Gå til innhold

Nyhet: Verdens råeste skjerm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-23 11:38, skrev Shrike:

langt ifra verdens råeste skjerm =) Illustrert Vitenskap viste for noen måneder siden frem en gigantisk skjerm som ble drevet av 16 datamaskiner.


Den ble brukt til å fremvise atomsprengninger av noe slag, og øyet kunne ikke skille mellom bildene skjermen viste og virkeligheten.


 

Sikkert litt heftige grafikkort i noe sånt også...

 

Jeg ble mektig imponert da jeg var i militæret for 5 år siden, og så en kampsimulering kjørt på en SGI-maskin (samme som dem brukte i Terminator 2 og Toy Story) vist på et lerret med størrelse som et gjennomsnittlig kinolerret. Der var det *litt* hvass oppløsning.

 

Bygget der dette, og *en del* annet datautstyr i millionklassen var, gikk forøvrig under navnet "Nintendo-bygget" :wink:

Lenke til kommentar

Vel, kommer det noe så bra og det blir "almennelig" å vil prisen på de "vanlige" skjermene synke, og dermed komme på et nivå som er overkommelig.

 

En skjerm ser man på hele tiden, og er dermed en veldig viktig del av PCen, så den bør iallefall være en av de dyreste enhentene man har, hvis ikke den dyreste.

 

Rundt 3500,- :smile:

 

Når synker denne skjermen til det nivået tro?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 15:45, skrev unwill:

Vel, kommer det noe så bra og det blir "almennelig" å vil prisen på de "vanlige" skjermene synke, og dermed komme på et nivå som er overkommelig.


En skjerm ser man på hele tiden, og er dermed en veldig viktig del av PCen, så den bør iallefall være en av de dyreste enhentene man har, hvis ikke den dyreste.


Rundt 3500,- :smile:


Når synker denne skjermen til det nivået tro?


Tja, rundt år 2050 ?

Lenke til kommentar

Tja, men den er jo litt liten da.

Barco har i flere år hatt 29 tommere av CRT typen. Disse koster bare en kvart million og er mege behagelige å bruke. (Brukte de i militæret).

 

Tidligere i år kom Barco med en ny TFT-skjerm på 28 tommer i formatet 4:4 (Brukes til å vise radarbilder). Oppløsningen er 2K * 2K. Tipper at denne er like fet som den som er vist over. Blir ikke objektene på skjermen utrolig små på den andre skjermen da? :???:

 

Iallefall, her er et bilde:

 

 

image.asp?ID=130

 

 

For mer info: http://www.barcoview.com/Download/ISIS%20Brochure.pdf

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 21:19, skrev Kjetil Lura:

Quote:


Zandar skrev (2002-09-23 15:26):

Totoku er ikke de eneste med en slik skjerm, så vidt jeg vet så har IBM hatt en 22.2" med en oppløsning på 3840x2400 på markedet en stund.


IBM's T221 22.2" Digital TFT LCD koster bare ca 97000 NOK så begynn å spar



For selge motorsykkelen så eg kan få råd til den skjermen.

 

Selger jeg bilen, leieligheten, møbler og hjemmekinoen har jeg råd til 21 sånne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...