Gå til innhold

Ventelo Bluecom abonnement?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I og med at det er i telenors nett så ser dette bra ut, for de som virkelig bruker mobilen mye så er det ingen som matcher dem på ringepris/sms-pris, nærmeste er noextras/onecall og chess king, men selv disse blir dyrere om du sender mye sms/ringer mye.

5715852[/snapback]

 

Jeg kan si meg enig i at prisen på tekstmeldinger var god på abonnementet Plus. Men med en månedsavgift på 139 skal du sende MANGE medlinger før dette betaler seg.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det var så imponerende med 12 mnd binding og 500 sms, når abbonementet med best pris kostet 139 kr måneden. Det beste med hele abbonemenet er sms-prisen, ellers er det ikke bedre enn det f.eks. Chess Knock-Out eller Tele2 Champion kan vise til med ringepriser..

Lenke til kommentar
I og med at det er i telenors nett så ser dette bra ut, for de som virkelig bruker mobilen mye så er det ingen som matcher dem på ringepris/sms-pris, nærmeste er noextras/onecall og chess king, men selv disse blir dyrere om du sender mye sms/ringer mye.

5715852[/snapback]

 

Jeg kan si meg enig i at prisen på tekstmeldinger var god på abonnementet Plus. Men med en månedsavgift på 139 skal du sende MANGE medlinger før dette betaler seg.

5718879[/snapback]

 

Joda, det kan jeg være enig i, for de som ringer mest korte samtaler er det billigere enn knock-out/champion også pga lavere startavgift. Samtidig kan en vell på faktura i posten her, istedet for e-faktura.

Lenke til kommentar
I og med at det er i telenors nett så ser dette bra ut, for de som virkelig bruker mobilen mye så er det ingen som matcher dem på ringepris/sms-pris, nærmeste er noextras/onecall og chess king, men selv disse blir dyrere om du sender mye sms/ringer mye.

5715852[/snapback]

 

Jeg kan si meg enig i at prisen på tekstmeldinger var god på abonnementet Plus. Men med en månedsavgift på 139 skal du sende MANGE medlinger før dette betaler seg.

5718879[/snapback]

 

Joda, det kan jeg være enig i, for de som ringer mest korte samtaler er det billigere enn knock-out/champion også pga lavere startavgift. Samtidig kan en vell på faktura i posten her, istedet for e-faktura.

5719761[/snapback]

 

Jeg mener nå fortsatt at det ikke veier opp for den høye månedsavgiften.

Man skal ringe 1390 samtaler før den lavere startavgiften skal lønne seg, framfor f.eks Chess Knock-Out.

Samtidig som at ringprisen er 4 øre billigere med Chess Knock-Out...

 

Dersom man i tillegg tar i betraktning den meningsløse avtaletiden på 12 måneder, er dette alt i alt et dårlig tilbud fra Ventele Bluecom.

 

Det eneste positive må være SMS-prisen på 0,39, men selv ikke dette veier opp for 12 mnd avtaletid og 139,- i månedsavgift.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, må le litt...

 

Det stod en selger fra BlueCom Ventelo i byen for noen dager siden og han stoppet meg og spurte om jeg hadde bredbånd og hvordan hastighet og pris jeg betalte.

 

Etter jeg hadde svart han ble han bare paff og sa: Da har du nok fått en spesialavtale så da skal jeg ikke forstyrre deg.

 

:D

Lenke til kommentar
Dere kan få subsierte telefoner her ned til 1 kr så jeg ser ikke problemet.

5772189[/snapback]

 

Det har vel aldri vært snakk om et "problem", har det vel? Vi bare diskuterte om dette er et bra tilbud fra Ventel BlueCom eller ikke.

5782275[/snapback]

 

Ja, og tilbudet blir jo bedre når de også gir subsierte telefoner i avtalen. Ser også at du stadig sammenligner med Knock-out, da har du ikke snakket om f.eks

- etableringspris

- selfserv (ingen krav til serivce)

- minimumsfaktura

- dyrere startavgift

- sykt dyre spesialnummer of KundeServicenummer (5 kr min).

