Gå til innhold

Telenor og operatørlåskode


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Nokia N70 med Telenor abonnement på 24 mnd. Nå har min mann ødelagt sin mobil, og jeg tenkte da at han kunne overta min. Han har Netcom. Når jeg kontaktet Telenor sin kundeservice, skulle de ha 600 for å gi meg koden, og minus 40,- for hver mnd som er gått. Men så leste jeg en artikkel (her på amobil, mon tro?) at Telenor kan gi ut koden gratis så sant man ikke skifter abonnement. Det gjorde jeg de oppmerksom på, men plutselig ble det stille på mailen :hmm: . Noen som har erfaring her? Kan jeg forlange koden gratis så sant jeg fortsatt har de som leverandør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en Nokia N70 med Telenor abonnement på 24 mnd. Nå har min mann ødelagt sin mobil, og jeg tenkte da at han kunne overta min. Han har Netcom. Når jeg kontaktet Telenor sin kundeservice, skulle de ha 600 for å gi meg koden, og minus 40,- for hver mnd som er gått. Men så leste jeg en artikkel (her på amobil, mon tro?) at Telenor kan gi ut koden gratis så sant man ikke skifter abonnement. Det gjorde jeg de oppmerksom på, men plutselig ble det stille på mailen  :hmm: . Noen som har erfaring her? Kan jeg forlange koden gratis så sant jeg fortsatt har de som leverandør?

5698066[/snapback]

vet ikke, men hvis du har hatt mobilen i 24 mnd så kan du få koden på telenormobil.no

Lenke til kommentar
Kjøpte en Nokia N70 med Telenor abonnement på 24 mnd. Nå har min mann ødelagt sin mobil, og jeg tenkte da at han kunne overta min. Han har Netcom. Når jeg kontaktet Telenor sin kundeservice, skulle de ha 600 for å gi meg koden, og minus 40,- for hver mnd som er gått. Men så leste jeg en artikkel (her på amobil, mon tro?) at Telenor kan gi ut koden gratis så sant man ikke skifter abonnement. Det gjorde jeg de oppmerksom på, men plutselig ble det stille på mailen  :hmm: . Noen som har erfaring her? Kan jeg forlange koden gratis så sant jeg fortsatt har de som leverandør?

5698066[/snapback]

vet ikke, men hvis du har hatt mobilen i 24 mnd så kan du få koden på telenormobil.no

5698075[/snapback]

 

Ja, det vet jeg. Men ønsker å låse den opp nå slik at min mann kan bruke den.

Lenke til kommentar

Jeg har låst opp min Nokia gjennom www.unlock.no. De har koder både til Telenor- og Netcom-låsing.

Når det gjelder Nokia er det ihertfall veldig enkelt. Du får en kode som du taster inn og vips så er den ikke låst lenger.

 

Det må vel legges til at dette er "ulovlig" ifølge teleleverandørene og hvis noe skulle skje er det ditt eget ansvar.

Selv om dette ikke gjør noe med telefonen fysisk, mister du evt. garanti.

 

Men likevel mener jeg dette er en god løsning, og du kan si :tease: til telenor. Men som sagt, det kommer vel litt an på telefonen.

 

Link: www.unlock.no

 

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Jeg har låst opp min Nokia gjennom www.unlock.no. De har koder både til Telenor- og Netcom-låsing.

Når det gjelder Nokia er det ihertfall veldig enkelt. Du får en kode som du taster inn og vips så er den ikke låst lenger.

 

Det må vel legges til at dette er "ulovlig" ifølge teleleverandørene og hvis noe skulle skje er det ditt eget ansvar.

Selv om dette ikke gjør noe med telefonen fysisk, mister du evt. garanti.

 

Men likevel mener jeg dette er en god løsning, og du kan si  :tease: til telenor. Men som sagt, det kommer vel litt an på telefonen.

 

Link: www.unlock.no

 

Mvh

Eirik

5698417[/snapback]

 

Smart å ikke lese posten over. klasse.. klasse :thumbdown:

Lenke til kommentar
Problemet er bare det at nyere Nokia-telefoner bruker et nytt låsesystem som ingen har klart å knekke. Har du bindingstid til Telenor kan du bare ringe 09000 og be om å få tilsendt låsekoden gratis.

5698429[/snapback]

Er du sikker på at dette stemmer?

Da detter jo hele poenget vekk..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis jeg har mobil som ble kjøpt med dJuice fra telenor.

