SCV Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Dilemma her. Ny PC eller Xbox 360? Jeg vil ha begge deler men har ikke råd akkurat nå. Xbox 360 er jo selfølgelig gaming dings no. 1 for tiden og hadde ikke hatt noe og ha en. Hendig og ha når man får besøk også Men PC har internett, msn, E-mail kan surfe på nette + spill også Men er ikke sikker på hva jeg skal kaste bort pengene mine på. Kan se at på komplett.no koster en: box 360 - Konsoll med tilbehør, 20GB Harddisk, headset med mer. kr 3.395,- og en bra og rimlig PC kommer på ca 5000 til 7000 Men tilbake til Xbox. Er Xbox sann veldig bra grafikk messig? er håndkontrollene bra? har hørt den bråker noe så inn i helvete. sant? noen problemer? mulig og spille gamle XBox spill på 360? Burde jeg vente til PS3 heller? eller gå for en Xbox 360. Jeg vil ha ny PC eller Xbox 360 hovedsaklig for Oblivion Jeg vil ha Personlige meninger, jeg vil ikke ha noen jævla krangletråd, forstått? Så nå tar jeg meg en vellfortjent snus og venter på svar
_tHokA_ Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Jeg ville ikke ha kjøpt Xbox360 før dem har fikset alle probleme maskinen har. 1. Om du rører litt på kosollen mens den går så kommer spill plata inntil en metall plate inni konsollen som skraper opp plata helt og spill til 5-700kr er ødelagt. 2. Veldig store varmeproblemer. Konsollen stopper etter en stund pga varme Bare ha det i bakhue om du skulle kjøpe en Xbox360
pgrundet Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg ville ikke ha kjøpt Xbox360 før dem har fikset alle probleme maskinen har. 1. Om du rører litt på kosollen mens den går så kommer spill plata inntil en metall plate inni konsollen som skraper opp plata helt og spill til 5-700kr er ødelagt. 2. Veldig store varmeproblemer. Konsollen stopper etter en stund pga varme Bare ha det i bakhue om du skulle kjøpe en Xbox360 5720598[/snapback] punkt 1. Joda... men man skal snu temmelig fort på den.. testa med ei komputer for alle CD, ble ikke noe riper i den... punkt 2. Min skrur seg ikke av Men likevel, ville gått for PC først hehe Endret 8. mars 2006 av pgrundet
EssspeN Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Jeg ville ikke ha kjøpt Xbox360 før dem har fikset alle probleme maskinen har. 1. Om du rører litt på kosollen mens den går så kommer spill plata inntil en metall plate inni konsollen som skraper opp plata helt og spill til 5-700kr er ødelagt. 2. Veldig store varmeproblemer. Konsollen stopper etter en stund pga varme Bare ha det i bakhue om du skulle kjøpe en Xbox360 5720598[/snapback] vedder 100 kroner på at du ikke har xbox360. Uansett, har aldri merket at hverken plater blir ødelagt, varmeproblemer eller at spill har stoppet pga av varme. Er du vant til å spille mye på PC så velg PC. jeg spiller aldri på pc, derfor ble det 360 for meg.
SCV Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Skrevet 8. mars 2006 Jeg ville ikke ha kjøpt Xbox360 før dem har fikset alle probleme maskinen har. 1. Om du rører litt på kosollen mens den går så kommer spill plata inntil en metall plate inni konsollen som skraper opp plata helt og spill til 5-700kr er ødelagt. 2. Veldig store varmeproblemer. Konsollen stopper etter en stund pga varme Bare ha det i bakhue om du skulle kjøpe en Xbox360 5720598[/snapback] takker for kjappe svar Noen som aner når tid det kommer en ny version av xbox 360? har hørt dette med mye varme (og bråk) Har 360`en falt mye i pris siden den kom eller er den fortsatt temmelig dyr? (jeg har igrunnen ikke litt peiling på konsoll, hadde Nintendo for mange herrens år siden) Og kan man spille gamle spill på 360`en? Vil også spille Star Craft Ghost
