Gå til innhold

Den store thrash-tråden!


Neslepaks

Anbefalte innlegg

Hvilket album av Sepultura gir best førsteintrykk? Har hørt litt på noen enkelt låter "Roots bloody roots" "The hunt" "attitude" og "Inner Self". Virker ekstremt bra.

 

kjøp Beneath the Remains, den knuser alt annet de har gjort! jeg vil påstå det er en av historiens feteste thrashskiver. aggressiv, intens og blodfete riff! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare ha sagt at Metallicas 4 første album er rene mesterverk. Alle som har peiling på musikk vil være enig med meg. Megadeth ble startet av Dave Mustaine fordi han ble bedt om å gjøre noe annet med alkoholproblemene enn å ødelegge Metallica. Verken Hetfield eller Mustaine er utpregede vokalister, men Hetfield har bedre stemme.

 

Jeg liker godt Megadeth, men de må bare bøye seg i støvet for mektige Metallica.

 

 

Beklager å bringe opp igjen striden, men jeg måtte få sagt det. :)

 

 

Ellers synes jeg listen er bra, fant noe nye band jeg må sjekke ut. ;)

Lenke til kommentar

sjekk opp et av thrashhistoriens virkelig unike band, Believer. Extractions from Mortality og Sanity Obscure er to obskure (jada) thrashutgivelser, som virkelig fillerister andre utgivelser, både før og etter. Dimensions er et progressivt kunstverk, men fortsatt med thrashen i bånd. dette bandet var det første som klarte å forene thrash metal og opera, og tro meg, dette er brutalt fett! :ph34r:

Lenke til kommentar
sjekk opp et av thrashhistoriens virkelig unike band, Believer. Extractions from Mortality og Sanity Obscure er to obskure (jada) thrashutgivelser, som virkelig fillerister andre utgivelser, både før og etter. Dimensions er et progressivt kunstverk, men fortsatt med thrashen i bånd. dette bandet var det første som klarte å forene thrash metal og opera, og tro meg, dette er brutalt fett! :ph34r:

 

Da skal eg laste dei ned.

 

Kristenmetall? Nei, pokker heller!

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
sjekk opp et av thrashhistoriens virkelig unike band, Believer. Extractions from Mortality og Sanity Obscure er to obskure (jada) thrashutgivelser, som virkelig fillerister andre utgivelser, både før og etter. Dimensions er et progressivt kunstverk, men fortsatt med thrashen i bånd. dette bandet var det første som klarte å forene thrash metal og opera, og tro meg, dette er brutalt fett! :ph34r:

 

Da skal eg laste dei ned.

 

Kristenmetall? Nei, pokker heller!

 

haha, du er den typen! er det ikke god musikk du er ute etter? jeg sidestiller dette bandet med andre band som Voivod, Meshuggah, Anacrusis, Coroner og Annihilator.

Lenke til kommentar
sjekk opp et av thrashhistoriens virkelig unike band, Believer. Extractions from Mortality og Sanity Obscure er to obskure (jada) thrashutgivelser, som virkelig fillerister andre utgivelser, både før og etter. Dimensions er et progressivt kunstverk, men fortsatt med thrashen i bånd. dette bandet var det første som klarte å forene thrash metal og opera, og tro meg, dette er brutalt fett! :ph34r:

 

Da skal eg laste dei ned.

 

Kristenmetall? Nei, pokker heller!

 

haha, du er den typen! er det ikke god musikk du er ute etter? jeg sidestiller dette bandet med andre band som Voivod, Meshuggah, Anacrusis, Coroner og Annihilator.

 

Musikken er i utgangspunktet det viktigaste, ja.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt om den svenske thrash-gruppa Agony? Såvidt jeg vet har de kun et album som kom i 1988, "The First Defiance". Fått veldig sansen for denne, mye fete riff og i det hele tatt en veldig rå vibe. Tror ikke denne er så enkel å få fatt i, i en "normal" butikk, men den skal være ganske så enkel å søke seg fram til andre steder ( :whistle: ). Blir mitt thrash-tips for dagen i alle fall!

Lenke til kommentar
Noen som har hørt om den svenske thrash-gruppa Agony? Såvidt jeg vet har de kun et album som kom i 1988, "The First Defiance". Fått veldig sansen for denne, mye fete riff og i det hele tatt en veldig rå vibe. Tror ikke denne er så enkel å få fatt i, i en "normal" butikk, men den skal være ganske så enkel å søke seg fram til andre steder ( :whistle: ). Blir mitt thrash-tips for dagen i alle fall!

 

LPen ligg ute på nettet til 8 dollar.

CDen er bare ein bootleg, ifølgje Metal Archives.

Lenke til kommentar
Jeg savner Lamb of God på listen i førstepost. Er (var i hvert fall) et av mine favoritt metal-band, og alle albumene er meget gode. Anbefaler "New American Gospel" eller "As The Palaces Burn". :)

 

Lamb of God er nok ikke Thrash Metal, som den "sjangerhora" jeg er så går de under Groove Metal, det samme med Pantera for de som sier det er Thrash.

Lenke til kommentar
Hvilket album av Sepultura gir best førsteintrykk? Har hørt litt på noen enkelt låter "Roots bloody roots" "The hunt" "attitude" og "Inner Self". Virker ekstremt bra.

Jeg kjøpte Arise fra dem. En bra cd, uten tvil. Arise er en av de cd'ene jeg har i min samling som jeg liker best.

 

Eller kan jeg vel nevne noen av de bandene jeg hører på for de som er interiserte, som jeg kan anbefale andre som liker thrash.

Testament: The legacy

Slayer: Reign in blood, Haunting the chapel, Show No Mercy, Hell Awaits (Har ikke kommet borti noe mer enda, men jeg synes at Christ Illusion er rimelig bra)

Sepultura: Arise

Overkill

Exodus

Metallica: Fire første albumene

Municipal Waste

 

Hører på mer men det går vel ikke helt under thrash sjangeren. Når jeg får litt mer penger skal det nok utforskes litt mer i band (er bare 16), noen anbefalinger?

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Neslepaks: Vel, "CD-en" jeg har her på PC-en er i alle fall langt fra noen bootleg, dette er et rent studioalbum. I alle fall verdt å sjekke ut for de som er fan av god gammeldag thrash, synes jeg i alle fall da.

 

Megern: Du bør i alle fall sjekke ut litt mer av Testament, de har jo flere kanonskiver enn bare The Legacy... The New Order, noen låter på Practice What You Preach, The Gathering etc... Snakk om et nytt album til neste år, gleder meg veldig!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Hvilket album av Sepultura gir best førsteintrykk? Har hørt litt på noen enkelt låter "Roots bloody roots" "The hunt" "attitude" og "Inner Self". Virker ekstremt bra.

Jeg kjøpte Arise fra dem. En bra cd, uten tvil. Arise er en av de cd'ene jeg har i min samling som jeg liker best.

 

Hører på mer men det går vel ikke helt under thrash sjangeren. Når jeg får litt mer penger skal det nok utforskes litt mer i band (er bare 16), noen anbefalinger?

 

Kva med å sjekke opningsinnlegget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...