Byttet til Chess med telenordekning.

Så ble Chess kjøpt opp av Netcom og nå fikk jeg nytt simkort med netcomdekning.

Mobilen ber om opplåsningskode etter inntasting av PIN.

Har prøvd sånn unlok programmer, men etter to tester tør jeg ikke mer... har jeg fremdeles rett til å si til telenor at jeg vil ha koden?

 

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Hvis jeg har mobil som ble kjøpt med dJuice fra telenor.

Byttet til Chess med telenordekning.

Så ble Chess kjøpt opp av Netcom og nå fikk jeg nytt simkort med netcomdekning.

Mobilen ber om opplåsningskode etter inntasting av PIN.

Har prøvd sånn unlok programmer, men etter to tester tør jeg ikke mer... har jeg fremdeles rett til å si til telenor at jeg vil ha koden?

 

Hva gjør jeg?

5870572[/snapback]

 

Når den ble kjøpt med Telenor og du har brukt den med Chess og trenger koden fordi din nåværende operatør bytter nett har du ingen rett til å få koden gratis. Hadde du hatt Telenor abonnement med binding ville du fått den gratis.

Lenke til kommentar

stemmer det zand sier. Det har skjedd meg 3 ganger den siste mnd. Kjøpte en SXG 75 som døde, og fordi jeg hadde bundet meg med Fri 20 så fikk jeg koden gratis av telenor. Sist gang var med N70.

 

Så lenge telefonen er kjøpt med binding (i ditt tilfelle undres jeg som du har kjøpt med Bedrift?) så skal du få koden gratis, men be om å få snakke med forhandlerservice eller besøk din forhandler og be dem ringe forhandlerservice. Det skal gå helt fint. Er de vrange, så be pent.

Butikken som solgte meg n70 var nokså skeptisk, men jeg overbeviste dem til å prøve, og det gikk helt fint.

 

 

N70,6630 etc har et system som ikke er knekt enda. Det får du opplyst hos Unlock.no feks :)

Lenke til kommentar

Så telenor låste mobilen min, da burde det vært gratis for meg å låse opp så lenge jeg har betalt ut MER enn abonnementstiden.

 

Jeg kan ikke få koden gratis sier du zand.

Men du, Christian86, sier jeg kan?

 

Takk for svar foreløpig hvertfall!

 

... ringer bare til telenor da... så ser jeg :) I'll keep you in the loop.

 

 

(Ikke bedrift forresten. )

Lenke til kommentar

Ring og spør. Det er nok det enkleste.

 

Det jeg mente er at du må ha et aktivt abonnement med bindingstid for å få koden gratis. Derfor, siden du har betalt deg ut av bindingstiden vil jeg tro du må betale for å få åpnet tlf, men som sagt, ring og spør så får du nok et greit svar :)

Lenke til kommentar

:blush:

 

hmm

 

Når jeg har i det nye simkortet

Slår på og taster inn ny pin

Så spør den om sikkerhetskode

 

Er den ikke operatørlåst da tro?

 

Har prøvd med 12345, 00000, 12398 , 14736, dvs alle standard + de på unlock.no sitt forum.

 

Har jeg vært på feil spor?

 

 

edit: har også prøv alle kombinasjoner av fødselsdatoer til meg og damen... i mange kombinasjoner, og med simkortbytte mellom hver tre inntastinger....

 

edit 2/3: Det er ikke operatørlåst. Det er sikkerhetskode som jeg liksom skal være ansvarlig for å ha byttet når det gamle simkortet var i. Det nye simkortet vil ikke starte opp.

 

Tips til alle som vil bytte sikkerhetskode for gøy: ikke gjør det eller HUSK den. Koster 400spenn å åpne den... hvertfall hos "mobilfiksern" rett ved Oslo City. :blush:

 

Noen som vet om en enkel og billig måte å gjøre det å?

 

edit 4

Bare for at dere skal få dere en god latter eller whatever:

 

Jeg prøvde for siste gang i vill krampetrekning for å slippe å kjøpe ny mobil eller betale 400 kroner for opplåsing å taste inn sikkerhetskoder som _kunne_ funke (fødseldatoer i ymse varianter). TADA. Jeg traff riktig punkt. Så jeg KUNNE unngått 8 timer surfing etter svaret + en tur til sentrum i dag. Jaja. lol. sånn kan det gikk. Moralen er: husk koden!

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...