Gå til innhold

Ekstra minne til Aopen 1557


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Vil maskine bli raskere med 2 like minnebrikker enn med 1 minnebrikke?

1557 bruker en minnekanal noe som vil si at du ikke får høyere minnebåndbredde av å bruke to moduler i stedet for en. Men de størrelsemessige fordelene vil selvfølgelig gjelde. En dobling av minnet vil sikkert føre til at Windows bruker større buffere i minnet (noe som avlaster harddisken litt ekstra og dermed gir bedre ytelse), samt at programmer får mer tumleplass før de må begynne å bruke virituellt minne (harddisken). Dette vil også gi en ytelsemessig fordel. (PS. Sjekk i windows oppgavebehandling under "tildelt minne - topp" før du slår av PCen for å se hvor mye minne som har vært i bruk på det meste. Hvis det står et tall som er godt under 512MiB så bruker du ikke nok minne til å kunne merke oppgraderingen noe særlig. Hvis det står noe i nærheten av 512MiB eller over så vil du merke at ytelsen blir bedre.

 

- Er det mulig å bruke 2 minnebrikker av ulik størrelse?

5739928[/snapback]

Det er mulig. F.eks 512MiB + 1GiB.

 

Edit: Det er en egen tråd om denne PCen her. Mulig du finner mer informasjon der. (Det er mange sider)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

I hardware.no sin test av AOpen 1557GLS opplyses det at den støtter 2GB minne. Men samtidig opplyser pstata.no at det er max 1GB. :ermm:

Hadde håpet å kunne kjøpe 1GB i tillegg til de 512MB som står i originalt.

 

Er det noen som har prøvd med mer enn 1GB?

Skal bruke maskinen til videoredigering, og MÅ derfor ha minst 1GB.

 

 

DheOne

Lenke til kommentar

Jeg har brukt maskinen min til video og bilde redigering. Det går helt fint. Også dvd og lyd programmer går så busta fyker. Og jeg har 1 gb. Har heller ikke mer i min stasjonære som jeg bruker til videoredigering når jeg er hjemme. Det går riktig nok noe fortere der. Men den er også kraftigere og har mere plass.

 

Det som er viktig når dte kommer til video er plassen. 1 gb holder enn så lenge. Flere steder som selger Aopen 1557 sier at den ikke støtter mer enn 1gb. Men jeg vet ikke. Kan jo alltids teste. Skal høre om jeg kan låne 2 x 1gb brikker.

 

-Thelle-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...