Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøpe bil, budsjett rund 100tusen?!


Anbefalte innlegg

Til trådstarter, det er litt lettere å gi tips til biler om du legger inn hvilke kriterier du vektlegger. Og om du skal sette forsikring på deg selv eller far.

 

Jeg hadde samme budsjettet som deg og jeg kjøpte denne, fordi den passet mine kriterier perfekt.

http://home.no/bzzlink/websmall/IMG_8126.JPG

 

1996 modell, 1,8 115HK 59000km, 115000kr (forsikringsklasse: samme som A3 1,6 og golf IV)

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til trådstarter, det er litt lettere å gi tips til biler om du legger inn hvilke kriterier du vektlegger. Og om du skal sette forsikring på deg selv eller far.

 

Jeg hadde samme budsjettet som deg og jeg kjøpte denne, fordi den passet mine kriterier perfekt.

http://home.no/bzzlink/websmall/IMG_8126.JPG

 

1996 modell, 1,8 115HK 59000km, 115000kr (forsikringsklasse: samme som A3 1,6 og golf IV)

5719979[/snapback]

 

ikke dyrere å forsikre enn det? visste jeg ikke :)

 

skjønner..men har fått inn masse bra forslag nå ihvertfall :)

mine kriterier isåfall: 5 seter, ikke stv, rundt 100tusen, skal ikke styles, forsikring på en av foreldra.

fyr løs med forslag.

 

ZprMario: lurer på det samma angående Rover. Sitter å tenker på stort sett de samma bilene som deg.Plus golf4, a3.

Endret av sral123
Lenke til kommentar

Ja, rover gikk konkurs. Men er honda deler i den ihvertfall, det jeg vet.

 

Angående alfa'n 156(de litt eldre). Hørt at det er mye problemer med disse bilene, men den er fin, det er jeg enig i! Men mye av italienske biler (billig klasse) skal visst ikke være så bra.

 

Selv liker jeg 200 c'n veldig godt, mye bil for pengene, det er lissom mye klasse over den bilen, mener jeg da. Får noen med fint interiør og lav km stand, hvis det har noe å si for deg.

 

Noe du også burde tenke på, som jeg mener, er hva du evnt kan få igjen for den når du skal selge den. Om den taper seg mye i pris de neste årene. Ta eks golf 3, de vet jeg har holdt seg "nesten" i samme prisklasse en stund. Håper du skjønte hva jeg mente.

 

Og lykke til med bilkjøpet. Spørr hvis det er noe.

 

Mvh : Mats

Lenke til kommentar
Til trådstarter, det er litt lettere å gi tips til biler om du legger inn hvilke kriterier du vektlegger. Og om du skal sette forsikring på deg selv eller far.

 

Jeg hadde samme budsjettet som deg og jeg kjøpte denne, fordi den passet mine kriterier perfekt.

http://home.no/bzzlink/websmall/IMG_8126.JPG

 

1996 modell, 1,8 115HK 59000km, 115000kr (forsikringsklasse: samme som A3 1,6 og golf IV)

5719979[/snapback]

Nice car man :D

Den så rimelig strøken ut!

Lenke til kommentar

Siden du skal ha en fornuftig bil som fortsatt gir litt smak av stor-bil så ville jeg gått for en

 

Audi A3 Ambition m/klima 99/00 modell

 

Finn en med lav km stand (under 89000) så kan du ha bilen i et par år uten å tape så mye på den.

 

Det ligger MANGE av disse bilene ute til salg, så det er ikke noe i veien med å prute, alltid noen som trenger å selge fort. ambition(sportspakke) og elektronisk klima anlegg er viktig!! Får ikke skikkelig audi følelesen hvis du ikke har det.

 

Evnt kan du se etter en golf IV highline samme årsmodeller. Igjen her er det viktig å ha highline. Slik at du får kvalitetsfølelsen.

 

Jeg har eid begge deler og faller ned på Audi om jeg skulle kjøpt en sånn bil igjen.

 

Selv om den er dyrere så er det et eller annet forskjellig når man setter seg inn i en A3 kontra en golf.

 

 

 

Evnt kan du kjøpe en Seat Leon, disse har falt mye i pris siste 2 år fordi det ikke er noen importør på de lenger. Men dette er jo VAG biler så ikke noe problem med deler eller service.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...0&pos=24&tot=42

20v motor

(sammenlign interiør bildet i denne med en A3 så ser du likeheten)

Lenke til kommentar

Vi har en Rover 620TI hjemme, sykt masse fres i den, selv om det er forhjuls, så er den fabrikkstivet og lav.

 

Og for ikke å glemme EKSTREMT billig å forsikre. Som noen nevnte, så er det en Honda Accord med Rover badge på, det er ikke dyre deler som noen andre nevner, faktisk ganske billige, og lett å få tak i.

 

 

0 - 100 på 7,4 sek.

Rover 2 liter, med Garret T2 turbo og Intercooler.

Setene er Rover, alle merkene er rover, og jeg mistenker lyktene og skjørtene for å være Rover. Resten er Honda. (står faktisk Honda på innsiden)

 

 

Den bruker rett under en liter på mila, med litt blyfot så klarer du fint å drikke mer. Men husk, med en gang turboen kicker inn (ca 3000), så gulper den i seg mer bensin.

 

 

Se opp for sliten turbo, slitne bremser, oppheng. Bilene er ofte kjørt langt, men det er litt gubbebil, så de pleier å være fine i lakk, interiør.

 

Hvis du er skikkelig ute etter futt, så lar disse seg chippe meget villig.

 

Du kan trøste deg med at denne bilen koster 50% av hva en hvilken som helst annen bil med litt futt i.

 

Ga 60 000 for vår 97 mod, hos forhandler :)

Endret av frakk2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...