Gå til innhold

Den store thrash-tråden!


Neslepaks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dei har alltid stått i skyggen, med god grunn.

9420782[/snapback]

At de ikke tipper over etter ønske fra fansen for å selge en plate eller ti ekstra? At de ikke turner 100% mainstream og har 2-3 sanger fra hver cd på vglista? Ja, er med på den.

 

Vokalen til Mustaine er ikke noe dårligere enn hva Hetfield sin er. De er dårlige begge to, men den typiske "jegkanegentligikkesynge,menrasperutnoelikevel"-vokalen.

9420813[/snapback]

 

Nei, fordi musikken er crap. Dei fire fyrste til Metallica er kunst, og dei fortjener all den ros dei kan få.

9421146[/snapback]

 

Musikken er crap fordi Megadeth, ulikt Metallica, eksperimenter med skalaer istedet for å forholde seg til pentatonic skalaen? Fordi Megadeth har riff som ikke bare innebærer å konstant palm-mute E strengen og spille noen power chords i mellom de? Fordi Megadeth har hatt trommiser som faktisk kan spille noe innovativt og teknisk?

 

Det eneste Megadeth ikke har hatt som Metallica har er en bassist med utrolig musikalske egenskaper.

Lenke til kommentar

Og sakte men sikkert blir også denne thrash tråden en "Megadeth vs Metallica" tråd.

 

ah well..

 

 

on-topic:

Seneste Exodus plata jeg kjøpte var "Tempo of the Damned, Deluxe Edition", hvis man forelsker seg i denne plata, har man noen lyn-tips til andre album det er verdt å sjekke ut?

 

(har ikke vært så mye innom thrash på en god stund).

Lenke til kommentar
Det eneste Megadeth ikke har hatt som Metallica har er en bassist med utrolig musikalske egenskaper.

 

Og ei einaste god skive.

 

on-topic:

Seneste Exodus plata jeg kjøpte var "Tempo of the Damned, Deluxe Edition", hvis man forelsker seg i denne plata, har man noen lyn-tips til andre album det er verdt å sjekke ut?

 

Prøv: Testament - The Gathering

Usurper - Twilight Dominion

Violator - Chemical Assault

 

Usurper har forresten lagt instrumenta på hylla. Blir ikkje fleir konsertar eller skiver frå den kanten.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
Lurer på om noen vet om noen bra NYE metal band som har en vokalist hvor man hører hva personen sier, men som samtidig er rått og brutal. Gjerne Thrash metal ala Metallica de første åra. Er utrolig mange bra metal band som har kommet de siste åra, men blir like skuffa hver eneste gang vokalisten starter. Og de gamle gode begynner å bli litt.. gamle.. Savner litt ungdommelig sinne :p

9059594[/snapback]

 

Anbefaler alle som ikke har hørt Devastator om å gjøre det med èn eneste gang. De har en profil på Urørt med to sanger. Virkelig verdt å høre igjennom!

 

http://www11.nrk.no/urort/

Lenke til kommentar
Det eneste Megadeth ikke har hatt som Metallica har er en bassist med utrolig musikalske egenskaper.

 

Og ei einaste god skive.

 

on-topic:

Seneste Exodus plata jeg kjøpte var "Tempo of the Damned, Deluxe Edition", hvis man forelsker seg i denne plata, har man noen lyn-tips til andre album det er verdt å sjekke ut?

 

Prøv: Testament - The Gathering

Usurper - Twilight Dominion

Violator - Chemical Assault

 

Usurper har forresten lagt instrumenta på hylla. Blir ikkje fleir konsertar eller skiver frå den kanten.

9451433[/snapback]

 

 

Takker og bukker.

Lenke til kommentar
Og sakte men sikkert blir også denne thrash tråden en "Megadeth vs Metallica" tråd.

9450866[/snapback]

Nåja, ikke helt. Men syns du virkelig det er rart folk som liker Megadeth reagerer når man ikke tar de med i en thrash-tråd fordi trådstarter "ikke er så gla i de"?

Uavhengig om trådstarter digger Megadeth (og de andre banda han ikke tok med) eller ikke, fortjener de fortsatt en plass på lista, eller hva?

Lenke til kommentar
Og sakte men sikkert blir også denne thrash tråden en "Megadeth vs Metallica" tråd.

9450866[/snapback]

Nåja, ikke helt. Men syns du virkelig det er rart folk som liker Megadeth reagerer når man ikke tar de med i en thrash-tråd fordi trådstarter "ikke er så gla i de"?

Uavhengig om trådstarter digger Megadeth (og de andre banda han ikke tok med) eller ikke, fortjener de fortsatt en plass på lista, eller hva?

9455463[/snapback]

 

Om dei fortjener ein plass på lista eller ikkje, har faktisk ingenting med saken å gjere. Dette er Neslepaks sine anbefalingar, og om han ikkje vil ha dei med, er det hans valg.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Og sakte men sikkert blir også denne thrash tråden en "Megadeth vs Metallica" tråd.