- NetCom dekningsområde

- Forutsetter internett og e-faktura

 

Om man ser på ordinær ringing og Sms'er så er det kanskje billig, men utover det så er dette ikke så gunstig. Og da kan man fort tjene inn f.eks mnd.avgiften til Ventelo sitt 139 kroners abn. :tease:

Lenke til kommentar
Dere kan få subsierte telefoner her ned til 1 kr så jeg ser ikke problemet.

5772189[/snapback]

 

Det har vel aldri vært snakk om et "problem", har det vel? Vi bare diskuterte om dette er et bra tilbud fra Ventel BlueCom eller ikke.

5782275[/snapback]

 

Ja, og tilbudet blir jo bedre når de også gir subsierte telefoner i avtalen. Ser også at du stadig sammenligner med Knock-out, da har du ikke snakket om f.eks

- etableringspris

- selfserv (ingen krav til serivce)

- minimumsfaktura

- dyrere startavgift

- sykt dyre spesialnummer of KundeServicenummer (5 kr min).

- NetCom dekningsområde

- Forutsetter internett og e-faktura

 

Om man ser på ordinær ringing og Sms'er så er det kanskje billig, men utover det så er dette ikke så gunstig. Og da kan man fort tjene inn f.eks mnd.avgiften til Ventelo sitt 139 kroners abn. :tease:

5784810[/snapback]

 

- Etableringsavgiften på Knock Out er kr 99,-.

- Hvorfor skal man betale for service som man kanskje aldri benytter, når man kan gjøre alt over nettet selv?

- Dersom man bruker telefonen så lite at minimumsfaktureringen er et problem, er kanskje kontantkort et alternativ

- Oppstartsavgiften er kun kr 0,10 dyrere...

- Prisen på spesialnr styres ikke av operatøren, men av de som eier nummeret. Ifm kr 5,- til kundeservice, se punkt 2.

- NetCom har like høy dekingsgrad som Telenor Mobil.

- Hvem i dag er det som ikke har tilgang til internett?

 

Du sier jeg stadig snakkes om Chess Knouk-Out. Hva med Tele2 Champion? Det er jo også helt klart et bedre tilbud.

 

Man kan jo begynne å lure på om du jobber i Ventelo...?

Endret av tigergutt1
Lenke til kommentar
- Etableringsavgiften på Knock Out er kr 99,-.

- Hvorfor skal man betale for service som man kanskje aldri benytter, når man kan gjøre alt over nettet selv?

- Dersom man bruker telefonen så lite at minimumsfaktureringen er et problem, er kanskje kontantkort et alternativ

- Oppstartsavgiften er kun kr 0,10 dyrere...

- Prisen på spesialnr styres ikke av operatøren, men av de som eier nummeret. Ifm kr 5,- til kundeservice, se punkt 2.

- NetCom har like høy dekingsgrad som Telenor Mobil.

- Hvem i dag er det som ikke har tilgang til internett?

 

Du sier jeg stadig snakkes om Chess Knouk-Out. Hva med Tele2 Champion? Det er jo også helt klart et bedre tilbud.

 

Man kan jo begynne å lure på om du jobber i Ventelo...?

5786367[/snapback]

 

Gjør nok ikke det, og til info så har jeg abn hos netcom per i dag ;)

 

Vil ikke si at Champion var et klart bedre tilbud når man så på teksten med *

"* Forutsetninger: Minimumsbeløp på 69 kr per måned. Bruk av efaktura. Samtaler til kundeservice 10 kr."

Hvem bruker ikke internett? Jo, tro det eller ei.. det er ikke alle som har internett og det er nok fortsatt også folk som stoler mer på å levere sine faktura i banken enn nettbank.

 

Vil si at det er operatøren som styrer prisene på spesialnummer, er jo bare å se på prislisten så er de stilt opp med forskjellige priser avhengig av hvilket abonnement en har i tillegg til hvilket nummer man ringer.

 

0,10 øre blir faktisk en del når man kommer til en plagsom personsvar fra tid til annen...

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...