik at disse oppsettene også styrer prosessoren? Hørt at på "bærbar" veksler prosessoren mellom lav og maks, og på "alltid på" går den alltid på maks mens på "max battery" går den alltid på laveste effekt?

Lenke til kommentar
Ja, da var en Inspiron 6400 bestilt med full specs(pr.d.d.). og de ekstra "gavene" fra Dell!  :D 

 

T2500 Dual Core, 2048 Ram(2x1024), 7200 RPM 100MB Harddisk, 256MB ATI X1400, 8xDVD+/- RW, 15,4 Ultrasharp WSXGA, Dell Bluetooth 2.0 350 Module, 9-Cell batteri, Quicksnap cover Charcoal Leather, Windows XP Media Center Edition. Gratis Dell 512 MB USB Memory Stick, Dell 924 AIO Printer(Oppgradert fra den gratis 725 for 280,-)  :dribble: 

 

Pris: 12800,- + 500,- i frakt. Dette må jo være det beste kjøpet av bærbar pc jeg noen gang har sett.  :thumbup:

 

Har egentlig ikke bruk for printeren, men det kan jo være kjekt å ha en i reserve og oppgraderte fra blekkskriveren 725 til multiprinteren 924 for 280,-!!  Grafikk-kortet er også greit for min del fordi jeg spiller nesten ikke(heller ingen stor 3D freak), så derfor holder det til min bruk. Da er det bare og vente da.  :whistle:

 

Har også en Targus Blacktop Deluxe bæreveske i bestilling, slik at jeg kan frakte denne skjønnheten trygt rundt!  :love:

6242165[/snapback]

 

 

Gratulerer! Da er vi to som venter. Har nøyaktig samme oppsett som deg, minus Snap-On Cover og 7200rpm-disk og 512MB memstick (bestilte på fredag). Ringer selgeren på tirsdag og hører om det er mulig å få ettersendt til en billig penge.

Lenke til kommentar
Gratulerer! Da er vi to som venter. Har nøyaktig samme oppsett som deg, minus Snap-On Cover og 7200rpm-disk og 512MB memstick (bestilte på fredag). Ringer selgeren på tirsdag og hører om det er mulig å få ettersendt til en billig penge.

6243346[/snapback]

 

Det eneste kjipe nå er at det ser ut som om det er over 4 ukers leveringstid på min bestilling. Estimert leveringstid er 11.07.2006. P.g.a venting på deler som skal komme til Dell før produksjonen kan starte. :(

 

Lurer på hva de mangler?

Lenke til kommentar
Min estimerte leveringstid var 16.06. Men plutselig plutselig over natten så var produksjonen ferdig og pakken ekspedert og i følge Schenker er pakken nå i Tyskland og ETA er nåkommende fredag :)

6245154[/snapback]

 

Det er sikkert den gratis memory sticken, harddisken eller quicksnapcoveret som mangler, siden du får din så fort!

;)

Lenke til kommentar

Angående glossy skjermer så er jeg helt enig at det er en hype med dem. Synes det er skikkelig elendig, og ville ikke hatt en glossy skjerm for alt i verden. Greit nok, de er veldig pene å se på, og bildet blir litt bedre, men hva skal man med det når man knapt kan bruke maskinen i et opplyst rom?

 

Jeg bestilte min i6400 uten glossy skjerm, og angrer ikke i det hele tatt. Måtte ta til takke med lavere oppløsning, men det er nå greit det. Ihvertfall trenger jeg ikke flytte meg fra sola og andre sterke lyskilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...