Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen slår av seg selv og gir høy alarm lyd


Anbefalte innlegg

jeg har en amd 2500 xp med 120 gb 756 ram med en n7s hovedkort.

 

maskinen starter i ca 20 sek før den plutselig slår av seg og lager brann alarm aktig lyd

og jeg må slå strømmen av for at lyden skal være borte, har forsøkt med 2 forskjellige hovedkort den andre var kv-7.

 

jeg lurer på om kanskje vifta har tatt dagen selv om den går rundt det var en boxed vifte som kom med prosesoren ,

 

håper noen som kan hjelpe meg med problemet, viktigste jeg trenger å vite er hva kan være problemet,

 

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viften går den ,både hovedkortet sin og cpu sin. når jeg har hånden inni hovedkortet kommer det mye luft kaldt ,det kan bety at vifte gir kulden som trenger, men lurer på kanskje cpu har ryka, vifta er jeg ikek sikker på 100% kanskje gir den ikke nok kulde? hmm

 

angående psu hadde jeg q-tec før den er elendig men skifta til en bedre anbefalt fra datakjeden, jeg får åp starten pluss jeg kan gå inni bios men etter ca 15-20 sek kommer alarmen.

 

bios finner cpu som er 2500 xp amd lurer på om hvordan kan jeg vite om cpu fungerer? er det nok bevis at biso finner den? hvoedkortet kan ikek være problemet da jeg har preøvd med 2,

 

jeg har ikek overklokked cpu, den er på samme mhz som jeg kjøpte.

 

noen som har hatt samme problemet? eller vet hva som kan være problemet

Lenke til kommentar

dh , tror ikke vi har samme problem den pipingen du snakker om har jeg fått før da var psu som var poblemet da hadde jeg ubrukelige q-tec.

 

maskinen brøler som brannalarm da mener jeg det du kan høre lyden fra 20 meter så høyt er den , saken er at jeg tror det er noe i hovedkortet som gjør at det slår av seg selv på grunn av det ikke skal skade seg.

 

har spurt mange jeg kjenner og ingen har hatt samme problemet, snakket med en it igeniør som ikke viste hva det kunen være

 

 

lurer på om noen her fra har hatt samme problem ?

Lenke til kommentar

jeg gikk inni pc healt status fikk hvertfall ca 25-30 sek til å sjekke alt.

 

fikk sjekke

 

system temprature 16/60

cpu tempratur 57/136 og det var stigenede og når det ble 66/147 noe sånt så slå pcen av seg selv

 

cpu fan speeden var 3068

 

jeg lurer på faktisk om viften er problemet at den ikek gir nok kulde? noen forslag utfra info.

 

 

 

takker på forhånd

Lenke til kommentar

Sånn alarm, kan komme hvis den ikke registrerer at CPU vifta kjører. Hvis f.eks fanstikket ikke sitter i, eller ikke har ordentlig kontakt. Eller har kommet i feil stikk.

 

Når starta problemet? I forbindelse med du hadde vært i kabinettet av en grunn, eller plutselig uten varsel?

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

jeg ville bare si fra at jeg har fikset problemet, vifta jeg hadde til cpu ga ikke nok kulde og at den cpu ba hovedkortet slå av pcen , med dundrende brannalarm lyd :) det var som jeg mistenkte kjøpte ntt vifte og plutselig fungerte pcen i igjen .t

 

 

takker for alle forslag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...