ttt Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Dilemma her.Ny PC eller Xbox 360? Jeg vil ha begge deler men har ikke råd akkurat nå. Xbox 360 er jo selfølgelig gaming dings no. 1 for tiden og hadde ikke hatt noe og ha en. Hendig og ha når man får besøk også Men PC har internett, msn, E-mail kan surfe på nette + spill også Men er ikke sikker på hva jeg skal kaste bort pengene mine på. Kan se at på komplett.no koster en: box 360 - Konsoll med tilbehør, 20GB Harddisk, headset med mer. kr 3.395,- og en bra og rimlig PC kommer på ca 5000 til 7000 Men tilbake til Xbox. Er Xbox sann veldig bra grafikk messig? er håndkontrollene bra? har hørt den bråker noe så inn i helvete. sant? noen problemer? mulig og spille gamle XBox spill på 360? Burde jeg vente til PS3 heller? eller gå for en Xbox 360. Jeg vil ha ny PC eller Xbox 360 hovedsaklig for Oblivion Jeg vil ha Personlige meninger, jeg vil ikke ha noen jævla krangletråd, forstått? Så nå tar jeg meg en vellfortjent snus og venter på svar 5720578[/snapback] Ein god PC koster nok ein del meir enn 5000, i alle fall om den skal brukes til spel. (Kjem jo sjølvsagt litt an på kva du legg i god då.) Dei spela som ser best ut, har veldig god grafikk. Sjølvsagt er det ikkje alt som ser like bra ut, men sånn er det med alle konsoller. Du må og huske på 360 er ganske ny, og det tek ein stund før dei klarer å utnytte alle moglegheitene i den. For å få full glede av grafikken, bør du helst ha ein HDTV. Håndkontrollen er bra ja. Men dette kan sjølvsagt variere frå person til person. Du kan spele ein god del gamle xbox spel på den. Du kan finne ei liste her: http://www.xbox.com/nb-NO/games/backwardco...tygameslist.htm Det er lenge til PS3 kjem. Om du ikkje har planer om å spele noko det neste året, eller kva det no blir, så kan du sjølvsagt vente. For kommentarer rundt 360 vil eg anbefale denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=509417&hl=
pgrundet Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg ville ikke ha kjøpt Xbox360 før dem har fikset alle probleme maskinen har. 1. Om du rører litt på kosollen mens den går så kommer spill plata inntil en metall plate inni konsollen som skraper opp plata helt og spill til 5-700kr er ødelagt. 2. Veldig store varmeproblemer. Konsollen stopper etter en stund pga varme Bare ha det i bakhue om du skulle kjøpe en Xbox360 5720598[/snapback] vedder 100 kroner på at du ikke har xbox360. Uansett, har aldri merket at hverken plater blir ødelagt, varmeproblemer eller at spill har stoppet pga av varme. Er du vant til å spille mye på PC så velg PC. jeg spiller aldri på pc, derfor ble det 360 for meg. 5720656[/snapback] 100 kr til meg forresten, hvorfor tror du ikke det? Endret 8. mars 2006 av pgrundet
SCV Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Skrevet 8. mars 2006 ttt: Med tanke på at jeg har en pc fra da jeg ble konfirmert (jeg er snart 20) så er dette en PC fra steinaldern. og det koster ikke mange lappen og få oppgradert denne søppelhaugen (har bra mus og bra skjerm og bra lydanlegg) så det er bare innholdet som må skiftes Jeg spiller selv ikke så ekstremt mye, mest til MSN, mail og surfing og slike ting. Har desverre ikke HDTV, men en veldig veldig ny stor fin LCD skjerm, har teste og koble PC`en på skjermen og får veldig fint bilde Pokker ingen Star Craft Ghost på den listen :/ Takk for URL til den Xbox tråden, skal sjekke den ut. -Fred ut-
Dinsdale Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Har aldri opplevd noen av de problemer som blir nevnt her på min 360
EssspeN Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Jeg ville ikke ha kjøpt Xbox360 før dem har fikset alle probleme maskinen har. 1. Om du rører litt på kosollen mens den går så kommer spill plata inntil en metall plate inni konsollen som skraper opp plata helt og spill til 5-700kr er ødelagt. 2. Veldig store varmeproblemer. Konsollen stopper etter en stund pga varme Bare ha det i bakhue om du skulle kjøpe en Xbox360 5720598[/snapback] vedder 100 kroner på at du ikke har xbox360. Uansett, har aldri merket at hverken plater blir ødelagt, varmeproblemer eller at spill har stoppet pga av varme. Er du vant til å spille mye på PC så velg PC. jeg spiller aldri på pc, derfor ble det 360 for meg. 5720656[/snapback] 100 kr til meg forresten, hvorfor tror du ikke det? 5720687[/snapback] Jeg quota ikke deg, så du får ikke noe hundrings
