Gå til innhold

Finner ikke hdd, rart!


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en WD 250 mb. Fra før har jeg en helt samme, men på 320. Ingen av diskene er det noe som helst på. Når jeg setter i den "gamle" disken, finner pcen den med en gang, men med en gang jeg kobler til den andre med akkurat samme kabler og inngang, finner ikke pcen hdd'en (den på 250 gb). Jeg har testet den hos en kamerat og der finner den hdd'en med en gang i bios. Han har ASUS kort, jeg har ABIT.

 

Noen som vet om noen løsninger. Alle kabler og innganger virker, det er jeg sikker på.

Det eneste er at bios ikke finner den nye, selv om jeg gjør helt likt. Jeg skal heller ikke trenge noen form for drivere (tror jeg) har aldri innstalert det før!

 

Jeg har et AV8 kort fra ABIT

 

Kan det ha noe med at det er SATA 2? pcen min støtter ikke det, men det skal jo ikke ha noe å si, min gamle hdd er bare SATA. Må kansje kabler forandres?

Endret av Enzo1590
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et lignende problem for tida. For et par dager siden stuet jeg inn en Western Digital 250GB hdd inn i PCen min. Problemet er at jeg ikke finner disken i Min datamaskin. Jeg finner disken både i bios og i enhetsbehandling i Win XP. Hva kan være galt? Alt av kabler skal fungere, og jumperne er satt riktig.

Lenke til kommentar
Jeg har et lignende problem for tida. For et par dager siden stuet jeg inn en Western Digital 250GB hdd inn i PCen min. Problemet er at jeg ikke finner disken i Min datamaskin. Jeg finner disken både i bios og i enhetsbehandling i Win XP. Hva kan være galt? Alt av kabler skal fungere, og jumperne er satt riktig.

5730425[/snapback]

Du må gå inn i Disk Administrator for å få Windows til å se disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...