Gå til innhold

Omtale av Ringenes Herre: Kampen om Midgard II (PC)


Anbefalte innlegg

Byggerne kan føre opp konstruksjoner hvor som helst på kartet, noe som er svært uvanlig i denne typen spill.

 

Vil nå heller si dette er normen etterhvert. Starcraft, warcraft, generals, empire at war (om jeg ikke husker feil), osv. De fleste bruker byggere som kan plasere bygninger hvor som helst, så lenge de kommer seg dit.

 

Husker det var anderledes i det gamle c&c spillene, hvor du bare kunne plasere bygninger et visst antall bloks fra andre bygninger.

 

Spillet er artigt det, men det blir veldig fort repeatativt syntes jeg. Ikke så mye variasjon. Heroene gjør det jo selvfølgelig litt variert, og er et av de artigste finessene i spillet, spesielt kult at du kan mekke egne heroes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitat fra omtalen:

 

Hvis du finner Ringenes Herre erotisk trenger du ikke lete mer, dette spillet kan erstatte sokker du har stappet ned i buksen.

 

Hvis du tidligere brukte sokk i buksen for å få drag på damene, så vet jeg ikke om du får større suksess med sjekkelinjen:

Vil du bli med meg hjem og se den nye helten min i Ringenes Herre: Kampen om Midgard II?

Lenke til kommentar
Alle bygg kan oppgraderes for å gi deg fordeler av ymse slag, med din festing som den største eksponenten for dette. Du kan også overta enkelte nøytrale bygg for å gi deg fordeler, både strategisk og taktisk.

 

Joda, beinhard festing kan føre til så mangt ;-)

 

Og når jeg er pirkete, hvordan skalerer man en vegg? Etter høyde eller tykkelse?

 

Definisjoner:

 

skale´re v. lat.

 

* stille opp (en rekke data) etter en bestemt skala

* skalere -te; -ing inndele etter skala

Lenke til kommentar

Sykt bra spill asså. Sittet og spilt det i hele dag nå og sitter fremdeles med adreanlinkick :D

 

Custom Heroes rocker ihvertfall fy flate. Kan spesialisere seg langt mer enn de vanlige heltene. Om klassen din ikke har en Gandalf kan du lage deg en hehe.

Lenke til kommentar

Fikk tak i spillet i går, og kastet meg rett på multiplayer. Det var med stor sorg jeg fikk se at det fortsatt er bingo å starte en kamp med tilfeldig spiller. Før jeg fikk mitt første spill fikk jeg spillere med firewall, eller som av andre grunner ikke kan starte spill. Skulle ønske EA hadde lagd noe som stopper slikt før man ødelegger for andre. Sjangsene for å få til et spill to mot to er minimale. I tillegg fikk jeg to spill hvor vi kom ut av sync.

 

Men når jeg først fikk i gang spillet, var det veldig bra. Selv om jeg tapte de tre første kampene. Det ventes hundretalls med timer kamp, så det skal jeg ta igjen :D

Lenke til kommentar

Her er det en liten misforståelse :)

 

Jeg mener at to mot to er bingo, fordi det til og med en mot en veldig ofte er noen med firewall, eller hva annet som måtte forårsake at spillet ikke fullføres. Skulle ønske EA klarte å gjøre no' med dette til toern, når det var et kjent problem med enern ;)

Lenke til kommentar
Spesielt den gode siden har mange å ta av her, men det er nok Gandalv som er den aller mektigste.

Du burde nok prøve dem alle, Gandalf er ikke så mektig som du skal ha det til. Altfor dyr + altfor vansklig å få opp i lvl. Gloin, Thranduil, Hutula, Theoden, Saurons-munn er helter du burde se nøyere på

 

Noen enheter er dessverre litt ubalanserte. Et eksempel er Mordors katapult

 

Er meget skeptisk til balanse-utalelser uten omfatende online-testing.

Silverthorn-arrows og spiderlings er eksempler på ting som kommer til å bli nerfa i neste patch.

Lenke til kommentar

Det som er poenget å da. Custom Heroes og helter i den forstand er ikke så vanskelig å ta knerten på hvis du har litt erfaring med spillet. De kan heller ikke koste mer da de er dårligere enn de mektigste heltene i spillet fra starten av.

 

Silverthorn Arrows oppgraderingen til Alvene er veldig kraftig ja men det kommer ikke til å bli forandret. Alvene må være bedre enn andre klassene når det kommer til bueskyttere og det må også være bedre enn Fire Arrows som også er veldig bra.

 

Men Archere er dritlett å ta ut og om du har 100stk archere med silverthorn oppgradering kan jeg ta ut de ufattelig lett. Har spilt mot alle klassene hittil nå og finner ikke noe som er ubalansert, folk som sier det har som regel veldig liten erfaring.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Silverthorn Arrows oppgraderingen til Alvene er veldig kraftig ja men det kommer ikke til å bli forandret.

5705862[/snapback]

De blir det i følge ea balance team.(spesielt ubalanserte er de når du putter en archer gruppe med silverthorn arrows inn i et tårn på mapet, netsen ikke noe som tar det ut) Poenget med her er liksom at du beskytter arhcerne dine med spear men. Dessuten har mirck-wood archerene muligheten til å bli uslynelig hvor som helst på kartet. Uansett så synes jeg at counter systemet fungerer helt greit så-langt, men det må noe mer spilling til før vi kan si hva som er ubalanser evnt ikke.

Lenke til kommentar
Når det gjelder det å lage egen helt, aner jeg ikke hvorfor den delen falt ut av omtalen. Det er lagt til igjen nå.  :)

 

Her er for øvrig min superhero.

5686741[/snapback]

Wow...han var skummelt lik "Kay the Red", ein mektig raud trollmann som har hatt det med å dukke opp i min kopi av BFME2.

 

Eg fekk Collector's Edition i posten fredag, byrja å spele det seint laurdag kveld (hadde litt vanskeleg for å rive meg laus frå ei "marathon"-runde på "huge" kart i Civ4). So langt er eg svært godt nøgd. Den gode kampanja gjekk kanskje litt i raskaste laget, men der er heldigvis meir å ta seg til. :)

 

Dei tre tinga eg likar best med dette spelet:

* At eg får lage min eigen helt, blir nesten litt rollespeling av det.

* Mange einingar på skjermen samstundes + store spells = mykje moro. Ikkje mykje som slår å sjå 1000 goblins bli virvla opp i lufta og kasta langt av garde av ein magisk tornado...for ikkje å snakke om "Word of Power". :D

* God basebygging, mykje betre enn forgjengaren. Men eg saknar det å kunne sette styrkar oppe på murane.

 

Det største minuset, for min del, er at det ikkje går an å zoome lenger ut. Kunne tenkt meg litt meir oversikt.

 

Men alt i alt, veldig bra spel. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Det største minuset, for min del, er at det ikkje går an å zoome lenger ut. Kunne tenkt meg litt meir oversikt.

 

Dette irriterte meg lenge i 1'ern også, fikk ganske klaustrofobi. Men som med alt annet, så venner man seg til dette etter hvert.

 

Tror noe av årsaken ligger i grafikk-ytelsen, at man muligens ville slitt litt om man kunne zoomet lenger ut. At de med best hardware ville fått en enda større fordel, med andre ord.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...