LarZen Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Vel det spørs jo hva du har mest brukt for da. Altså du har jo en datamaskin fra før og hvor bra maskin trenger du egentlig til å surfe,chatte og gjøre enkle arbeidsoppgaver? Om du skal ha en maskin som er like kraftig på grafikk som X360 så må du opp i mye mere en hva du har tenkt. Om jeg var deg og vil spille Oblivion så ville jeg gått for X360 og heller invistert i en pc senere. EDIT: Kan nevne at X360 ikke fryser og henger seg opp pga varme. X360 kan henge seg opp akkurat som alle andre konsoller og pc'r. Det er ikke hardware feil men software feil. Altså "feil" i spillet som gjør at maskinen kan låse seg osv...dette er kjent for alle som følger litt med. Endret 8. mars 2006 av _LarZen_
slash Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Vent litt, sier du at varme IKKE får pcer/konsoller til å fryse? Til trådstarter: Om oblivion frister så ville jeg kjøpt det til pc, for modifikasjoner er det som frister MEG mest. Jeg triplet spilletiden i morrowind pga modifikasjoner. Dette vil du ikke få på 360. Det grafikkmessige overtaket 360 eventuelt har over pc vil forsvinne etter et par måneder.. Personlig synes jeg COD2 ser bedre ut på en p3 3.2ghz med fx 6800 enn hva det gjør på xboxen. Xboxen bråker. Det hører man tilogmed på elkjøp, selv om den er innkapslet og det er lyd fra tvn. Om den blir varm vet jeg ingenting om personlig. Sånn jeg ser det så er det eneste argumentet som taler FOR xbox er eventuelle ekslusive titler, og muligheten til å sitte i sofaen med gamepad. (selv om det er fullt mulig å sitte i sofaen med gamepad om du har pc også..) Mange vil vel si at prisen også teller, men jeg synes ikke det når hardwaren er låst, og spillene koster ofte 200 kroner mer enn motparten på pc.
pgrundet Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Har aldri opplevd noen av de problemer som blir nevnt her på min 360 5720890[/snapback] åh, doh! hehe.. de var så alt for like
TheOats Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Har aldri opplevd noen av de problemer som blir nevnt her på min 360 5720890[/snapback] Samme her, høres ut som "_tHokA_" bare skriver noe han har hørt før. 1. Blir ingen riper i den når jeg "vingler" på den. 2. Har ingen problemer med varmen, den lager en del varme men det gjør ikke noe. Synes også at det er gøyere med multiplayer på xbox en pc.
TheOats Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Vent litt, sier du at varme IKKE får pcer/konsoller til å fryse? Til trådstarter: Om oblivion frister så ville jeg kjøpt det til pc, for modifikasjoner er det som frister MEG mest. Jeg triplet spilletiden i morrowind pga modifikasjoner. Dette vil du ikke få på 360. Det grafikkmessige overtaket 360 eventuelt har over pc vil forsvinne etter et par måneder.. Personlig synes jeg COD2 ser bedre ut på en p3 3.2ghz med fx 6800 enn hva det gjør på xboxen. Xboxen bråker. Det hører man tilogmed på elkjøp, selv om den er innkapslet og det er lyd fra tvn. Om den blir varm vet jeg ingenting om personlig. Sånn jeg ser det så er det eneste argumentet som taler FOR xbox er eventuelle ekslusive titler, og muligheten til å sitte i sofaen med gamepad. (selv om det er fullt mulig å sitte i sofaen med gamepad om du har pc også..) Mange vil vel si at prisen også teller, men jeg synes ikke det når hardwaren er låst, og spillene koster ofte 200 kroner mer enn motparten på pc. 5721745[/snapback] Hvordan vet du det? Modder og patcher kan komme på xbox også. Xbox 360 har ikke en gang begynt å vise muskler grafikkmesig, de gomer til å ta noen år før det ikke er "mer kraft å hente". Ja min bråker som fann, men det gjør pc`en også så det går greit. Varm blir den også men det er ikke noe problem.
