Gå til innhold

Ny tjeneste: Lanseringsguide


Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å foreslå en lignende tjeneste, og i tillegg med en funksjonalitet som går ut på å kunne legge til produkter sin en slags handlekurv/varslingsliste.

 

Det er ofte jeg finner produkter (særlig spill) som skal lanseres en stund frem i tid, og tenker at dette må jeg skaffe meg så fort det kommer ut, men så glemmer jeg det. Hadde vært perfekt om man basert på dette kunne lage sin egen huskeliste over produkter man ikke vil gå glipp av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var et flott tillegg til hardware.no.

Jeg hadde ikke tenkt tanken på en slik guide men nå som den har kommet ser jeg at den kommer til å bli brukt flittig. Håper søstersidene også kommer inn her slik at vi får informasjon om slippdato på nye spill, programmer, filmer, CDer, telefoner og biler (og vitser? :blush: ).

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

når jeg sendte tips til hardware.no i oktober05 om å lage en "guide" på hva av hardware vi hadde i vente, lignende for spill som de har på gamer.no. fikk jeg bedskjed om at det ikke var no ville bli vanskelig å få til, nå har de altså funnet ut at det ikke var så dumt likevel.

Endret av cynosure
Lenke til kommentar
Dere burde legge inn filtreringsmulighet som funker på noe av samme måten som i prisguiden. I blant annet listen med harddisker blir jo uendelig lang. Men kommer nok til å bli brukt mye likevel. Den dekker et behov jeg ikke visste at jeg hadde:P

5723114[/snapback]

Det kommer om ikke lenge. :)

Lenke til kommentar

Det var vel bare spørsmål om tid når dette skulle komme da. Gamer.no har jo noe liknende, med dog ikke så avansert som dette! Liste opp spill som kommer er lettere enn det dere har gjort der. Kjempe flott jobb har dere gjort, kreativt og ikke minst informativt :)

 

En ting dere kan fikse kanskje. Når jeg er på forum, prisguide o.l, så er ikke lanseringsguiden på menyen øverst. Den vises kun når man er på hovedsiden. Tilfeldig eller ment for å være sånn? Hadde vært fint om dere fikset dette.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Gjentar mitt eget forslag fra tidligere i tråden, om en måte å kunne legge produkter inn i en personlig varslingsliste/huskeliste, slik at man raskt kan gå inn å se på status for utgivelser man er interessert i.

5723754[/snapback]

Ja, det har jeg lyst på også! :yes:

 

Ellers veldig bra tiltak. Men jeg spekulerer litt på hvorfor dere egentlig legger hvert produkt på en ny linje. Hvert produkt er jo likevel én celle. Kunne dere ikke startet øverst i tabellen i hver ny måned, og så går en kolonne med mange produkter litt lenger ned enn en kolonne med få produkter. Syns det ble unødvendig mye scrolling slik det var nå. Men det er bare min mening da. Mulig dere har diskutert dette allerede...

Lenke til kommentar
Syns dette var et flott tiltak! Kanskje mulig med en RSS som viser de nyeste produktene som blir lagt til?
Gjentar mitt eget forslag fra tidligere i tråden, om en måte å kunne legge produkter inn i en personlig varslingsliste/huskeliste, slik at man raskt kan gå inn å se på status for utgivelser man er interessert i.

To veldig gode idéer som har blitt notert. :)

 

En ting dere kan fikse kanskje. Når jeg er på forum, prisguide o.l, så er ikke lanseringsguiden på menyen øverst. Den vises kun når man er på hovedsiden. Tilfeldig eller ment for å være sånn? Hadde vært fint om dere fikset dette.

En liten forglemmelse fra vår side, som nå er blitt fikset. :)

 

 

Men jeg spekulerer litt på hvorfor dere egentlig legger hvert produkt på en ny linje. Hvert produkt er jo likevel én celle. Kunne dere ikke startet øverst i tabellen i hver ny måned, og så går en kolonne med mange produkter litt lenger ned enn en kolonne med få produkter. Syns det ble unødvendig mye scrolling slik det var nå. Men det er bare min mening da. Mulig dere har diskutert dette allerede...

Dette har vi både diskutert og testet, og konklusjonen ble at det blir aaaltfor mye tekst i tabellen. Det grenset til det uleselige. Vi håper at tidslinjen skal kunne bli mer lesbar når vi har fått implementert filtreringsfunksjoner på samme måte som i prisguiden.

 

Foreslår at en legger ut tidsskalaen også nederst på siden.

Hvilken side?

Lenke til kommentar
Men jeg spekulerer litt på hvorfor dere egentlig legger hvert produkt på en ny linje. Hvert produkt er jo likevel én celle. Kunne dere ikke startet øverst i tabellen i hver ny måned, og så går en kolonne med mange produkter litt lenger ned enn en kolonne med få produkter. Syns det ble unødvendig mye scrolling slik det var nå. Men det er bare min mening da. Mulig dere har diskutert dette allerede...

Dette har vi både diskutert og testet, og konklusjonen ble at det blir aaaltfor mye tekst i tabellen. Det grenset til det uleselige. Vi håper at tidslinjen skal kunne bli mer lesbar når vi har fått implementert filtreringsfunksjoner på samme måte som i prisguiden.

5724954[/snapback]

Regna med det. ;) Uansett, dere gjør en glimrende jobb. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå ble Nokia 6610i med abonnement strengt tatt ikke lansert desember 2005 :mrgreen: men ideen er grei

 

Hei, dette har du selvfølgelig rett i. Det har vært litt tricky å bygge opp en database med lanseringstidspunkt tilbake i tid. Siden desember er lanseringstidspunktene basert på når produktet har vært på lager hos nettbutikkene, men eldre enn desember 2005 er lanseringstidspunkt satt til den datoen vi har lagt inn produktet i prisguiden. På grunn av dette er det rom for unøyaktigheter og feil, men vi vil rette opp feil etterhvert som vi blir oppmerksom på dem.

 

Mvh,

Amund

5721525[/snapback]

Så disse ble lagt inn i prisguiden i desember 2005? :ermm:

post-39119-1141907765_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ellers veldig bra tiltak. Men jeg spekulerer litt på hvorfor dere egentlig legger hvert produkt på en ny linje. Hvert produkt er jo likevel én celle. Kunne dere ikke startet øverst i tabellen i hver ny måned, og så går en kolonne med mange produkter litt lenger ned enn en kolonne med få produkter. Syns det ble unødvendig mye scrolling slik det var nå. Men det er bare min mening da. Mulig dere har diskutert dette allerede...

5724884[/snapback]

Helt enig. Ser ingen grunn til at man ikke skal kunne legge mer på hver linje. Hvis det ikke blir aktuellt, så bør iallefall inneværende og neste måned være de to øverste.

 

Slik som det er nå, blir det håpløst mye scrolling.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...