Gå til innhold

Bestilt Dell I6000


KBF

Anbefalte innlegg

Bestilte meg nettopp denne maskina fra dell.no

Specs er som følger:

 

-Intel® Pentium® M760 (2.0GHz 2MB L2cache 533MHz FSB)

-1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

-80GB (5.400rpm) IDE harddisk

-128MB DDR ATI Mobility® Radeon® X300

-15,4" widescreen skjerm WXGA (1280 x 800) LCD Panel

-XP-Pro

-QuickSnap™ LCD Cover - Carbon Fibre(ser litt kult ut)

-Norton™ Internet Security™ 2006

-Primært 9-celle 80 WHr batteri

-Og alt det andre som en MÅ få med av programvare og ting

 

Herligheten kom på 11 083,75 kr

 

Det eneste jeg er litt usikker på er hastigheten til Hdd, 5400rpm på en 80gb kan bli litt treigt kanskje. Men, denne maskina blir nok brukt til musikk, bilder og web. Skjermen skal nok vere grei nok til mitt bruk, men jeg har skjønt at en kan "oppgradere" til bedre, tar jeg feil nå?

 

Noen som vet hvor masse program vare Dell har forhåndsinstallert på maskina??

 

Noen innvendinger på oppsettet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen innvendinger på oppsettet??

5695392[/snapback]

 

Har nesten nøyaktig sammen maskinen selv. Eneste forskjellen er at jeg valgte WSXGA-skjermen. Så der har jeg vel en innvending, i mine øyne en stor en. Men dette har jo vært diskutert temperamentsfullt på forumet nylig og konklusjonen ble vel at det er mye snakk om smak og behag. (Selv om jeg nok må si i mitt stille sinn om de som velger WXGA; tilgi dem fader, for de vet ikke hva de gjør :) )

 

Husker ikke hvor mye som var installert av Dell, men det var MYE. For så vidt en del greie programmer også, men det var jo mye trial-versjoner. Så jeg formaterte og reinstallerte etter en liten uke.

 

Olav

Lenke til kommentar
Kossen e denna til spill? Holder skjermkortet mål?

5696312[/snapback]

 

Maskinen er ingen spillmaskin. Kortet holder godt til lite grafikk-krevende spill som WoW, og drar litt eldre spill greit. Jeg kjører også Doom 3 relativt greit imine øyne på lavere oppløsning (800x600). Men er man glad i å spille typiske FPS-spill og har tenkt å henge med litt fremover, så blir man neppe fornøyd med X300.

 

Olav

Lenke til kommentar
Men er man glad i å spille typiske FPS-spill og har tenkt å henge med litt fremover, så blir man neppe fornøyd med X300.

 

Olav

5696369[/snapback]

 

Med ett 256MB X700 da?

5696466[/snapback]

 

Blir sikker passe fornøyd med et X700, men det er ikke creme de la creme det heller. Yter imidlertid rundt 2,5 ganger mer enn X300 og gjør vel alle dagens spill godt spillbare vil jeg tro. Er egentlig litt på tynn is her...er ingen gamer selv, så dette blir ut fra specs og hva jeg har lest, ikke ut fra erfaring.

 

I Dell Inspiron 6000 er imidlertid X300 det beste du får, bare så det er nevnt. Har sagt det før; det er synd og skam ikke dell har opsjon på feks mins et X700 til denne maskinen, ville solgt i bøtter og spann tipper jeg. Og nå kommer "oppfølgeren" uten mulighet for dedikert grafikk i det store og hele (til å begynne med i alle fall). Merkelig strategi synes jeg. Men dette ble litt OT. Sorry.

 

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...