Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne skrive at med min HW så flyter BF2 i 1024x768 med alt på high(high forhåndsinstilling, ikke AA/AF). Har enda tilgode å oppleve seriøs lag. Eneste er pinglag! Nå er 3Dmarken på 96%! Kommer soon!

 

 

Here we go:

Endret av Edge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg skal være så frekk at jeg ringer "kontaktpersonen" min hos Dell, altså selgeren min, og høre om at han kan overstyre alternativene på hver av de fire grunnpakkene du velger. Jeg vil gjerne bytte X1400 mot integrert, 100GB mot 80GB disk og heller få en T2500 enn T2400.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal være så frekk at jeg ringer "kontaktpersonen" min hos Dell, altså selgeren min, og høre om at han kan overstyre alternativene på hver av de fire grunnpakkene du velger. Jeg vil gjerne bytte X1400 mot integrert, 100GB mot 80GB disk og heller få en T2500 enn T2400.

6172347[/snapback]

 

Lykke til, selgerne/konsultene hos Dell blir ganske stae etter at du har kjøpt maskinen. Du kan satse på å bare angre kjøpet, og vente på at et bedre tilbud dukker opp.

 

Hold oss oppdatert på hva som skjer, er interessert i å vite hva de hos Dell foretar seg.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal være så frekk at jeg ringer "kontaktpersonen" min hos Dell, altså selgeren min, og høre om at han kan overstyre alternativene på hver av de fire grunnpakkene du velger. Jeg vil gjerne bytte X1400 mot integrert, 100GB mot 80GB disk og heller få en T2500 enn T2400.

6172347[/snapback]

 

Lykke til, selgerne/konsultene hos Dell blir ganske stae etter at du har kjøpt maskinen. Du kan satse på å bare angre kjøpet, og vente på at et bedre tilbud dukker opp.

 

Hold oss oppdatert på hva som skjer, er interessert i å vite hva de hos Dell foretar seg.

6172473[/snapback]

 

 

Hm, trodde jeg svarte for litt siden. Det ble tydeligvis ikke registrert. Jeg skrev sånn ca:

 

Du misforsto meg. Jeg har ikke kjøpt noen maskin fra Dell. Jeg kaller han "selgeren min" bare fordi det er han som er min kontaktperson etter at han sendte meg tilbud på mail. Det er han jeg skal prate med ang. endringer i systemet o.l. Ringer han enten i morgen eller fredag. Først vil jeg se hvilket tilbud som tar over for dobbelt minne uten tillegg i prisen.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal være så frekk at jeg ringer "kontaktpersonen" min hos Dell, altså selgeren min, og høre om at han kan overstyre alternativene på hver av de fire grunnpakkene du velger. Jeg vil gjerne bytte X1400 mot integrert, 100GB mot 80GB disk og heller få en T2500 enn T2400.

6172347[/snapback]

 

Lykke til, selgerne/konsultene hos Dell blir ganske stae etter at du har kjøpt maskinen. Du kan satse på å bare angre kjøpet, og vente på at et bedre tilbud dukker opp.

 

Hold oss oppdatert på hva som skjer, er interessert i å vite hva de hos Dell foretar seg.

6172473[/snapback]

 

 

Hm, trodde jeg svarte for litt siden. Det ble tydeligvis ikke registrert. Jeg skrev sånn ca:

 

Du misforsto meg. Jeg har ikke kjøpt noen maskin fra Dell. Jeg kaller han "selgeren min" bare fordi det er han som er min kontaktperson etter at han sendte meg tilbud på mail. Det er han jeg skal prate med ang. endringer i systemet o.l. Ringer han enten i morgen eller fredag. Først vil jeg se hvilket tilbud som tar over for dobbelt minne uten tillegg i prisen.

6173365[/snapback]

 

Åja, ser det nå, hehe! :whistle:

 

Snakket med Dell igjen, de skal visst kjøre nye tilbud om et par uker. Innen den tid vil det ikke lønne seg å skaffe seg laptop derfra.

Lenke til kommentar

Kommer det ikke nytt nå når 2X minne utløper? :dontgetit: Da er det jo ikke tvil. Jeg slår til på tilbudet jeg har fått på mail i morgen. Om selgerne deres er på jobb på helligdager da. Det er vel tvilsomt. Fredag da tenker jeg. Da skulle jeg ha den i mine hender før neste helg. Vi gleder oss.

Lenke til kommentar

Fri frakt er vel det nye "tilbudet", men for 3-4 dager siden (?) kunne du få 2x minne, 400 avslag, fri frakt, mus/tastatur og mcafee antivirus, så jeg smører meg med tolmodighet og venter et par uker.. Håper 2x minne kommer tilbake samt en hyggelig pris på maskinen med GMA950!

Lenke til kommentar
Fri frakt er vel det nye "tilbudet", men for 3-4 dager siden (?) kunne du få 2x minne, 400 avslag, fri frakt, mus/tastatur og mcafee antivirus, så jeg smører meg med tolmodighet og venter et par uker.. Håper 2x minne kommer tilbake samt en hyggelig pris på maskinen med GMA950!

6174081[/snapback]

 

 

Ja, ja. Mens du smører deg med tålmodighet sitter jeg å spiller COD2 på min Inspiron 6400. Håper du også får deg en FØR de går ut av produksjon. hvis du skal vente på det "rette" tilbudet mener jeg. For de blir bare bedre og bedre :tease:

Lenke til kommentar
Har nå mottatt min I6400 jeg også.

