Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Jeg føker da min bråker en del. Alltif en slik konstant summing UANSETT hva jeg holder på med på pc'en. Når jeg spiller blåser vifta seg ganske mye opp. Har bare vært noen få ganger hvor jeg ikke har hørt en eneste lyd fra pc'en. Da hadde jeg den på fanget. Ops! Der blåste vifta opp igjen! Jeg kjører kun msn og firefox+anti-virus. Er ikke dette merkelig. Hvordan kan jeg få bukt med problemet?

 

 

|mEg|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg føker da min bråker en del. Alltif en slik konstant summing UANSETT hva jeg holder på med på pc'en. Når jeg spiller blåser vifta seg ganske mye opp. Har bare vært noen få ganger hvor jeg ikke har hørt en eneste lyd fra pc'en. Da hadde jeg den på fanget. Ops! Der blåste vifta opp igjen! Jeg kjører kun msn og firefox+anti-virus. Er ikke dette merkelig. Hvordan kan jeg få bukt med problemet?

 

 

|mEg|

6165212[/snapback]

 

Veit du om det er skjermkort vifta eller cpuvifta som bråker... ? Har enda ikke hørt vifta på min pc med default det intelskjermkortet.

Lenke til kommentar
Jeg føker da min bråker en del. Alltif en slik konstant summing UANSETT hva jeg holder på med på pc'en. Når jeg spiller blåser vifta seg ganske mye opp. Har bare vært noen få ganger hvor jeg ikke har hørt en eneste lyd fra pc'en. Da hadde jeg den på fanget. Ops! Der blåste vifta opp igjen! Jeg kjører kun msn og firefox+anti-virus. Er ikke dette merkelig. Hvordan kan jeg få bukt med problemet?

 

 

|mEg|

6165212[/snapback]

 

Veit du om det er skjermkort vifta eller cpuvifta som bråker... ? Har enda ikke hørt vifta på min pc med default det intelskjermkortet.

6165245[/snapback]

 

 

Jeg har x1400 da, men jeg ville ikke tro at den skulle bråke "så" mye. Den som blåser opp er hvertfall den vifta som fører den varme luften ut (den på venstre side).

Når vifta ikke blåser opp så hører jeg en slags summing fra den andre siden. Skulle gjerne vært foruten den også.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Jeg føker da min bråker en del. Alltif en slik konstant summing UANSETT hva jeg holder på med på pc'en. Når jeg spiller blåser vifta seg ganske mye opp. Har bare vært noen få ganger hvor jeg ikke har hørt en eneste lyd fra pc'en. Da hadde jeg den på fanget. Ops! Der blåste vifta opp igjen! Jeg kjører kun msn og firefox+anti-virus. Er ikke dette merkelig. Hvordan kan jeg få bukt med problemet?

 

 

|mEg|

6165212[/snapback]

 

Veit du om det er skjermkort vifta eller cpuvifta som bråker... ? Har enda ikke hørt vifta på min pc med default det intelskjermkortet.

6165245[/snapback]

 

 

Jeg har x1400 da, men jeg ville ikke tro at den skulle bråke "så" mye. Den som blåser opp er hvertfall den vifta som fører den varme luften ut (den på venstre side).

Når vifta ikke blåser opp så hører jeg en slags summing fra den andre siden. Skulle gjerne vært foruten den også.

 

Noen som kan hjelpe?

6165294[/snapback]

Har også X1400 som grafikkløsning, men synes ikke støynivået er så ille. Noe støy må man regne med når man kjøper en forholdsvis kraftig PC. Når det gjelder summingen fra høyresiden er det lite du kan gjøre med den, siden den kommer fra harddisken. Vil tro at modellen med 7200RPM(Seagate Momentus 7200.1) bråker litt mer enn 5400RPM-diskene. Du kan jo evt. bytte disk.

Lenke til kommentar

Har endelig fått min i6400!

 

Ser at noen klager på støy. Min bråker ikke i det hele tatt, vifta har gått hørbart en gang siden jeg fikk den. Har ikke kjørt nå spill eller andre tunge oppgaver enda, men foreløpig ser det bra ut. Ikke blir den varm heller synes jeg.

 

Veldig fornøyd så langt :)

Lenke til kommentar
Hva slags disk har du installert da, SiDDIs?

6166528[/snapback]

Den minste og billegaste. 60GB

6167732[/snapback]

 

Har 80gb versjonen 5400 rpm, intel skjermkortet. Trur ikke eg har hørt hovedvifta starte endog, eneste jeg hører er litt lav susing fra harddisken. Lurer faktisk på om vifta på chipsettet er i live i det hele tatt hehe ;)

Lenke til kommentar
Edit: Jeg kan poste 3dmark scoren hvis det er noen som lurer..