samye83 Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 En pc til 5000-7000 kan ikke matche xbox360 når det gjelder grafikkytelse, men vinner lett når det gjelder fleksibilitet. Om du har tenkt til å spille en del, så vil xbox360 være den beste for deg. Om du derimot kan spytte inn rundt 15000 kr i en ny pc, da ville pc'en ha gitt deg like mye spillglede og enda litt til
Gunfreak Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Vent litt, sier du at varme IKKE får pcer/konsoller til å fryse? Til trådstarter: Om oblivion frister så ville jeg kjøpt det til pc, for modifikasjoner er det som frister MEG mest. Jeg triplet spilletiden i morrowind pga modifikasjoner. Dette vil du ikke få på 360. Det grafikkmessige overtaket 360 eventuelt har over pc vil forsvinne etter et par måneder.. Personlig synes jeg COD2 ser bedre ut på en p3 3.2ghz med fx 6800 enn hva det gjør på xboxen. Xboxen bråker. Det hører man tilogmed på elkjøp, selv om den er innkapslet og det er lyd fra tvn. Om den blir varm vet jeg ingenting om personlig. Sånn jeg ser det så er det eneste argumentet som taler FOR xbox er eventuelle ekslusive titler, og muligheten til å sitte i sofaen med gamepad. (selv om det er fullt mulig å sitte i sofaen med gamepad om du har pc også..) Mange vil vel si at prisen også teller, men jeg synes ikke det når hardwaren er låst, og spillene koster ofte 200 kroner mer enn motparten på pc. 5721745[/snapback] Hvordan vet du det? Modder og patcher kan komme på xbox også. Xbox 360 har ikke en gang begynt å vise muskler grafikkmesig, de gomer til å ta noen år før det ikke er "mer kraft å hente". Ja min bråker som fann, men det gjør pc`en også så det går greit. Varm blir den også men det er ikke noe problem. 5721906[/snapback] det vil komme pacher og kanskje noen moder fra utviklerne, med det kommer ingen moder fra spillerne, da det ikke er noe CS til xboks.
_tHokA_ Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Jeg ville ikke ha kjøpt Xbox360 før dem har fikset alle probleme maskinen har. 1. Om du rører litt på kosollen mens den går så kommer spill plata inntil en metall plate inni konsollen som skraper opp plata helt og spill til 5-700kr er ødelagt. 2. Veldig store varmeproblemer. Konsollen stopper etter en stund pga varme Bare ha det i bakhue om du skulle kjøpe en Xbox360 5720598[/snapback] vedder 100 kroner på at du ikke har xbox360. Uansett, har aldri merket at hverken plater blir ødelagt, varmeproblemer eller at spill har stoppet pga av varme. Er du vant til å spille mye på PC så velg PC. jeg spiller aldri på pc, derfor ble det 360 for meg. 5720656[/snapback] Jo, jeg har xbox 360 De feilene jeg skrev har jeg lest om på nettet etter jeg kjøpte den
TheOats Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Jeg ville ikke ha kjøpt Xbox360 før dem har fikset alle probleme maskinen har. 1. Om du rører litt på kosollen mens den går så kommer spill plata inntil en metall plate inni konsollen som skraper opp plata helt og spill til 5-700kr er ødelagt. 2. Veldig store varmeproblemer. Konsollen stopper etter en stund pga varme Bare ha det i bakhue om du skulle kjøpe en Xbox360 5720598[/snapback] vedder 100 kroner på at du ikke har xbox360. Uansett, har aldri merket at hverken plater blir ødelagt, varmeproblemer eller at spill har stoppet pga av varme. Er du vant til å spille mye på PC så velg PC. jeg spiller aldri på pc, derfor ble det 360 for meg. 5720656[/snapback] Jo, jeg har xbox 360 De feilene jeg skrev har jeg lest om på nettet etter jeg kjøpte den 5722095[/snapback] Så det var ikke noe du hadde noe erfaring med da. Hvorfor skrive slikt da?
slash Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Hvordan vet du det? Modder og patcher kan komme på xbox også. Xbox 360 har ikke en gang begynt å vise muskler grafikkmesig, de gomer til å ta noen år før det ikke er "mer kraft å hente". Ja min bråker som fann, men det gjør pc`en også så det går greit. Varm blir den også men det er ikke noe problem. 5721906[/snapback] Beth har sagt det selv, de kommer neppe til å la xboxen bruke hjemmebrygg, siden det vil åpne for mange sikkerhetshull i xboksen. De vil nok gi ut patcher og offisielle plugins, men du vil neppe se fete mods som f. eks better bodies, eller alle ansikts-modene. Uansett om hardwaren ikke blir utnyttet fullt ut, så er den låst, og det vil være en grense for hvor mye en kan få uttav den. Dette var/er jo forrige utgaven av xboxen et bevis på, og det ligger jo i alle konsollers natur. Så selv om utviklerne blir flinkere å skvise inn mest mulig utav hardwaren så blir det til slutt tomt. Så da må de begynne å kompensere, så f. eks bedre grafikk vil resultere i mindre og mer klaustrofobiske områder og mer loading.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå