Gå til innhold

Bred 20-tommer fra Dell


Anbefalte innlegg

det er det siste du sa der ja. noen sier det er prisen man må betale og at det oppstår grunnet overdrive teknologien som gjør at denne skjermen ikke ghoster. er ikke et problem når man skal se filmer og annet desktopbruk. men i f.eks unreal tournament med lynraske bevegelser og presisjon, blir det et problem. får håpe dell har innsett problemet, for sin egen skyld og - jeg kjøper ihvertfall ikke en 24" hvis jeg må leve med et slikt problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er det siste du sa der ja.  noen sier det er prisen man må betale og at det oppstår grunnet overdrive teknologien som gjør at denne skjermen ikke ghoster.  er ikke et problem når man skal se filmer og annet desktopbruk.  men i f.eks unreal tournament med lynraske bevegelser og presisjon, blir det et problem.  får håpe dell har innsett problemet, for sin egen skyld og - jeg kjøper ihvertfall ikke en 24" hvis jeg må leve med et slikt problem.

5746590[/snapback]

 

Hmm, interessant, er det slik at alle skjermer har denne teknologien, har ikke merket så mye til slik lag selv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det har svirret noen rykter den siste måneden om en etterfølger som skal hete Dell UltraSharp 2407FPW. Ryktene sier at den skal miste S-video inngangen (siden det er 30-tommeren som skal overta som toppmodellen med fullt spekter av alle mulige tilkoblinger). Men til gjengjeld så skal DVI-inngangen på den nye 2407WFP bli HDCP-kompatibel. Det sier at alle andre spesifikasjoner skal forbli de samme som før. Edit: Foten, ramma og knappene har vist fått ny design og bokstavrekkefølgen i produktnavnet skal vist byttes litt om på: 2405FPW skal bli til 2407WFP. Forventet lanseringsdato for 2407WFP var vistnok 24. februar uten at lanseringen kom som forventet.

 

Bilde og specs på den nye 24" modellen.

 

Spesifikasjonene på den "gamle" 2405FPW finnes her.

 

Noe formening om pris ?

Lenke til kommentar

Hvor mange skjermbilder er denne inn-forsinkelsen på?

 

Ved 60Hz oppfrisking forblir hvert bilde 16,7 ms på skjermen. Hvis forsinkelsen er 1 bilde så vil altså bildet på skjermen reagere 0,0167 sekunder senere enn man beveger musa (litt feilaktig forutsatt null forsinkelse i alle andre ledd) Er det noen som har noen formening om hvor merkbart en slik forsinkelse vil være?

 

Silver2k: Prisen på den nye 24-tommeren blir sikkert den samme som den gamle. Altså alt fra 8.600 kr til 11.600 kr inklusive moms og frakt alt etter om Dell føler for å gi tilbud på den eller ikke.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Silver2k: Prisen på den nye 24-tommeren blir sikkert den samme som den gamle. Altså alt fra 8.600 kr til 11.600 kr inklusive moms og frakt alt etter om Dell føler for å gi tilbud på den eller ikke.

 

Nå er det ikke så lett å vite, men sånn ca hvor ofte har dell sine tilbud? :)

Lenke til kommentar
Det har svirret noen rykter den siste måneden om en etterfølger som skal hete Dell UltraSharp 2407FPW. Ryktene sier at den skal miste S-video inngangen (siden det er 30-tommeren som skal overta som toppmodellen med fullt spekter av alle mulige tilkoblinger). Men til gjengjeld så skal DVI-inngangen på den nye 2407WFP bli HDCP-kompatibel. Det sier at alle andre spesifikasjoner skal forbli de samme som før. Edit: Foten, ramma og knappene har vist fått ny design og bokstavrekkefølgen i produktnavnet skal vist byttes litt om på: 2405FPW skal bli til 2407WFP. Forventet lanseringsdato for 2407WFP var vistnok 24. februar uten at lanseringen kom som forventet.

 

Bilde og specs på den nye 24" modellen.

 

Spesifikasjonene på den "gamle" 2405FPW finnes her.

5745873[/snapback]

 

Hummm.. hvorfor har du ikke postet denne linken i forumet for 2405FPW da Simen1.. :hmm:

 

jaja.. jeg får gjøre det selv da.... :w00t:

 

ok.. 24 februar har jeg aldri hørt snakk om som lanserings dato, men jeg har tidligere sakt at den skulle lanseres i slutten av Mars, noe som ble bekreftet av Dell for en tid tilbake...

 

Nå er det noen rykter om at de vil lanserer den på Cebit, eller rundt den 14 Mars.

 

Det er bare å vente i spenning.....

 

utrolig konge den linken der Simen......

Lenke til kommentar

jeg har lagt merke til at dell kjører 16ms respinstid på skjermene sine. for en som meg, som ikke merker etterslep noe spesielt, hvordan er disse dell skjermene å spille på?

 

atm har jeg en benq 937s med 12ms som jeg ikke merker etterslep på i det hele tatt, til og med i spill som trackmania. må innrømme at jeg ikke bevist har gått inn for å finne etterslep heller.

 

noen formening om etterslep med dell sine 16ms skjermer? tenker da spes på 20"

Lenke til kommentar

Her er en annen egen tråd om Dell 2405 og input-lag. I denne tråden har de et bilde som viser hvordan skjermbildet arter seg på Dell 2405 sammenliknet med Samsung 243T på dette punktet (og på en del andre punkter også forøvrig).

 

Personen som skrev den første posten mener skjermen har 50ms +/-20ms forsinkelse (vanskelig å måle helt nøyaktig) sammenliknet med Samsung 243T. Så 30-70ms forsinkelse/input-lagg med andre ord. Det begynner faktisk å bli en del. :ermm:

 

edit: omformulerte litt i andre avsnitt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
jeg har lagt merke til at dell kjører 16ms respinstid på skjermene sine. for en som meg, som ikke merker etterslep noe spesielt, hvordan er disse dell skjermene å spille på?

 

atm har jeg en benq 937s med 12ms som jeg ikke merker etterslep på i det hele tatt, til og med i spill som trackmania. må innrømme at jeg ikke bevist har gått inn for å finne etterslep heller.

 

noen formening om etterslep med dell sine 16ms skjermer? tenker da spes på 20"

5747635[/snapback]

Dersom Dell sine skjermer er baser på IPS og din er en TN-skjerm tviler jeg på at du vil merke noe etterslep. Jeg vil egentlig ikke bli overrasket om du merker en ørliten bedring.

Lenke til kommentar
Og hvis jeg kjøper en slik skjerm og plugger den i laptopen, vil bildekvaliteten med D-SUB bli nokså dårlig eler vil det fungere helt fint/greit?

5752626[/snapback]

Dette avhenger i stor grad av hva slags kvalitet PCen din har på skjermutgangen/skjermkortet, men du vil nok sannsynligvis bli fornøyd regner jeg med.

 

Fra min laptop av typen Dell Inspiron 8200 (som er 3-4 år gammel) blir bildet helt greit i 1280x1024 på min Eizo S1910 (19" LCD) ved analog tilkobling, bortsett fra at skjermkortet i min laptop er av forholdsvis dårlig kvalitet (ditt er sannsynligvis bedre), noe som resulterer i at fargegjengivelsen og kontrasten blir noe dårligere enn ved DVI fra min stasjonære PC.

 

Jeg merker også at det tegnes opp svake skygger rundt objekter i Windows og slikt (det bør vel nevnes at alle disse svakhetene også vises på denne PCens interne skjerm forøvrig, så jeg tror ikke dette skjermkortet er noe å skryte av akkurat).

 

Men alt i alt er bildet helt greit, så lenge man ikke stiller store krav til korrekt gjengivelse av farger/kontrast.

 

Utover dette vil bildet på en LCD-skjerm typisk sett se noe mer uskarpt ut ved analog tilkobling, men forskjellen er ikke stor i forhold til DVI i 1280x1024 i mitt tilfelle i allefall.

 

Jeg har også testet analog tilkobling av denne skjermen mot min stasjonære PC, som har et POV 7800GTX 512MB skjermkort, og bildet blir da en del bedre, dvs skyggene blir borte + at farger og kontrast gjengis omtrent som ved DVI. Men bildet er fortsatt litt mindre skarpt (eller mer "ullent" om du vil). Men for all del, bildet er mer enn bra nok, det er i allefall langt skarpere enn på min 5 år gamle 21" CRT-skjerm (Eizo T960) for å si det sånn. :)

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Har et Ati Mobility x700 skjermkort i latptopen.

 

Takk for svar, da blir neste prosjekt en digg skjerm!

 

Venter på 2GB til laptopen nå, det skal også bli nydelig regner jeg med :D

 

Hadde forøvrig 1650x1050 som alternativ. Det gikk faktisk helt opp til 2048x1536. Men det mest aktuelle er vel 1920x1280 på skjermer over 20"

Endret av Lord^
Lenke til kommentar
Hadde forøvrig 1650x1050 som alternativ. Det gikk faktisk helt opp til 2048x1536. Men det mest aktuelle er vel 1920x1280 på skjermer over 20"

5757789[/snapback]

Ja, på skjermer over 20" er 1920x1200 ofte mest aktuellt. (F.eks på alle 24" Widescreen)

 

Men siden du skrev

Og hvis jeg kjøper en slik skjerm <...>
så tok jeg utgangspunkt i denne skjermen som tråden handler om skrev om den maksimale (og anbefalte) oppløsningen 1680x1050. Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...