 

Planen nå er å brenne ut windows cd'en som ligger på PC'en, men hvor finner jeg den??

 

Ellers, gratisprogrammene, er de bare dritt alle sammen?? Eller er det noe jeg bør samle på??

6174896[/snapback]

 

Jeg og hadde samme plan som deg, brenne ut windows cd'en. Har ennå ikke funnet den på disken, tror nok jeg må ringe dell å få en cd tilsendt med operativsystemet på.

De installerte programmene er stort sett ingenting å spare på spør du meg... Ihvertfall ikke McAffe, den sinker maskinen noe sykt. JEg har også avinstallert de programmet som styrer trådløse nettet.

Lenke til kommentar
Har nå mottatt min I6400 jeg også.

 

Planen nå er å brenne ut windows cd'en som ligger på PC'en, men hvor finner jeg den??

 

Ellers, gratisprogrammene, er de bare dritt alle sammen?? Eller er det noe jeg bør samle på??

6174896[/snapback]

 

 

jeg synes photoshop-programmet er riktig festlig jeg. Mye gøy å finne på :yes:

 

Merker ikke noe treghet i maskina, så kommer ikke til å ta de ut.

 

Ang. den windows-CD'en: samme spm fra meg! :p

Lenke til kommentar

Trenger en bærbar jeg og snart, så tenker jeg går for en sånn en så snart feriepengene er i boks;) Og det er vel om 3 uker omtrent, og da er det vel nye tilbud på gang? Nå var det ihvertfall heller slunkent på dell.no..

 

Men trikset er altså å ringe å prate med en kundekonsulent, istedet for å bestille på internett? Og presse han litt for noen "special deal for you, my friend"? Har veldig lite lyst på å få med et lass med programvare jeg kommer til å fjerne allikevel:)

Lenke til kommentar
Har nå mottatt min I6400 jeg også.

 

Planen nå er å brenne ut windows cd'en som ligger på PC'en, men hvor finner jeg den??

 

Ellers, gratisprogrammene, er de bare dritt alle sammen?? Eller er det noe jeg bør samle på??

6174896[/snapback]

 

Jeg og hadde samme plan som deg, brenne ut windows cd'en. Har ennå ikke funnet den på disken, tror nok jeg må ringe dell å få en cd tilsendt med operativsystemet på.

De installerte programmene er stort sett ingenting å spare på spør du meg... Ihvertfall ikke McAffe, den sinker maskinen noe sykt. JEg har også avinstallert de programmet som styrer trådløse nettet.

6175393[/snapback]

 

Hehe.. akkurat samme som har irritert meg..

 

Tror jeg fjerner de fleste nå, og tar en fresh install i sommer.

 

Hvordan er det med drivere til X1400? Finnes det noe som overklokkker litt??

 

mcbanan: Gratisprogrammene får du med uannsett. Jeg spurte om de kunn droppe dem, men det gikk ikke.!

Endret av 31137
Lenke til kommentar

Jeg leste på testen av inspiron 6400 på dinside.no at den fikk 6,5 timer med batteritid.

Jeg får maks 3,5-4 timer , da har jeg dimmet skjermen en del. Jeg har kraftigere prosessor,mer ram og bedre skjermkort enn den de testet på dinside. Men jeg trodde ikke det nesten skulle halvere batteritiden....

 

Mine spesifikasjoner:

 

Duo Processor T2500 2 GHz

2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

80GB (5,400 rpm) Hard Drive

15.4" Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050)

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

 

Hvis det er noen andre med samme spesifikasjonene, hvor lang batteri tid får dere?

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på å kjøpe en Inspiron 6400, men..

 

Hva er sjansen for at Dell vil begynne å levere Gigabit nettverkskort i I6400? Og hva med andre (bedre) skjermkort?

 

Hvor hyppig forandrer/forbedrer Dell spesifikasjonene på sine bærbare?

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på å kjøpe en Inspiron 6400, men..

 

Hva er sjansen for at Dell vil begynne å levere Gigabit nettverkskort i I6400? Og hva med andre (bedre) skjermkort?

 

Hvor hyppig forandrer/forbedrer Dell spesifikasjonene på sine bærbare?

6187558[/snapback]

M65 har gigabit nettverkskort. Tviler på at det kommer i 6400...

 

(Fikk 1916 3dmarks med 05 versjonen. Med en del andre programmer og dilldall åpent riktignok, vet ikke om dette er veldig lavt eller hvordan det ligger an. Skjermkortet er et Nvidia Quadro FX 350m)

Endret av krislarsen
Lenke til kommentar
Jeg leste på testen av inspiron 6400 på dinside.no at den fikk 6,5 timer med batteritid.

Jeg får maks 3,5-4 timer , da har jeg dimmet skjermen en del.

 

I lys av dette: Hvis en kjøper med et batteri nummer 2, kan en ha i begge samtidig? Eller bare bytte mellom batteri nr. 1 og nr. 2?

Lenke til kommentar

Hva er spesifikasjonene dine da? Kan det være at strømegenskapene er stillt inn på "Alltid på" eller "Hjemme/kontorpult"? For at Intel's speedstep skal fungere, må strømsparingsprofilen være satt til "Bærbar". Uansett, min I6400 med 2GHz Core Duo, 2GB RAM, 100GB 7200RPM og X1400 klarer lett 6 timer.

 

EDIT: Jeg har 9-cellers batteri da. Man kan bare bruke ett batteri om gangen.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...