9450866[/snapback]

Nåja, ikke helt. Men syns du virkelig det er rart folk som liker Megadeth reagerer når man ikke tar de med i en thrash-tråd fordi trådstarter "ikke er så gla i de"?

Uavhengig om trådstarter digger Megadeth (og de andre banda han ikke tok med) eller ikke, fortjener de fortsatt en plass på lista, eller hva?

9455463[/snapback]

 

 

Som han over meg presiserer, så er jo dette Neslepaks personlige liste, og Megadeth har visst ingen ting å gjøre på hans liste, så hva har da andre med det å gjøre?

 

Og jeg synes ikke at det er rart at folk som liker megadeth reagerer, om det er en objektiv thrash liste, men som sagt, så er det Neslepaks personlige liste.

 

 

og du må innrømme at alle tråder som inneholder både metallica og megadeth har en viss tendens til å bukke inn på "mainstream vs tr00" av de to.

Lenke til kommentar
Wow. Det er du som bestemmer hvilke låter jeg SKAL synes er gode? Det var nytt for meg. Creeping Death var en godlåt for meg i slutten av ungdomskolen, nå synes jeg den er paddekjedelig i mine øyne. Resten av de du nevner har vært og vil alltid være middelmådige. Morsomt du nevner The Four Horsemen også. Vet du hvem som har komponert store deler av den låta? Ikke? Mustaine det.  :roll:

9422097[/snapback]

 

Jeg kan min Metallica, og såklart vet jeg at Mustaine har vært med på å skrive hele Kill`em all og deler av Ride the Lightning.

 

4 Horsmen gruser selvsagt Mechanix.

Lenke til kommentar
Jeg kan min Metallica, og såklart vet jeg at Mustaine har vært med på å skrive hele Kill`em all og deler av Ride the Lightning.

 

9455618[/snapback]

Da burde du selv forstå hvor lite smart det var å dra opp låter han har skrevet store deler av som eksempler for hva som er bedre enn Mustaines musikk.

 

4 Horsmen gruser selvsagt Mechanix.

Langt ifra. The Four Horsemen er en døll og kjedelig versjon av Mechanix.

Lenke til kommentar
Jeg kan min Metallica, og såklart vet jeg at Mustaine har vært med på å skrive hele Kill`em all og deler av Ride the Lightning.

 

9455618[/snapback]

Da burde du selv forstå hvor lite smart det var å dra opp låter han har skrevet store deler av som eksempler for hva som er bedre enn Mustaines musikk.

 

4 Horsmen gruser selvsagt Mechanix.

Langt ifra. The Four Horsemen er en døll og kjedelig versjon av Mechanix.

9455697[/snapback]

 

Bare tok noen eksempler jeg, kan godt nevne alle sangene på de fire første albumene hvis du vil?

 

Det siste der er selvsagt bare noe du sier kjenner jeg deg rett. Siden du nå har fått deg et nytt favorittband, selv om du hadde syntes 4 Horsemen var bedre hadde du nok aldri sagt det ;)

 

Dette er btw ikke en Megadeth vs Metallica-diskusjon, jeg digger begge bandene bare så det er sagt, men jeg syntes 4 Horsemen er bedre enn Mechanix.

Lenke til kommentar
Dette er btw ikke en Megadeth vs Metallica-diskusjon, jeg digger begge bandene bare så det er sagt, men jeg syntes 4 Horsemen er bedre enn Mechanix.

9455743[/snapback]

Hva er det du syns er bedre med The Four Horsemen?

9455753[/snapback]

 

Lyrikk, gitarsound, en MYE bedre solo. (En av de beste Metallica-soloene faktisk..)

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Det siste der er selvsagt bare noe du sier kjenner jeg deg rett. Siden du nå har fått deg et nytt favorittband, selv om du hadde syntes 4 Horsemen var bedre hadde du nok aldri sagt det ;)

9455743[/snapback]

Nå lo jeg godt pga dine bastante uttalelser. Megadeth og har aldri vært favorittbandet mitt kjære Nightkeeper. Ikke kommer de til å bli det heller, da jeg ikke er noe thrashmetalmenneske generelt. Så tro det eller ei, jeg synes faktisk Mechanix er en langt bedre sang enn The Four Horsemen. Akkurat som jeg synes UA er 07s beste utgivelse hittil. 15. november blir skiva slått ned i støvlene uten problemer, men det trenger vi ikke prate om her. :whistle:

 

edit:

Lyrikk, gitarsound, en MYE bedre solo.

Teksten på Mechanix er jo genial. Men leter en etter seriøsitet, skal jeg gå med på at Metallicaversjonen er bedre. Men ikke musikkmessig.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Lyrikk, gitarsound, en MYE bedre solo. (En av de beste Metallica-soloene faktisk..)

9455775[/snapback]

Som Nyhus nevner, ser en etter seriøsitet er nok teksten til The Four Horsemen bedre, men musikkmessig kjeder den meg litt for mye og jeg tar meg selv i å lure på om det er lenge til den er ferdig før den er halvveis. Det blir litt for langdrygt for meg, av en eller anna grunn.

Mechanix lar meg sitte igjen med gåsehud på ryggen og go'følelse i magan.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...