6155936[/snapback]

 

 

Hvis du kan poste en 3dmark03 score (med så rent og optimalt system som mulig) så hadde det vært glimrende. Det er kun 03 jeg har kjørt på min stasjonære, så da hadde jeg kunne sammenlignet.

6156576[/snapback]

 

 

Har ikke reinnstallert pc'en, så det ligger noen programmer fra Dell innpå, men jeg kan jo teste det alikevel. Du kan nok regne med en del bedre ytelse med et helt rent system. Har tenkt å legge inn omegadriverne istedenfor de orginale. Det vil nok gi et lite løft.

 

Laster ned 3dmark03 nå så kjører jeg det sikkert litt senere i kveld.

 

Noen som har formatert kan jo også kjøre en test så kan vi se hvor mye det påvirker systemet med en del progammer innstallert.

 

Vet jeg fikk 17xx i 3dmark05 og 10xxx i 3dmark01. De eksakte tallene ble slettet og de husker jeg ikke heller.

6156889[/snapback]

 

Har du fått resultatene eller, og hvilket skjermkort har du? x1400?

Lenke til kommentar
Edit: Jeg kan poste 3dmark scoren hvis det er noen som lurer..

6155936[/snapback]

 

 

Hvis du kan poste en 3dmark03 score (med så rent og optimalt system som mulig) så hadde det vært glimrende. Det er kun 03 jeg har kjørt på min stasjonære, så da hadde jeg kunne sammenlignet.

6156576[/snapback]

 

 

Har ikke reinnstallert pc'en, så det ligger noen programmer fra Dell innpå, men jeg kan jo teste det alikevel. Du kan nok regne med en del bedre ytelse med et helt rent system. Har tenkt å legge inn omegadriverne istedenfor de orginale. Det vil nok gi et lite løft.

 

Laster ned 3dmark03 nå så kjører jeg det sikkert litt senere i kveld.

 

Noen som har formatert kan jo også kjøre en test så kan vi se hvor mye det påvirker systemet med en del progammer innstallert.

 

Vet jeg fikk 17xx i 3dmark05 og 10xxx i 3dmark01. De eksakte tallene ble slettet og de husker jeg ikke heller.

6156889[/snapback]

 

Har du fått resultatene eller, og hvilket skjermkort har du? x1400?

6168567[/snapback]

 

 

Jeg har x1400. Vet ikke om jeg rekker å poste noen scores med det første. Jeg reiser til Polen kl. 6 i dag.

 

Edit:

 

Til Eln: Jeg har 5400 80 gig harddisk. Syntes den bråker e del. Kanskje det er bare jeg som er kresen :ohmy:

Endret av Torland
Lenke til kommentar

Enig i at disken summer litt for mye, men tror det mye kommer av at disken ligger helt i kanten av maskinen i en tynn plastskuff. Faktisk kan man se disken hvis man ser på skrå ned i sprekken på skuffen. Skulle kanskje vært polstret litt bedre ja :)

Endret av enl
Lenke til kommentar
skal sansyneligvis kjøpe den i dag, men lurer på om det er verdt å gå fra T2400 til T2500?

6169619[/snapback]

Forskjellen i MHz er ikke stor; 1.83GHz for T2400 og 2GHz for T2500. Begge disse CPU'ene er raske, og jeg tror ikke du vil merke så veldig stor forskjell på de. Står valget mellom T2500 og f.eks. en raskere disk, ville jeg valgt en raskere disk.

Lenke til kommentar
Han har bestillt. Tok T2500 og 1005k4 han. Han havna på 14.040,- inkl frakt(med ryggsekk og antivirus).

6171873[/snapback]

He-Hey :thumbup: Samme spesifikasjoner som meg jo, bortsett fra at jeg tok 7200RPM-utgaven av harddisken. Veldig fornøyd med min, får håpe på at du får et inntakt eksemplar uten defekte pixler :)

Endret av enl
Lenke til kommentar
Han har bestillt. Tok T2500 og 1005k4 han. Han havna på 14.040,- inkl frakt(med ryggsekk og antivirus).

6171873[/snapback]

He-Hey :thumbup: Samme spesifikasjoner som meg jo, bortsett fra at jeg tok 7200RPM-utgaven av harddisken. Veldig fornøyd med min, får håpe på at du får et inntakt eksemplar uten defekte pixler :)

6171919[/snapback]

 

 

Han har det eksakt samme som meg.

 

 

Skal slenge ut noe 3DMark05-results når den er nedlasta(54% nå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...