Gå til innhold

Old games ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) er det noen som kan skrive opp en link der jeg kan finne gamle spill? er på utkikk etter en side der jeg fant mange spill som var fra 90 tallet å oppover..

noen som har hjerte til å hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Skrevet
abandonia

De spillene som er her er lovlige å laste ned.

5740353[/snapback]

Nei. De som er der har ikke de som har laget spillet klagd på at er der.

Det samme gjelder Underdogs.

5740937[/snapback]

Hvorfor er noen av spillene ESA beskytet da?

Skrevet
abandonia

5740353[/snapback]

5740937[/snapback]

5741199[/snapback]

Fordi utgiverene vil loppe oss som liker abandonware for penger.

Skrevet
abandonia

5740353[/snapback]

5740937[/snapback]

5741199[/snapback]

Fordi utgiverene vil loppe oss som liker abandonware for penger.

5741318[/snapback]

Men da er det vel ikke abandonware da?

Skrevet (endret)
abandonia

5740353[/snapback]

5740937[/snapback]

5741199[/snapback]

Fordi de er lagt til og senere fått beskjed av produsentene om at de ikke liker dette. Noen er vel også lagt til bare fordi er klassikere som de ville skrive en omtale om.

Men da er det vel ikke abandonware da?

At det kalles abandonware gjør det egentlig ikke lovlig å legge ut og laste ned. Veldig få av spillene du laster ned fra disse sidene er det. Det betyr at spillene ikke blir distibuert og solgt, og det er "lovlig" å laste ned fordi produsentene ikke bryr seg om det.

Endret av _Julenissen_
Skrevet

Jeg må i denne annleding heve frem to spill som har vært med med gjennom hele barndommen; Keen og Jazz (the Rabbit) :thumbs:

Skrevet
C&C Generals er det jeg kom til å tenke på av gamle spill akkuratt nå :p

5741856[/snapback]

eldgammelt

5742007[/snapback]

Jøss, lav snittalder på dette forumet skjønner jeg, er vel ikke så leenge siden Generals kom ut? Håper det er et snev av ironi ute og går her, for nå begynner jeg virkelig å føle meg gammel om Generals er et gammelt spill... Om man skal snakke om gamle PC-spill, så er vi tilbake til Larry, Digger, Deathtrak etc... Da snakker vi uran, anriket uran faktisk!

Skrevet
Det er tragisk at mange eldgamle spel ikkje er lagt ut gratis av produsent, dei kan vel ikkje tene stort på spela lengre.

5741866[/snapback]

Kødder du? det er mange som er villige til å kjøpe Monkey Island!

Skrevet

Total Annihilation, Chris Taylors RTS fra '97, spilles ennå online så definitivt verdt å sjekke ut. Liker du det blir du sittende. ;) For mer informasjon, følg linken - inkludert multiplayer.

Total Annihilation, known internally as Really Cool Wargame during production, is a futuristic real-time strategy computer game created in 1997 by Chris Taylor and Cavedog Entertainment. It was the first RTS to feature 3D units and terrain, a significant achievement in the days before graphics cards with hardware 3D acceleration became commonplace. Total Annihilation was unparalleled for its time, and even today it is widely considered one of the finest games in the RTS genre.
Skrevet (endret)

Noen som vet å finne "Lemmings" ??

(ikke sikker på skrivemåten, har kommet til mobil har jeg sett, men finner ikke originalen på nett....)

Husker vi spilte det på skolen, i den tid... :p

EDIT: FANT DE.! :D

Endret av Scorpioen84
Skrevet
Total Annihilation, Chris Taylors RTS fra '97, spilles ennå online så definitivt verdt å sjekke ut. Liker du det blir du sittende. ;) For mer informasjon, følg linken - inkludert multiplayer.

Total Annihilation, known internally as Really Cool Wargame during production, is a futuristic real-time strategy computer game created in 1997 by Chris Taylor and Cavedog Entertainment. It was the first RTS to feature 3D units and terrain, a significant achievement in the days before graphics cards with hardware 3D acceleration became commonplace. Total Annihilation was unparalleled for its time, and even today it is widely considered one of the finest games in the RTS genre.

5766569[/snapback]

Har det på cd, er drit gøy :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...