Gå til innhold

Hvilket skjermkort skal jeg ta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du har ubegrenset med kroner, må du jo kjøpe et X1900XT. Eller et X1900XTX, hvorfor ikke?

Eller du kan være lur, og kjøpe et X1600XT eller et 6800GS for under halve prisen, spare 2000 kr, kose deg med dét skjermkortet et års tid, for så å rote fram de 2000 kronene, og kjøpe deg et 2000-kroners skjermkort våren 2007, som garantert kommer til å være mye, mye bedre enn dagens X1900XT/7800GTX...

Men for all del, hvis du har lakser til å punge ut for 3dmarks alene - løp og kjøp :)

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
vent til 7900 kommer nå i mars.

 

Jepp, alltid noe nytt & bedre på gang..

 

Edit: tittelen sier jo alt; "Hvilket skjermkort skal jeg TA?" Ikke en av oss som må spare og planlegge litt, altså :hmm:

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Klarer du ikke se forskjell på at det alltid kommer noe nytt og at det 4. toppkortet siste 3 måneder er rett rundt hjørnet noen dager fra? Dett kan gi bedre priser på de toppkorta vi har nå.

 

Det er stor forskjell på å vente 3-6 måneder på neste generasjon enn å vente på siste DX9 kortet som kommer om noen dager. Ellers så du kanskje ikke at jeg hadde flere forslag?

 

Bortkasta kommentar.

Lenke til kommentar

Har ikke ubegrenset med cash har vært borte i helga så har ikke fått svart på postene. Blir nok kjøp denne uka men hovedsakelig x1900xt er bedre en en overkokket 7800gtx? og finnes det noen kjøleløsninger til x1900xt som er stllliegående ikke vannkjøling? Uansett har et DFI ultra-d vil viften på dette hoved kortet overdøve et skjermkort?

Lenke til kommentar

Zalman har kjølere til skjermkort som er ganske stillegående; men på et så kraftig kort som 7800GTX eller X1900XT kan du nok ikke kjøre hastigheten på minimum.

Men det vil nok være beste og stilleste løsninga hvis du ser bort i fra vannkjøling.

 

ATI skal angivelig sette ned prisene sine, det er noe å tenke på... :D

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
1900XT er jo MYE bedere enn 7800GTX. du finner garantert en vifte som passer til det også =) hvis du ikke finner er det uansett en rett rundt hjørne. ett par uker med moderat støy er bedere enn null støy og 75% ytelse

 

Hva?

 

Er ikke sikker på hva du prøver å si her men.

 

Nå har du i alle fall 7900gtx rett rundt hjørnet, om nvidia holder samme standard som de har gjort med 7800gtx - 512 gtx så får du her et kort som yter like godt (som 1900xtx) + er så og si helt stille

 

Og nei det er ikke noen vifte til 1900xt - xtx , det bråker ganske mye og zalman løsningen blir for svak. Og det yter opp til 20 prosent bedre i noen tillfeller på høye oppløsninger ikke 75 prosent.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Noen som har sett noe mer til det asus top kortet 7800gtx som skulle være så stille?

jeg gir beng i om 1900xt er bedre eller dårligre en 7800gtx vil se tester som jeg ikke klarer og finne selv orker ikke 7800 vs x1900 tråd. En tin gnoen spm vet noe om støynivået på chipset vifte til DFI nforce 4 i forhold til et skjermkort?

Lenke til kommentar
Noen som har sett noe mer til det asus top kortet 7800gtx som skulle være så stille?

jeg gir beng i om 1900xt er bedre eller dårligre en 7800gtx vil se tester som jeg ikke klarer og finne selv orker ikke 7800 vs x1900 tråd. En tin gnoen spm vet noe om støynivået på chipset vifte til DFI nforce 4 i forhold til et skjermkort?

5712580[/snapback]

 

Det her mener du? https://prisguiden.no/product.php?product_id=35789

 

Det spørs nok om det kommer ut igjen noen gang, men en kamerat av meg kjøpte det i oktober i fjor, og det er veldig stillegående :)

Lenke til kommentar
Nå har du i alle fall 7900gtx rett rundt hjørnet, om nvidia holder samme standard som de har gjort med 7800gtx - 512 gtx  så får du her et kort som yter like godt (som 1900xtx) + er så og si helt stille

5711621[/snapback]

Kan bekrefte at 7900GTX 512 kommer til å kjøre samme kjøler som de hadde på 512MB versjonen av 7800GTX...

 

Så ja, den blir stille...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...